Bootcamp- hvordan starte OS X heller enn XP, alltid?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Bootcamp- hvordan starte OS X heller enn XP, alltid?

Innleggav Kstilk » fre 21.11.2008 1:21

Hei.
Har nettop partisjonert meg en smule til XP. Har rota rundt og konvertert fra FAP(?) til NTFS, skaffet meg programmer som kan sikre overføring mellom harddiskene osv. Nå er jeg temmelig lei, men ønsker likevel å ordne det slik at OS X booter by default heller enn XP, som jeg kun bruker en gang i blant. Noen som hvet hvordan?
medlem i 186 måneder
 

Re: Bootcamp- hvordan starte OS X heller enn XP, alltid?

Innleggav Interloop » fre 21.11.2008 2:15

2sec google. da kan vell du oversette=)
click on the apple in the upper corner > sys prefs > startup disk, then select mac

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Bootcamp- hvordan starte OS X heller enn XP, alltid?

Innleggav Kstilk » lør 22.11.2008 14:41

hehe, ouch. Da jeg postet spørsmålet hadde jeg allerede gjort dette, restartet to-tre ganger, men måtte hver gang velge partisjon for ikke å starte i XP. Til slutt fungerte det, though. Må ha trykket på noe smart. Takk uansett.
medlem i 186 måneder
 

Re: Bootcamp- hvordan starte OS X heller enn XP, alltid?

Innleggav baba2 » lør 22.11.2008 15:54

For andre som lurer på det samme:

Man kan forandre default oppstartdisk i Windows ved å gå på: Kontrollpanel>Boot Camp> Start Up disk> Så velge Os X eller Windows> OK
Dette vil forandre standard valget for oppstartsdisk. Det er lurest å velge det operativsystemet som du bruker oftest. Hvis du skal starte i det andre operativesystemet, så er det bare å holde alt (til venstre for eple knappen) når maskinen starter. Og da kan du manuelt velge oppstartsdisk. Det man velger her blir ikke lagret, og gjelder kun for den akutelle oppstarten.
medlem i 200 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]