VPC og spill..

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

VPC og spill..

Innleggav spak » man 19.01.2004 10:00

Hei

Etter aa ha byttet til mac, er det ikke mye jeg savner.. (ikke engang aa restarte i tide og utide..). Men naa og da kunne jeg tenke meg aa boerste stoev av noen av de gamle klassikerene som holdt det nede paa floppydisk i min glade barndom.

Tenkte ettersom de jo ikke er svaert krevende (xcom 2 som mest avanserte. tror den krever 4 mb RAM), ville de funke under VPC 5.0 paa min iBook G3 900.

De funker jo, litt for fort tilogmed (som alle gamle spill paa ny maskin), men naa og da stopper det helt opp i opptill ett min foer det fortsetter i samme tempo.

Er det noe jeg kan gjoere med dete? Som fersk paa mac har jeg bare en vag anelse av hva scripts brukes til, men kan det hjelpe? Eller er det bare aa innse at barndommen er forbi, og at jeg er noedt til aa bruke maskinen til noe smart, som studier og saann...
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 20.01.2004 1:20

VPC er ikke helt god til å takle spill for å si det mild. Men da du sier at det stopper opp i tide og utide og ellers fungerer bra kan det jo hende at du ikke har ram nok. Gjetning ifra min side selvsagt. Men VPC krever mye minne da man både må ha rom til at både OS X og Windows skal kjøre problemfritt. I tillegg kommer programmene du ønsker å kjøre på toppen av det igjen.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav spak » tir 20.01.2004 13:09

Haaper det ikke er RAM, har jo maxet med 640 mb. Det er jo litt rart ja, siden det gaar som bare det, saa plutselig sirup, og saa er det paa igjen, ikke noe av den klassiske hakkingen.. Det kan jo tenkes det har som du sier noe med VPC, at det er skrevet paa en eller annen maate som gjoer dette med spill vanskelig. Litt ukvalifisert gjettning ifra min side og..
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 20.01.2004 18:15

Du er inne på noe. VPC fungerer slik at den emulerer alle (merk: alle) komponentene du finner i en vanlig PC, slik at Windows ikke har noen direkte eller indirekte kontakt med virkelig maskinvare. Dette er for å sikre kompitabilitet. Men emulering krever masse av maskinvaren, og "live" programmer som lyd-video og spill, har virkelig alle odds mot seg for å fungere nogenlunne i utgangspunktet. For at du skal kunne forvente ordentlig multimedia ifra VPC må du enten finner opp en tidsmaskiner og kjøpe en PowerMac ifra 2010, eller håpe på at MS gjør som Softwindows98 som forsøkte å emulere windows med minst mulig emulering. Om softwindows fortsatt hadde eksistert og virket ville muligheten for multimedia sikkert vært reéll i dag. Relativt sett selvsagt.
VPC er desverre ikke egnet til så mye annet enn at det gir deg muligheten til å kjøre programmene dine, hvorav hastighet kommer i annen rekke.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

haha!

Innleggav spak » tir 03.02.2004 12:57

okei, da funker det! Jeg bruker bare DOS (ikke igjennom windows) , og i utgangspunktet funker det ikke bra (les ovenfor). men ved aa kjoere RAMBOOST.EXE lokalisert i DOSdir gaar det som smurt!

da er det heller tilbake til en anne klassiker.. det gaar jo saa altfor fort:p

okei..

(ikke logget inn paa grunn av troebbel med det...)
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]