Guide: Switche fra Windows til Mac.

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Innleggav iLocinho » tor 07.12.2006 19:08

njadve:
En kamerat av meg fikk problemet med at kun den filen ble valgt til å åpne med det programmet dersom han gjorde som du beskrev. Dvs, han vil at mp3-filene skal åpnes med VLC når han dobbeltklikker på den, men kun den filen han gjorde dette på, funker slik. Resten av filene ble åpnet med iTunes. Opplever ikke du det samme problemet? Selvfølgelig bruker han iTunes, men han vil at enkeltsanger skal spilles av i VLC for å ikke bli lagt i biblioteket hans i iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav njadve » man 11.12.2006 20:19

iLocinho skrev:njadve:
En kamerat av meg fikk problemet med at kun den filen ble valgt til å åpne med det programmet dersom han gjorde som du beskrev. Dvs, han vil at mp3-filene skal åpnes med VLC når han dobbeltklikker på den, men kun den filen han gjorde dette på, funker slik. Resten av filene ble åpnet med iTunes. Opplever ikke du det samme problemet? Selvfølgelig bruker han iTunes, men han vil at enkeltsanger skal spilles av i VLC for å ikke bli lagt i biblioteket hans i iTunes.


Jeg har ikke hatt det problemet. Noen filer derimot vil ikke la seg åpne med samme program, uansett hva jeg gjør. .nfo-filer er slik, blandt annet...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » lør 16.12.2006 16:10

det er sikkert mange som har spurt om dette både her og der før, men hvordan forklarer eg til pappa at det ikke finnes virus på macer?
har sakt at det ikke finnes virsu på de, og at det bygger på et annet system en Win, men han er fortsatt ikke helt overbevist.
skrik ut om dere har forslag.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav Magnuc » lør 16.12.2006 16:27

Zpeidar skrev:Dvalemodus, bærbar
Man kan IKKE lagre innholdet i minne til disk (Dvalemodus) på bærbare macer

Dette er feil. De bærbare intelmaskinene har en funksjon som lagrer alt i ram'en akkurat som hibernate i Windows. Ligger noen videoer på Youtube o.l.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav sneipen15 » lør 16.12.2006 16:43

vis han get mac videoen på apple.com
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Saft » lør 16.12.2006 17:05

Vis han den siden her

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav EinarJ » lør 16.12.2006 17:05

Vel, denne versjonen av guiden oppdateres ikke, oppdatert guide finnes på mac1.no/switch, der mener jeg at jeg har nevnt det med SafeSleep, som forøvrig kom på våren 2005, og altså ikke er en nyhet med Intel-macene (PowerBooken min har funksjonen). Denne funksjonen kan normalt ikke trigges av andre ting enn tomt batteri. (Med mindre du fikler med pmset-innstillingene)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

;)

Innleggav henkii » fre 10.08.2007 18:52

Bra guide med mye nyttig informasjon!

Her er en link til apple sin side med mange tastatursnarveier:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459
medlem i 199 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav Snuppiscnapp » tor 08.05.2008 20:20

Hvordan finne "delete" på Mac'en? Jeg finner det bare ikke altså.. :P Noen som kan gi en pekepinn?
medlem i 213 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav MacBoy09 » tor 08.05.2008 21:42

Snuppiscnapp skrev:Hvordan finne "delete" på Mac'en? Jeg finner det bare ikke altså.. :P Noen som kan gi en pekepinn?

Hold inn cmd(eple)+backspace ;)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav EinarJ » fre 09.05.2008 2:35

Eller, hvis du tenker på tekst på bærbar, fn-backspace.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav JonasAD » tor 01.07.2010 21:53

Hei!

Nå har jeg nettopp fått Mac'en min, og kommer plutselig på å tenke på en ting: I windows er det nemlig noe som heter defragmentering, for å ordne slik at filer på harddisken ikke legges oppdelt og stykkevis på harddisken, slik at harddisken kan jobbe raskere. Finnes det en lignende funksjon i OSX (Snow Leopard)?
medlem i 165 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav slogmo » tor 01.07.2010 22:07

Filsystemet til OSX er laget slik at det i stor grad forebygger mot fragmentering av filer.
Så det er noe den jevne Mac-bruker ikke trenger å bekymre seg for. :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav JonasAD » tor 01.07.2010 22:23

Tusen hjertelig takk for svar! Alt virker så lettvindt med Mac. Er så utrolig fornøyd med kjøpet ^_^
medlem i 165 måneder
 

Re: Guide: Switche fra Windows til Mac.

Innleggav slogmo » tor 01.07.2010 22:32

Det har du alle grunner til å være. :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]