enda en grunn til å skifte

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

enda en grunn til å skifte

Innleggav andemann » søn 04.01.2004 22:06

Ryddet pulten min her og fant en liten samlig med ulike office og windows versjoner og tenkte lettet. "ahh, endelig kan alle de ulike windowsversjonene kasseres."
Bytt til mac, rydd opp i cdhyllen.



Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » søn 04.01.2004 23:06

Jeg vet - det er herlig...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav magnus » man 05.01.2004 1:03

Jeg har alltid hatt mac/vokst opp med minst en mac i huset :P, og har en cd-hylle som alikevel ikke ser ut, fulltav gammel drit og cder som jeg brente for mangfoldige år siden. :D
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » man 05.01.2004 22:15

Jepp. Jeg fant os 10.0 og 9.1 hjemme nå i jula. Prøvde å installere begge to på ibooken min som kom ut etter 10.0/9.1. 10.0 fungerte faktisk fint, bortsett ifra at det var klin umulig å få liv i modemet. *grr* (Dvale mode fungerte heller ikke, men var heller skikkelig implementert i 10.0 uansett)9.1 fungerte ikke i det hele tatt. Mulig cd-en var ødelagt..


Gøy å mimre litt..

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav magnus » man 05.01.2004 22:23

Det er morsomt å sitte å se på hvor dårlig og svakt Mac OS X egentlig var når det kom (det var jo genialt, det var bare så uferdig/manglet finish + haugevis av småfeil). Mac OS 9 er jo morsomt å holde på med det å, men det var jo egentlig et steinalder operativsystem (slik som Windows), som skrek etter å bli oppdatert!
medlem i 245 måneder
 

Innleggav macorfium » tor 22.01.2004 10:46

Synes det hele er litt trist jeg. Har en hel haug gode pc-spill som jeg ikke kan bruke lenger. Så nå kjøper jeg inn nesten alt på nytt, slik at jeg kan spille det på macen min også! Men så er det ikke et eneste pc program jeg savner. Alt er bedre på mac!
medlem i 248 måneder
 

Innleggav andemann » tor 22.01.2004 12:37

Nåvel, savner trillian på macen.
Ircstøtten i Fire er veldig dårlig.

Ellers så sitter jeg her og irrigerer meg grønn over at eple-h ikke fungerer på pcen på jobb. alt-m -> n er ikke det samme

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 22.01.2004 12:47

Anbefaler X-Chat Aqua til IRC bruk. Har i tillegg lagt til et iTunes script (IRC iTunes) så jeg kan poste hvilke sanger jeg spiller og mere til.
Begge disse finner du på versiontracker.
X-chat har mange features, men det finnes også endel klienter som er veldig brukervennlige, og lettvektere, som det er greit å sjekke ut. Husker ikke noen navn desv.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav admin » lør 24.01.2004 13:56

Trillian på Mac hadde vært moromst. Proteus er bra, men mangler en del fortsatt synes jeg.

Men trillian folka liker ikke Mac så da kommer det nok ikke noen versjon med det første tror jeg.. så fremt de ikke gir koden til noen Mac-utviklere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Jon » lør 24.01.2004 15:54

Trillian kunne jeg tenkt meg til mac/*nix og! Jeg har brukt det i flere år på windows platformen, og er veldig godt fornøyd!

Vi får se, mulig man kan emulere den uten at det tar så mye ressurser.

Noen som har prøvd?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav josteinsen » lør 24.01.2004 16:20

Litt på kanten kanskje, men hvordan er mulighetene for å finne....hmm... nedlastbare programmer til mac via fildelingsnettverk?
Kan man finne det meste? :lol:

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav admin » lør 24.01.2004 16:31

Det er et tema vi ikke diskuterer her, men for å få avsluttet det en gang for alle.

Ja du kan finne mer eller mindre alt av programvare/spill etc. du ønsker til Mac gjennom de ulovlige kanalene.

Men siden Mac-platformen er såpass liten er det å pirtakopiere programvare med på å redusere mengden programvare som faktisk finnes. Spesielt gjelder kanskje dette spill på Mac.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav josteinsen » lør 24.01.2004 16:35

Tenkte jo selvasgt på lovlig programvare og scripts som folk lager for å glede andre :)

Foretrekker faktisk å kjøpe det meste av den seriøse programvaren som jeg behøver slik at jeg kan få support. Dette kommer ihvertfall til å gjelde for meg når jeg går over til Mac som er en ukjent plattform for meg. :)

Det jeg kommer til å trenge er ihvertfall final cut express og dreamweaver.

Er det mulig å konvertere lisensen jeg har på dreamweaverMX fra pc til mac?

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav admin » lør 24.01.2004 17:14

Tror ikke det er mulig å konvertere lisensen du har på Dreamweaver, så fremt ikke det er både PC/Mac versjon på CDen og samme serial som benyttes?

Kontakt Macromedia ihvertfall

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav magnus » lør 24.01.2004 17:22

admin skrev:Det er et tema vi ikke diskuterer her, men for å få avsluttet det en gang for alle.

Ja du kan finne mer eller mindre alt av programvare/spill etc. du ønsker til Mac gjennom de ulovlige kanalene.

Men siden Mac-platformen er såpass liten er det å pirtakopiere programvare med på å redusere mengden programvare som faktisk finnes. Spesielt gjelder kanskje dette spill på Mac.


Selv laster jeg nesten aldri ned spill, bare gamle klassikere som man ikke kan få kjøpt lenger slik som f. eks. Wolfenstein 3D, foretrekker å betale noen hundringser fremfor å få et dårligere spilltilbud på mac
medlem i 245 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]