Overbevis meg!

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Overbevis meg!

Innleggav tierra-manzana » lør 21.06.2008 11:57

darksheer skrev:Kan bare si litt om min egen erfaring.

Jeg var borti Mac for maaaange år siden, men da var jeg mest involvert i OSet som serviceteknikker. (Tror det var versjon 7?

..................


@ darkksheer - > har tårer i øyne . så fint så sant - har du copyright på dine ord? :rolls eyes:
medlem i 198 måneder
 

Re: Overbevis meg!

Innleggav kaizers » lør 21.06.2008 17:28

Det blir litt feil å dra klokker inn i denne sammenhengen.

Klokker, og da fra merker som Rolex, Officine Panerai, Breitling, Rado, Omega, AP og IWC, er så mye mer enn bare et navn.
Du betaler ikke bare for navnet på produsenten, men du betaler for gode råvarer, godt urverk, årlange tradisjoner, en historie bak og ikke minst et kunststykke.

Forøvrig kan ikke slike klokker kalles "vanlige klokker". Dette er klokker som varer i flere tiår, som er blitt brukt mye tid og ressurser på å utvikle, og de har historie bak seg.


Joda, men hva bruker man en klokke til? Kan jo si det samme med solbriller. Hva er hensikten med å kjøpe solbriller? Se kul ut, og/eller beskytte øynene. Funker like fint med et par briller på Statoil. En skal betale MYE for å være kul!!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Overbevis meg!

Innleggav Henrik Christiansen » lør 21.06.2008 18:41

Nei.
Et par solbriller fra Statoil kan aldri sammenlignes med noen ordentlige solbriller.
Med de kan du få styrke i glassene, du får god kvalitet, både på hus og glass, og garanti.

De fra Statoil er nok fra Kina og koster 5 kr stk. inkludert frakt.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Overbevis meg!

Innleggav weencent » lør 21.06.2008 18:55

dere, man betaler ikke bare for å se kul ut.
tenk deg alle de finessene som kommer ferdiginstallert i OS X som windowsbrukere bare kan drømme om! :)
man betaler jo også for innmaten, og den smaker jaggu meg godt!
medlem i 191 måneder
 

Re: Overbevis meg!

Innleggav lrevje » lør 21.06.2008 19:19

Anbefaler boken "The Cult of Mac" for å finne ut litt mer om all mystikken rundt Mac/Apple. Jeg var også windowsbruker og synes Mac var noe fisefine greier for spesiellt interesserte. Tok steget ut og kjøpte meg en MacBook for halvannet år siden; og for å si det sånn, grunnen til at jeg i ettertid har utvidet med en MacBook Pro, iMac 24" og Mac mini er ikke fordi dette er noe for spesiellt interesserte. Det er rett og slett befriende å ha maskiner i hus som virker når jeg skal bruke de, virker fint sammen i nettverk, ser OK ut, gjør det de skal osv osv...

Har snakket med flere (det blir flere av oss nå etterhvert) som heller ikke har angret et øyeblikk på at de tok steget over til Mac. Tror ikke det er mulig å ikke komme til, eller ikke like Mac. Så synes jo jeg det er litt interessant hvordan man kan utvikle et forhold til et selskap og et produkt. For det er jo det som har skjedd... Jeg føler på en måte at jeg er med i en liten "gjeng" med Macbrukere og Apple-fans. Vi har noe til felles. Vi liker alle bra produkter som fungerer. Pluss alt det andre, selvsagt.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Overbevis meg!

Innleggav Sgt182 » man 30.06.2008 1:10

Jeg har brukt en Windows PC hele livet mitt (unntatt den gangen vi hadde IBM og OS2... og før det var det bare DOS). Jeg kjøpte en iMac i februar og solgte den etter en uke fordi jeg hadde skrudd forventningene opp vel høyt.

Nå har jeg igjen bestemt meg for å shoppe Mac i løpet av ferien, men klok av skade har jeg har lært at det finnes feilmeldinger i OS X-verden også.

Jeg tror jeg anbefaler:
1. Husk at en Mac bare er en computer med et annet operativsystem.
2. Ta deg tid til å lære deg OS X, ikke vær utålmodig like utålmodig som jeg var.
3. Les den saken jeg linker til på Gizmodo.com (evt. bare utdragene under).

Why I still use Windows despite the peer pressure
http://gizmodo.com/5018985/why-i-still- ... r-pressure

It's just that to me, when it comes down to it, the PC just feels more logical. Windows is an OS that feels structured and it makes sense just because I'm used to them. Macs feel more nebulous and more dumbed down, like the corners have been softened to not intimidate your mom when she uses your computer. Well, I like having the corners exposed.


[...]

And you know what? Macs are too hip. Oh, look at me! I do graphic design! I wear women's jeans and hang out in coffee shops! I'm a DJ! Well good for you. My computer is not a fashion statement. It's a computer.

But really, when it comes down to it, the main reason I still use Windows is this: I'm stubborn and lazy. I don't want to switch because it will amount to admitting that I've been wrong for the last 15 years or so. And it would be just a huge pain to do it even if I swallowed my pride, having to relearn all the shortcuts and commands and little nuances that make an OS tick. I know all those for Windows already. I am just far too lazy to relearn OS X, and I don't care how easy you claim it is. I've made my choice, and I'm sticking by it. At least until I buy my next computer, because I sure as hell don't want to have to use Vista. I mean, I like Windows, but I'm not crazy.
medlem i 195 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron