Er dette noe lurt?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Innleggav sls » ons 23.02.2005 0:29

Mmmarcus skrev:Jeg har da altså lyst til å gå på teknisk kybernetikk, ikke at jeg har noe peiling, men der brukes vel ikke tunge 3D-programmer?

Nei, som jeg skrev i den andre tråden så har min studietid med Mac og kyb vært uproblematisk.

Det er bare nå på diplomen/masteren hvor jeg trenger PC pga simuleringer i OLGA, men dette er et program veldig få er borti på NTNU. Dessuten er det et så tungt program at kun en kraftig stasjonær duger.

Du kommer nok borti andre PC-only programmer i løpet av studietiden, men de fleste av disse gir ikke instituttet bort lisenser på, så du vil uansett måtte sitte på lab'ene og knote :wink: (instituttet har kjøpt inn ny maskinpark nylig. på sanntidslaben har samtlige maskiner ATI 9800 pro kort 8) Heldigvis har ikke PCen jeg sitter på det )

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Er dette noe lurt?

Innleggav V. » fre 16.10.2009 3:58

Jeg kjører WinXP på vmWare virtualisering i et vindu på macbooken min. Dette går strålende. Jeg bruker den til matlab og annet jeg ikke har lisens på mac. Det er viktig med mye ram på macen hvis du skal bruke den slik og en dobbeltkjerneprosessor er sikkert ikke å forakte.

De fleste linjer på ntnu krever ikke særlig heavy programmer. Du kan gjøre det meste på en mac. Det du ikke kan gjøre der kan du gjøre på datasalene, eller på en virtuell maskin på macen din.

Latex (et program for skriving av lengre oppgaver) får du også til mac i form av mactex med frontend texshop.
medlem i 174 måneder
 

Re: Er dette noe lurt?

Innleggav cladi » fre 16.10.2009 4:05

Hrmm...du har lagt merke til datoen på innleggene du kommenterte nå? 2005 begynner å bli en stund siden... :bitchin:
medlem i 199 måneder
 

Re: Er dette noe lurt?

Innleggav OlafG » fre 16.10.2009 8:52

hahahhahh
medlem i 207 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]