Guide: Switche fra Windows til Mac.

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Innleggav mcbanan » tir 10.10.2006 22:16

Danke schön..
medlem i 213 måneder
 

Mus

Innleggav alexo89 » tir 17.10.2006 18:56

På den musen som følger med imac og den som er på Macbook har man høyreklikk på, altså venstre og høyre klikk fikser du på instillinger for mus og tastatur.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Postman Pat » ons 15.11.2006 17:20

en spørsmål:
hvordan sjekke man maskinens spesifikasjonen? jeg snakke om Powerbook G4. i PC så trykke man bare på RUN og skriver DXDIAG... hvordan gjør man det i powerbook g4? takk

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav GranatEple » ons 15.11.2006 17:39

Hallo.

Du trykker på eplet øverst til venstre, og deretter velger du "About this Mac" fra menyen.

Takk.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Postman Pat » fre 17.11.2006 16:06

takk for sist, har enda en spørsmål om Mac. hvordan er det med installering av driver og sånn i mac? jeg har en HP photosmart 1215 printer som skal bruke...er det behagelig for mac? takk :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav jp_tix » fre 17.11.2006 16:14

Det skal bare være å koble den til og printe i vei. Driverne for skriveren din er inkludert i OS X.

Ellers er det omtrent likt som i Windows - last ned de aktuelle driverene fra produsentens nettsider og installer de for å få ting til å funke. Alltid lurt å sjekke om det du skal bruke er Mac-kompatibelt og om drivere er tilgjengelig før du kjøper.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Postman Pat » lør 18.11.2006 20:59

takker...nå funker printer. :)
må nok spørre en til
jeg kunne ikke installere TOAST program, det er ikke .dmg fil, det er et eller annet .sit. hvordan kan jeg åpne filen?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Jon » lør 18.11.2006 21:04

sit er et komprimeringsformat på lik linje som zip. Last ned stuff-it (google it) for å pakke ut.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jp_tix » søn 19.11.2006 5:08

Stuffit Expander. (Jeg er altfor snill.)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav toffen- » lør 02.12.2006 21:21

Vel, etter å ha vert trofast til windows og x86 plattformen i vel 7-8 år, skal jeg nå skaffe meg mac. Startet mot et evig hat mot windows, hovedsakelig pga masse virus og elendig stabilitet, så da skifta jeg til ubuntu. Ubuntu er konge, men fant ut "hey, jeg kjøper en mac!". Pcen er akuratt lagt ut for salg på finn.no :bitchin:
medlem i 207 måneder
 

Innleggav dusa » tir 05.12.2006 23:49

Gratulerer med godt valg og velkommen til forumet :-)

Må nesten fortelle denne historien fra i dag...

Får telefon fra en bekjent (som jeg prøvde å få til å kjøpe Mac, men barna anbefalte far en PC). Nå ringer han meg med sine problemer - og de står i kø for tiden. I dag var det en trojaner som sa at han "måtte" installere en spyware-sw ellers så gikk det han ille. Vel, klart han gjorde det, men vi vet vel alle hva resultatet er - mer trøbbel.

Så nå sitter han med en PC som gulper opp en melding hvert 30. sekund.

...og barna har ikke tid til å hjelpe, ei heller skjønner de noe >:-o

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav homrJ » ons 06.12.2006 0:45

toffen- skrev:Vel, etter å ha vert trofast til windows og x86 plattformen i vel 7-8 år, skal jeg nå skaffe meg mac. Startet mot et evig hat mot windows, hovedsakelig pga masse virus og elendig stabilitet, så da skifta jeg til ubuntu. Ubuntu er konge, men fant ut "hey, jeg kjøper en mac!". Pcen er akuratt lagt ut for salg på finn.no :bitchin:

Det der er avskrift av min historie innen datamaskiner.. ;)

Er nok mange av oss. Mac er en vel en slags gylden middelvei mellom "brukervennligheten" til windows og kompleksiteten og mulighetene til Linux, i tillegg til at det har noe helt eget. :-D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Trotskij » tor 07.12.2006 15:09

Hvordan velger jeg default-programmer? Jeg har lagt inn en ny office versjon, men maskina mi leter alltid etter testversjonen som nå er utgått og avinstallert, når jeg skal dobbeltklikker på et office dokument..
medlem i 209 måneder
 

Innleggav iLocinho » tor 07.12.2006 15:21

I Finder, velg et office-dokument. Markér, trykk eple+i. Der velger du:

Åpne med: Velg riktig office-versjon.
Endre alle...

Da skal alle office-filene dine åpnes med den riktige office-versjonen, vil jeg tippe. Fungerte i hvert fall hos meg.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav njadve » tor 07.12.2006 17:06

Det skal funke iLochino. En annen ting du kan gjøre, er å høyreklikke på fila, velge Åpne med og klikke nederst i den menyen, Annet...
Da er det bare å velge program. Når du har funnet programmet, trykk på det bare en gang, slik at det er markert, og huk av boksen "Alltid åpne med..." nederst i venstre hjørne...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]