automator med bluetooth

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

automator med bluetooth

Innleggav xitius » tor 15.02.2007 22:16

Heisann!

jeg er ny på mac, har fått meg en macbook som jeg bestilte brukt fra usa.

Det jeg lurer på om jeg kan bruke f.eks automator til å synkronisere bildene mellom mobilen og min pc, som en sikkerhetskopi ? Noen som kan hjelpe meg med dette ? Samtidig hvordan jeg setter opp en edge/gprs oppkobling med dette.
Har k800i.


Takker for svar, synes apple har fungert utmerket hittil, tre dager :) Tar gjerne imot tips som hjelper en nybegynner.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav sneipen15 » tor 15.02.2007 22:22

vet ikke det du egentlig såør om men ta en titt på disse:

http://mac1.no/must

http://mac1.no/switch

velkommen til forumet ;)
medlem i 209 måneder
 

Innleggav xitius » tor 15.02.2007 22:36

takker! gode tips, kom gjerne med mer, snarveier,hurtigtaster etc..installerte nettopp programmet dsw do something when men får ikke startet det, finner det rett og slett ikke :D flaut
medlem i 206 måneder
 

Innleggav sneipen15 » tor 15.02.2007 22:41

hva mener du med finner ikke ? når du laster ned et program så legger det vanelig vis seg en dmg. fil på skrivebordet. dobbel klikk på den og du et i gang. (har ikke prøvd dette programmet)
medlem i 209 måneder
 

Innleggav xitius » tor 15.02.2007 22:45

hehe,har installert det ja. men finner det ikke i programmer, mulig jeg må restarte for at det skal fungere.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav xitius » tor 15.02.2007 22:59

hjelper og lese pdfen som fulgte med :D men, noen som kan med automator ?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav sneipen15 » tor 15.02.2007 23:46

vis det er noe du ikke finner trykker du på forstørrelsesglasset help oppe til høyre(eller trykker eple-space) så får du opp et søke vindu der du bare typer inn det du vil finne og den finner det :P
medlem i 209 måneder
 

Innleggav xitius » tor 15.02.2007 23:53

programmet la seff under preferences så kunne ikke bruke den nei :)
medlem i 206 måneder
 

Re: automator med bluetooth

Innleggav sebastiaen » fre 05.12.2008 16:24

hei, håper det er greit at jeg bruker denne tråden, tittelen passer fint.

Jeg bare lurte på en ting, jeg har nettopp kjøpt meg en Nokia mobil med Symbian og jeg ønsker å automatisere noe:
jeg ønsker at når jeg dobbelklikker (eller evt. noe anet lett) på en .sis fil (som .dmg filer i OXS) i Finder, så sendes filen til min Nokia via blåtann automatisk.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få til dette eller noe lignende?
medlem i 186 måneder
 

Re: automator med bluetooth

Innleggav H å k o n » lør 06.12.2008 23:29

Tastekommandoen for å sende ting via blåtann er cmd shift B
Hvis du vil ha det enda mer automatisk finnes det en automator handling som heter "push file to bluetooth device". Jeg trur ikke den er innebygget, og jeg husker ikke hvor jeg fikk den fra, men du kan søke eller leite på http://www.automator.us

Den løsningen jeg kommer på i farta som kan gjøre dette automatisk er å lage en handling som sorterer ut .sis-filene fra nedlastingsmappen din, og deretter sender de til telefonen, og deretter sletter de så de ikke blir sendt igjen neste gang. Problemet er vel at du fortsatt må velge device. Du kan jo prøve deg fram litt:)
medlem i 215 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]