Ekstern HD

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ekstern HD

Innleggav wise » lør 27.12.2003 13:40

Er det noen som har peiling på om jeg kan bruke samme eksterne HD både på Mac og PC.
Planen er å ha en ekstern HD med mp3 filer, og denne vil jeg bruke på begge maskinene mine.
Har Mac i 1 eteg, og PC i 2, hadde vært enklest med bare et sett av musikken min. Nå har jeg et lass med mp3 filer på begge maskinene.


Wise
 

Innleggav andemann » lør 27.12.2003 15:52

Så lenge diskener formater med et filsystem som begge systemer takler så skal det gå fint. Men hva med å sette opp nettverk mellom de så har du musikken tilgjengelig fra begge steder samtidig.


Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav wise » lør 27.12.2003 17:20

Da må jeg enten kjøre trøløst, og det har jeg ikke utstyr for i dag, ellers
så må jeg legge en laaaaaaaaaaaang kabel, og det blir litt vel mye styr.
Tror det koster mer enn det smaker å sette opp et tråløst nettverk.


Wise
 

Innleggav thomasb » søn 28.12.2003 14:07

Det mest ideelle hadde vel vært å sette opp nettverk ja :). Da kunne du jo bare brukt iTunes music sharing! Bare å sette iTunes til å ha library mappen på den eksterne harddisken, og så dele musikken :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 29.03.2004 15:44

Dette har jeg tenkt litt på selv ja, tungvint å ha dobbelt opp av alt. Hva slags filsystem må det være for at det skal funke på OS X?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav thomasb » man 29.03.2004 17:30

FAT32 støttes av Mac OS X, men det går en del tregere enn med HFS+ som er harddiskformatet Mac bruker. Hva er det dere har av data, som gjør at dere må ha dobbelt opp av alt? Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Om det er musikk, så kan man enkelt og greit gjøre som jeg foreslår litt lengre opp. iTunes Music Sharing! :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 29.03.2004 19:21

Altså, jeg gidder ikke ha 20gb+ med musikk liggende på powerbooken, når jeg kun har 60gb disk. Dessuten har jeg alt av bilder og video liggende på den disken jeg har tenkt å gjøre om til ekstern. Derfor :) Dessuten er shiTunes ganske kjipt, spør du meg.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav andy_cap » søn 06.06.2004 0:49

hvis du bruker programmet MacOpener kan du få støtte for hfs på windows. Dette funker udmerket i de tilfellene jeg har brukt det på. Hvis ikke kan du laste ned ntfs støtte for OS X på http://sourceforge.net/projects/ntfsosx/ dette har jeg ikke prøvd enda, men regner med at det skal funke.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Magnus-e » søn 06.06.2004 10:31

wise skrev:Da må jeg enten kjøre trøløst, og det har jeg ikke utstyr for i dag, ellers så må jeg legge en laaaaaaaaaaaang kabel, og det blir litt vel mye styr. Tror det koster mer enn det smaker å sette opp et tråløst nettverk.
Wise


hmmm tror ikke det blir dyrere, blir muligens biligere enn å kjøpe en ekstern HDD.

Jeg har en Maxtor 250 GB ekstern HDD, med 7200RPM, 8MB cache og støte for firewire & USB 2.0/1.1 den kostet ca. 2600 på komplett.no, for å si det sån så er trødløst netverk mye billigere

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav magnus » ons 21.07.2004 2:48

Men man må jo ikke ha en 250 elelr 1 tb disk heller da :P. MAn kan jo til nød nøye seg med en 80-120 disk, til en mye rimeligere penge.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 21.07.2004 7:55

andy_cap skrev:hvis du bruker programmet MacOpener kan du få støtte for hfs på windows. Dette funker udmerket i de tilfellene jeg har brukt det på.

MacDrive er mye bedre enn MacOpener :)
http://www.mac1.no/community/modules.ph ... =0&thold=0

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron