Touchdisplay/Multitouch

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Touchdisplay/Multitouch

Innleggav metropol » ons 17.12.2008 17:51

Hei.
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en kjøkken PC som skal ha et rent og nydelig design, funksjonelt for å streame bilder, videoer og musikk fra hjemmeserveren.
SAMT touchdisplay.

Jeg har sett både på HP touchsmart q512 og den nye Asus Eee Top 1602.

Men jeg må innrømme at jeg begynner å bli mer og mer fasinert over Mac produktene. Utrolig funksjonelle og forseggjorte designmessig.

MEN så var det dette med touch screen da. Kan ikke finne ut om iMac har dette, og om det finnes noe relevant alternativ til HP eller Asus.

Bare så det er helt klart, jeg SKAL ha touch display! :bitchin:
medlem i 184 måneder
 

Re: Touchdisplay/Multitouch

Innleggav Traktor » ons 17.12.2008 17:59

Er temelig sikker på at Imac ikke har touch screen. Tror ikke det finnes noen mac med touch screen.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Touchdisplay/Multitouch

Innleggav geagle » ons 17.12.2008 18:18

Du kan kjøpe tredjeparts multi-touch iMacs og diverse her.

http://www.trolltouch.com/imac.html

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Touchdisplay/Multitouch

Innleggav metropol » ons 17.12.2008 18:40

Har sett på troll produktene, men det blir noe ekstra som legges utenpå samt at det blir ekstra kostnad.

Er usikker på all slike ekstra gadgets og hvor optimalt det fungerer.
medlem i 184 måneder
 

Re: Touchdisplay/Multitouch

Innleggav slogmo » ons 17.12.2008 19:23

På jobben har vi nylig brukt noen små veggmonterbare touchskjermer for visnisng av booking på møterom og evt booking av tid.
Husker ikke hva skjermen het osv.
Men her er en leverandør:
http://www.touch-it.no/content/view/16/49/

Hvordan foregår tilkoblingen?
En Touchskjerm tilkobles på samme måte som en vanlig dataskjerm ved hjelp av en VGA kontakt. I tillegg kobles en touchkabel (medfølger) til USB eller RS-232 port på PC. Driverprogram (medfølger) innstalleres, og deretter foretas en engangs kalibrering ved å trykke på tre visuelle punkter på skjermen. Touchskjermen er nå klar til bruk.

Hvilke operativsystemer kan jeg bruke?
Elo Touchsystems har markedets mest omfattende støtte for forskjellige operativsystemer. Oppdaterte drivere kan gratis lastes ned for: Windows 95 / NT / 2000 / XP / CE / Vista, Linux, MAC OSX 10.4+

Hvilke dataprogram kan jeg bruke?
Alle dataprogram som er laget for bruk av mus, pekeplater og lignende styringsenheter kan benyttes. Videre kan alle typer standard Windows program benyttes. For best mulig resultat bør de bilder eller ikoner det pekes på være store nok til at man oppnår treffsikkerhet med en finger eller annen pekeredskap.


En sånn liten 12" på kjøkkenet koblet til en Mac-mini hadde sikkert vært überfett. :D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Touchdisplay/Multitouch

Innleggav metropol » ons 17.12.2008 20:16

Takker for info.

Det er jo også viktig med WAF (Wife Acceptance Factor). Lite og lækkert skal det jo være. Fordelen med iMac, Asus eee top, HP touchsmart osv er jo at det er skjermer med alle komponentene pakket inn i skjermen. Har faktisk vurdert å sette ett kabinett på loftet, trekke kabel ned til kjøkkenet og koble til en touch skjerm. Så linken var ikke så dum. Litt overrasket over at disse skjermene var litt tykke siden de er rene skjermer og ikke har annen oppgave.
medlem i 184 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]