Har switcha. trenger litt hjelp

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ical viser feil dato ved oppstart

Innleggav myexplorer » fre 29.10.2004 13:32

Ical viser feil dato når jeg slår på imcaen, etter at man har trykket på Ical ved docken så blir den rett. Det er vel ikke slik det skal være?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 29.10.2004 13:47

Slik er det hos meg også :). Det er bare å ha iCal oppe hele tiden, så vil du til en hver tid kunne sjekke dagens dato når du sitter foran Mac'en. iCal bruker 0% CPU når det bare er oppe, og mye ram bruker det heller ikke. Med andre ord, det er ikke ressurskrevende å ha iCal oppe hele tiden :). For å sjekke hva som brukes mest resusser på maskinen din, åpne programmet som heter "Activity Monitor" som ligger i "Utilities"-mappen i "Applications".

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Ical viser feil dato ved oppstart

Innleggav EinarJ » fre 29.10.2004 13:49

myexplorer skrev:Ical viser feil dato når jeg slår på imcaen, etter at man har trykket på Ical ved docken så blir den rett. Det er vel ikke slik det skal være?


Static icon vs Dynamic icon.

Når programmet ikke kjører har det et statisk ikon, mens når du starter det vil det erstatte det statiske med ett dynamisk, bare fordi den kan.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Har switcha. trenger litt hjelp

Innleggav macrules » fre 29.10.2004 14:09

andemann skrev:Ulempen med dette er Apple sine programmer og software Update, tror det var iPhoto eg flyttet til "Bilde" mappen under programmer med det resultat at Software update prøvde å oppgradere iPhotoen min.


Nettopp derfor har jeg disse liggende i program mappa. Har lagt inn alias i undermappene.

Lurer på om software update hadde funke om det lå alias i program mappa istedet for.... ? hmmm

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav andemann » fre 29.10.2004 14:37

Du får si fra om du klarer å lure software update

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav macrules » fre 29.10.2004 15:44

andemann skrev:Du får si fra om du klarer å lure software update


Vel, jeg tok mail programmet. La det i internett mappa mi. Lagde alias, la denne i program mappa. Fjerna alias ordet fra filnavnet.
Kjørte software update. Ingen oppdateringer tilgjengelig. :D

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]