NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav Doffer » tor 26.02.2009 19:16

Litt usikker på om dette er riktig sted å poste, men prøver.

Jeg har en WD My book 500 Gb som er konvertert i NTFS. Har hatt denne en stund, og har ikke hatt noen problemer med å bruke den med Win eller Mac. Men nå får jeg en feilmelding som sier at jeg ikke har tillgang til den i Windows XP SP3. I tillegg kommer den opp i "Min Datamaskin" som Lokal disk, ikke ekstern.

Jeg tror dette har etter jeg innstallerte MacFuce og NTFS-3G for å kunne overføre filer til den. Tror dere dette har noe med saken å gjøre?

Vet noen hvordan jeg får den til å funke i Windows igjen?
medlem i 182 måneder
 

Re: NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav alford » fre 27.02.2009 20:56

Tror ikke Fuse er problemet, men er ikke sikker på hva det kan være.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav Doffer » tir 02.06.2009 17:12

Bumper opp denne tråden...

HDD'en virker fortsatt ikke i Win, har nå fått sikkerhetskopiert alt som er på den.. Vet noen hvordan jeg kan få fikset den? Er det noe jeg kan gjøre via diskverktøy, eller må jeg over i Win å formatere den?
medlem i 182 måneder
 

Re: NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav Jon » tir 02.06.2009 17:28

Så sant du ikke primært bruker den i Windows, hadde jeg formatert den til HFS+ (Mac OSX extended) også heller brukt software som macdrive i windows.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav Doffer » tir 02.06.2009 17:47

Bruker stort sett OS X hjemme, men har en disk som er større med HFS+.. Hadde vært greit at 500gb disken funker med Win, ettersom det er det kompisene har og har behov for å ta back up av skole PC'en..
medlem i 182 måneder
 

Re: NTFS Harddisk virker ikke i Windows

Innleggav Jon » tir 02.06.2009 17:59

Da får du formatere til NTFS på en windowsmaskin, evnt. fat32, men den har filstørrelsebegresning på 4gb.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere