Går og tripper

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Går og tripper

Innleggav Brhm » ons 13.10.2004 9:54

Mens eg går og ventar på iMacen min, som kjem om alt for lenge, har eg mange spørsmål. Dei fleste finn eg svar på i dette gjeve forumet eller andre stader på nettet. Det er derimot andre ting eg treng å få utdjupa meir.
I dag trur eg at eg begrensar meg til skjermkort;
NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra med 64 MB DDR SDRAM med AGP 8X-støtte
Er dette godt nok?
Kvifor er skjermkorta på Mac tilsynelatande små?
Er det mulig å oppgradere i iMac G5?

På førehand takk for svar...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav TorbX » ons 13.10.2004 10:45

Når du sier "små", går jeg ut i fra at du sikter til ytelse.

Jeg har ikke greie på skjermkort, men de som har god greie sier at kortet som er i nye iMac er en stor skuffelse.

Dersom du ikke har planer om å spille de råeste spillene, trenger du ikke bry deg om hardcore-gamerenes utsagn.

iMac kan neppe oppgraderes hva skjermkort angår. Det er vel en integrert del av hovedkortet.

Am I wrong?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav netromac » ons 13.10.2004 11:24

Gå inn på Bare Feats og se på ytelsestestene de har gjort der. Ut fra disse kan du gjøre deg opp en mening om kvaliteten på kortet. Selv om ikke disse kortene er siste skrik for spilling, klarer de seg rimelig bra. Noen hadde vel ønsket at Apple hadde bygget inn litt mer "future proofing" i de nye iMacene og installert raskere skjermkort som hadde hatt litt mer i reserve når nye og mer krevende spill kommer. Slik det ser ut i dag fungerer en iMac greit til de fleste spill, men skal du ha en maskin for seriøs spilling bør du vel heller velge en PowerMac.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Går og tripper

Innleggav TFUFKAP » ons 13.10.2004 11:38

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:11, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Brhm » ons 13.10.2004 13:14

Takkk for gode svar...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]