Ny Imac; god medieavspiller?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav Dorkfish » man 24.11.2008 15:51

Du har et poeng der, men mitt iTunes bibliotek inneholder også mye sjeldne greier som jeg tar vare på fordi det ikke er så lett å få tak i det igjen. Samt mye filmer jeg kar konvertert fra .avi til .mp4 pluss at jeg tar vare på altfor mye dritt som jeg aldri kommer til å høre på.

Men hver gang jeg skal slette sånt hører jeg alltid en stemme inni hodet mitt som forteller meg en eget tynn begrunnelse for å beholde filen. Dessverre lar jeg meg overtale av tynne argumenter fra tid til annen. :-)

Jeg tar ofte vare på altfor mye skrot ellers også. Kanskje jeg egentlig skulle vært født som hamster?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav leosgonewild » man 24.11.2008 15:57

Ved å bruke Perian og noen egendef instillinger trenger du ikke ha videoer liggende som mp4 i itunes. De kan ligge på en ekstern disk i sitt av eller xvid format. De blir bare linket videre fra itunes.

Jeg har den samme stemmen i hodet mitt...

Kast det du tviler på at du trenger, så er det liten sjanse for at du savner det:P

Men n¨å får vi ikke stjele tråden mer..
medlem i 190 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav H_aa_kon » man 24.11.2008 16:36

Jeg synes det var en hyggelig stjeling av tråden, jeg ;)

Du har et godt poeng; men samtidig er det ganske kult å ha et bredt bibliotek hvor gjester finner musikk som de liker (og ikke nødvendigvis deg selv). Fester, familieforekomster etc. Utrolig mange som synes det er gøy å bla og finne frem sanger "Å stilig, den er lenge siden jeg har hørt!".

men å høre på alle selv; nei...Føler meg litt som en hamster noenganger.

Edit: En annen ting er at man "gidder" ikke å slette ting lenger fordi plass er det nok av. Å ha 165 GB musikk for 10 år siden var gale-mathias; idag får du "kastet" lagringsplass etter deg :-D
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav leosgonewild » man 24.11.2008 16:42

Men har du musikksamlingen din for deg selv eller andre?
Jeg er helt med på den greia at folk finner musikk de liker når du har fest eller lignende.

Personlig så kapper jeg fingra av alle de som prøver seg på å røre macen min på fest.
Gjemmer den godt, også bruker jeg iphonen til å velge hva som skal spilles:)
medlem i 190 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav Dorkfish » man 24.11.2008 17:39

Grunnen til at jeg har film og TV serier i iTunes er at jeg laster dem over til iPhone. Har dem også i XVID andre steder.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav lazaruz » man 24.11.2008 18:04

jeg var trofast winamp bruker da jeg brukte windows...

tror jeg har nærmere 300gb musikk liggende på en NAS disk som jeg håndterer med itunes... og det går pokker meg flawless :>


itunes <3

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny Imac; god medieavspiller?

Innleggav gorjan » man 24.11.2008 18:29

Du kan også kjøre Windowsprogrammer i Mac OS X med CrossOver. Da trenger du ikke installere Windows på maskina.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]