Ingenting er trist...

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ingenting er trist...

Innleggav Brhm » tor 07.10.2004 1:32

Nå har det forsvunne 674,- kr frå kontoen min. Dei gjekk til ADC-medlemskap. Det er riktignok ikkje heilt sikkert at eg kjem til å benytte meg av den medfølgande rabatten enno. Før eg i så fall går til det steget må eg iallefall ha svar på nokre få spørsmål.

1. Sikkerhet
Alle seier at det ikkje er noko problem og då må det vere føre var-prinsippet som sørger for at det fins antivirus-program. Kva skal eg i tilfellet velge? Er alternativet i .Mac-medlemskapet godt, og kva med brannmur?

2. .Mac
Er dette uansett fornuftig å ta med?

3. Office
Eg er avhengig av excel og power point. Er AppleWorks et fullgodt alternativ? Det må vere kompatibelt då eg bruker desse på skulen.
Gjør mer
Få ting unna

Bruk AppleWorks 6 til hjemmeleksene. Prøv Microsoft Office, den ledende produktivitetspakken, som inkluderer Entourage X, Excel X, Word X og PowerPoint X, gratis i 30 dager.
Dette står på http://www.apple.no. Vil eg i tilfellet kunne kjøpe studentlisens til dette?

Fleire spørsmål kjem heilt sikkert medan eg venter på verifisering av studentstatusen min...

På førehand takk for gode svar.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Harley78 » tor 07.10.2004 1:48

Velkommen som nesten på kroken og ikke trist mer


Apple works er greit nok.

http://www.apple.com/no/appleworks/specs.html
er ikke sikker på komp. med Powerpoint

Apple har jo student pris på office lisens også 1590.- hvis du foretrekker det

Virus er ikke noen bekymring i OSx ingen farlige ennå så vidt meg bekjent... tror ikke de finnes ??

Velg den brannmuren du liker best, som du er fortrolig med, de fleste store har en MAC versjon, dessuten finnes det en innebygd i OSx

http://security.getnetwise.org/tools/fi ... x-instruct

.Mac er fine greier :) men det koster jo litt, de kjører et 60 dagers prøv nå tilbud for tiden som jeg bet på og kommer nok til å betale om 54 dager hehe... :D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav smacmac » tor 07.10.2004 8:04

Med Open Office kommer du langt! (for ikke å snakke om Gimp hvis du vil ha en Phiotoshop erstatter)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 07.10.2004 9:07

For kompabilitet, kjøp MS Office for Mac. Bruker selv OOo, men jeg er ikke avhengig av å veksle dokumenter med andre Office brukere. Apple Works gjør egentlig alt man måtte begjære som hjemme bruker, men det er ett veldig enkelt program som kanskje skulle hatt en overhaling da det igrunnen er det samme som du fikk med maskiner i Mac OS 9 dagene.
Sikkerhet er den minste bekymringen. OSX er veldig sikkert, og det finnes ikke virus til det. Har hørt om ad/spy-ware, men dette er ikke særlig utbredt. Du kan installere antivirus på maskinen visst du vil, men de er bare matnyttig visst du deler filer med Windows brukere da antivirus programmet scanner for Windows virus. Windows virus er ukompetible med Mac.
Brannmur er innebygget.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]