Spørsmål om Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Spørsmål om Mac

Innleggav bambini » søn 05.10.2008 18:42

Dette gjelder jo uansett plattform. Vipper på kanten med en av mine Macer hele tiden (har bare 512MB ram) men merker ikke nevneverdige problemer av den grunn. Derimot har jeg en PC som griner så fort den har for mange filer om bord. Her er det være grunnleggende forskjeller som råder, men de kan jeg ikke forklare i detalj (og det er vel strengt tatt ikke nødvendig heller).

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Spørsmål om Mac

Innleggav Haplo » søn 08.02.2009 15:32

Ser du er ute etter en Mac mini. Husk at du bare kan bruke en skjerm på Mac Mini.
medlem i 196 måneder
 

Re: Spørsmål om Mac

Innleggav Gaute43 » søn 08.02.2009 16:08

Hei!

Kom på et spørsmål til nå, håper det er OK å spørre til tross for at denne tråden er noen måneder gammel. Jeg har ikke kjøpt Mac enda, men har bestemt meg for å kjøpe en 20" iMac (den billigste) så snart det kommer nye modeller og Snow Leopard kommer. Jeg skal kjøpe RAM fra MPX. Spørsmålet mitt er hvor mye RAM jeg trenger. PC-ene i reklameavisene for Lefdal, Elkjøp osv. har som regel 3 og 4 GB RAM, men de kjører jo Vista, og da skjønner jeg at de trenger det. Men jeg har lest her på Mac1 at Leopard ikke trenger like mye RAM som Vista for å være like rask. Derfor lurer jeg på hvor mye RAM jeg trenger for at det ikke skal gå tregt hvis jeg har oppe en del programmer og faner samtidig.

Hilsen Gaute

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Spørsmål om Mac

Innleggav bambini » søn 08.02.2009 16:19

Den billigste kommer vel med 1GB altså 2 x 512mb. Disse må du da skifte ut begge to og sette inn enten 2 x 1GB eller 2 x 2Gb. "GB vil sikkert være mer enn nok, men med tanke på framtiden så ville jeg gått for 4GB i den situasjonen du er i.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Spørsmål om Mac

Innleggav Lokehue » søn 08.02.2009 17:23

Et alternativ til Photoshop er Photoshop Elements som er grisebillig i forhold, og har alle de viktigste funksjonene til "hjemmebruk".
http://www.adobe.com/no/products/photoshopelwin/

Du kan også prøve Gimp, som er gratis! :-)
http://www.gimp.org/macintosh/

Hvis du vil legge bilder fra iPhoto på en minnepinne kan du bare dra de rett ut fra programmet og slippe de på minnepinnen.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron