LØST! Vil bli kvitt Firefox på feil språk

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

LØST! Vil bli kvitt Firefox på feil språk

Innleggav hysteriah » tir 27.01.2009 10:52

Ved en feiltakelse klarte jeg å installere firefox på feil språk... tror det ble italiensk eller et eller anna drit! Etter det har jeg fått en haug med bokmerker og anna møl på verktøylinja i toppen på Italiensk... og jeg blir gal!!

Har prøvd å "avinstallere" (eller hva det kalles) hele firefox ved å slette den fra applications i finder. Men når jeg installerer den norske versjonen av firefox etterpå blir selve nettleseren norsk men alle de italienske bokmerkene og anna driten ligger fortsatt igjen spredd rundt i hele nettleseren. Jeg vil ha bort ALT som tilhører firefox slik at jeg kan installere den helt fra scratch slik at jeg kan få inn Norsk versjon av alt! Åssen gjør jeg det?

F***, skulle ikke slike ting være så himla enkelt på MAC og at det aldri skulle bli liggende igjen rester etter avinstallerte programmer og sånne ting da??? Nei, jaggu må jeg si jeg savner Windows enkelte ganger... GRRRRRRRRR!!! Sorry for utbruddet, men... Grrrrrrr... nå er jeg frustrert!!!
Sist endret av musher den tir 27.01.2009 11:58, endret 2 ganger.
Grunn: http://mac1.no/regler#paragraf-23
medlem i 189 måneder
 

Re: Vil bli kvitt Firefox på feil språk - ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!

Innleggav alford » tir 27.01.2009 11:05

Du må slette Firefox mappa som ligger i Bibliotek/Application Support. Det er der informasjon om profilen din er lagra, det er den som delvis er på italiensk.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Vil bli kvitt Firefox på feil språk - ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!

Innleggav hysteriah » tir 27.01.2009 11:13

Ja, hadde ennå det hjulpet noe så :-(
Har prøvd det nå. Har engelsk språkversjon av OSX så først gikk jeg i Finder og slettet Firefox fra "Applications". Deretter gikk jeg inn på selve disken i "Library->Application Support" og slettet hele den mappen som heter "Mozilla" der. Deretter installerte jeg Norsk versjon av Firefox... men fremdeles ligger det igjen masse italienske bokmerker og linker til masse italienske websider på verktøylinjen i toppen (under adresselinja) :-(

Men takk for tipset anyway ;-)
Noen andre forslag? :-/

EDIT: Men nå klarte jeg det faktisk på egenhånd. Fant to mapper inni brukerkontoen min også som måtte slettes. For andre som måtte ha samme problem er det altså å gå inn i på disken i "Users->Din brukerkonto->Library->Application Support" og slette de to mappene som heter "Mozilla" og "Firefox" som ligger der. I tillegg til den andre "Mozilla" mappen som nevnes ovenfor her. Direkte enkelt var det vel ikke... men da vet vi iallfall det ;-)
medlem i 189 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron