Tekstprogram og åpning på PC

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav Tees » tir 10.02.2009 12:05

Litt merkelig overskrift kanskje men det som er saken er jeg holder på å skrive jobbsøknader og CV. Bruker Neooffice på min MacBook. Ettersom mottaker oftest har PC så er jeg usikker på hvilken filformat jeg skal sende vedleggene som.

Nå har jeg prøvd å lagre i Word 2007(docx) ,Opendokument(odt) med det resultat at når mottaker åpner blir linjene/avsnitt både her og der.

Noen tips til hvordan jeg skal gjøre det og være sikker på at mottaker som har PC får et skikkelig dokument.

Takker
medlem i 207 måneder
 

Re: Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav iAndrew » tir 10.02.2009 12:09

Standard format for å levere fra seg dokumenter er PDF. Da er du sikker på at det ser likt ut på alle plattformer.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav Tees » tir 10.02.2009 12:19

Men jeg får ikke PDF som et alternativ når filen skal lagres vha NeoOffice. Bør jeg ha et annet tekstprogram ?
medlem i 207 måneder
 

Re: Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav kattunge » tir 10.02.2009 12:25

Du kan lagre til pdf ved å velge utskriftsmenyen.. eple + p, så trykker du det lille ikonet "pdf" nede til venstre i dialogboksen og velger "send som pdf", eller et annet alternativ etter behov.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav Tees » tir 10.02.2009 14:58

Genialt :-)

Tusen takk for hjelpen
medlem i 207 måneder
 

Re: Tekstprogram og åpning på PC

Innleggav slogmo » tir 10.02.2009 21:39

Vil forøvrig tipse deg om at Open Office 3.0 nå fins for Mac uten at man må kjøre X11.
Siden NeoOffice er basert Open Office, og er snekret sammen av dugnadsfolk så ser jeg ingen grunn til å ikke begynne å bruke Open Office.
:)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]