E-post fra vista til Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

E-post fra vista til Mac

Innleggav McLaffen » man 17.09.2007 16:45

Hei,
Etter omtrent ti år på PC plattform har jeg nå anskaffet meg min første Mac og jeg har blitt helfrelst.

Så til saken. Jobber nå med å svitsje fra PC til Mac, macbook. Jeg har veldig mye epost, jobbrelatert, liggende i (Vista) Windows Mail som jeg må ha med meg over på mac'en. Problemet her er at Windows Mail ikke har mulighet til å eksportere mail som mbox som mac Mail krever for å importere. Windows Mail eksporterer kun som enkeltfiler (.eml)

Noen som har noen gode råd, forslag?? Og nei, Outlook2Mac fungerer ikke siden Windows Mail ikke er outlook.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Telefonkiosk » man 17.09.2007 17:12

Hva med å eksportere Windows Mail til Outlook, også bruke Outlook2mail?

Det skal vel være mulig å eksportere Windows Mail e-poster til Outlook.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Leif » man 17.09.2007 17:18

Hei!

Trur du klare deg om du bruke Entourage som "mellomstasjon", om du har det på macen då (Ligg i Officemappa). Eksporter - importer til Entourage og importer i Mail frå Entourage.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Sakalav » man 17.09.2007 17:26

Før det kommer ett tonn med gode råd her, så er det en ting jeg lurer litt på.
Hvilken type mailserver (innkommende server) kjører du i mailprogrammet ditt (der du har all mailen). Er det POP eller IMAP server du har satt opp?

Hvis det er IMAP, så er det bare å sette opp kontoen din på macen, og vipps så har du all mailen din inne der også :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav McLaffen » man 17.09.2007 17:35

Nei, har ikke IMAP så jeg er avhengig av å få flyttet mail.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav McLaffen » man 17.09.2007 17:45

da testet jeg litt Entourage og her kan det kun importeres fra mbox, huff en real nøtt dette her

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav mrala » man 17.09.2007 19:34

Jeg sliter med NØYAKTIG det samme som Laffen. Outlook2Mail funker ikke og den dagen Microsoft gir meg support for å flytte Outlook-mailene til erkefienden, snør det i helvete.
medlem i 199 måneder
 

Innleggav caga » man 17.09.2007 20:45

En fin måte å få IMAP på midlertidig, er å ta et prøveabonnement på Apples
dotMac. http://www.apple.com/no/dotmac/

Etter at det er ordnet, setter dere bare opp en ekstra konto i Outlook/Windows Mail (for dotMac-adressen),
og flytter over alle mailene til denne kontoen. Da vil de bli synkronisert mot
dotMac og vil kunne lastes ned i Mail eller andre Mac programmer.
Husk å bruke IMAP.

Gjorde dette selv for et par år siden, men husker ikke alle detaljene.
Mener å huske at jeg ikke fikk med alle vedleggene, så vær obs på det.

dotMac epostadressen kan dere beholde og bruke til iChat, så vidt jeg
husker, selv om dere velger å ikke kjøpe den fast.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav svar » man 17.09.2007 21:12

eller åpne en gmail konto, send all mail fra vista til gmail kontoen, sett opp gmail i Mail i OSX :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav McLaffen » man 17.09.2007 21:14

mrala skrev:Jeg sliter med NØYAKTIG det samme som Laffen. Outlook2Mail funker ikke og den dagen Microsoft gir meg support for å flytte Outlook-mailene til erkefienden, snør det i helvete.


Da fant jeg iallefall en løsning. Lastet ned et program som heter mboxPack http://bitdaddys.com/mboxpack.html (Windows), kostet 10$. Gjorde som følger. Valgte den mappa der jeg hadde eksportert ut all mailen (eml-filene) og satt den mappa jeg ville lagre mbox filene i, enkelt og greit. Importerte så mbox filene inn i Mac Mail via nettverk. En rimelig og smertefri løsning for min del.

Da sa jeg takk og farvel til Windows Mail

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: E-post fra vista til Mac

Innleggav magnar » man 20.10.2008 11:06

Funker ikke Outlook2mail??! :( Tenkte nettopp å spandere de 5 dollarene eller hva det var på dette.

Er fullversjonen av Outlook dette, ikke Outlook Express.

Beste løsning er som dere sier her å først importere det i Entourage og så inn i Apple Mail?
medlem i 187 måneder
 

Re: E-post fra vista til Mac

Innleggav iMacJhonny » man 20.10.2008 11:38

Jeg gjorde dette via en guide her på forumet (hvordan overføre mail hotmail->Gmail). Det var enkelt og gratis. Du laster først ned Live Mail og legger inn mailkontoene. Deretter kan man bare drg&drop mellom kontoene.
medlem i 209 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron