Hackintosh

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » ons 30.01.2013 23:25

m4rius skrev:Her i denne guiden står ALT du trenger for å sette opp din hackintosh. Du trenger ikke tenke på kexter osv. Last ned DSDT fil til ditt hovedkort ( som forklart i guiden ) og bruk denne installasjons måten.

http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-i ... ed-pc.html

Eneste du må få til er å sette i sammen maskinen din, det som folk brenner seg oftes på er å montere CPU viften skevt el.l

Lykke til!


Hvis jeg har tolket ting riktig trenger jeg ikke dsdt til hovedkortet, siden det er ga z77x-up5-th? Men på punkt 14, hva velger jeg der? Jeg lager jo disken på MacBook proen, altså en laptop, mens legazy skal velges om du ikke har en rate matchvinner hub? Referes det i dette punktet til maskinen hvor unibeast skal installeres, altså hackintoshen, eller til maskinen hvor oppstartdisken med unibeast lages på altså MacBook proen?
medlem i 226 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 31.01.2013 12:08

Eplemac skrev:
m4rius skrev:Her i denne guiden står ALT du trenger for å sette opp din hackintosh. Du trenger ikke tenke på kexter osv. Last ned DSDT fil til ditt hovedkort ( som forklart i guiden ) og bruk denne installasjons måten.

http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-i ... ed-pc.html

Eneste du må få til er å sette i sammen maskinen din, det som folk brenner seg oftes på er å montere CPU viften skevt el.l

Lykke til!


Hvis jeg har tolket ting riktig trenger jeg ikke dsdt til hovedkortet, siden det er ga z77x-up5-th? Men på punkt 14, hva velger jeg der? Jeg lager jo disken på MacBook proen, altså en laptop, mens legazy skal velges om du ikke har en rate matchvinner hub? Referes det i dette punktet til maskinen hvor unibeast skal installeres, altså hackintoshen, eller til maskinen hvor oppstartdisken med unibeast lages på altså MacBook proen?


Har tatt flere clean install og har huket av den der uten at den gjor noen skade, men du trenger ikke den om du er på 1155, er kun 1156 kort som må ha den, og laptop support trenger du ikke da du lager en stasjonær!
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 31.01.2013 13:23

[/quote] Har tatt flere clean install og har huket av den der uten at den gjor noen skade, men du trenger ikke den om du er på 1155, er kun 1156 kort som må ha den, og laptop support trenger du ikke da du lager en stasjonær![/quote]

Aha, jeg trodde det var enten eller valg, og at jeg måtte velge ett av de to alternativene, og fikk det ikke til å stemme... -Det var derfor jeg undret på om det ble referert til maskinen jeg sitter på når jeg lager beasten... Tusen takk for oppklarende råd!

-Godt med alt en har klart før en begynner på prosessen med bygging og installering... Nå håper jeg bare MPX er kjappe med leveransen:-)

Edit: Fikk visst ikke helt til den "quotingen"
medlem i 226 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tor 31.01.2013 15:14

8 core er xeon serien ja :)

altså biosen din. Nå er det jo UEFI som gjelder på alle de nye hovedkortene :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 31.01.2013 16:01

Eplemac skrev:
Har tatt flere clean install og har huket av den der uten at den gjor noen skade, men du trenger ikke den om du er på 1155, er kun 1156 kort som må ha den, og laptop support trenger du ikke da du lager en stasjonær!


Aha, jeg trodde det var enten eller valg, og at jeg måtte velge ett av de to alternativene, og fikk det ikke til å stemme... -Det var derfor jeg undret på om det ble referert til maskinen jeg sitter på når jeg lager beasten... Tusen takk for oppklarende råd!

-Godt med alt en har klart før en begynner på prosessen med bygging og installering... Nå håper jeg bare MPX er kjappe med leveransen:-)

Edit: Fikk visst ikke helt til den "quotingen"


Ta vekk skråstreken på den første "quote", skråstrek indikerer "slutt", vertfall det jeg har lært :P

@Jaco: kanskje jeg er treig, men forstår forsatt ikke hva du mener :(

Noen som kan hjelpe meg med å vise hvordan jeg kloner disken (OS) til en SSD? (Har 2 like SSD'er og vil klone OS disken til den andre slik at jeg slipper å bruke 100 år hver gang noe krasjer om jeg prøver noe nytt)
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tor 31.01.2013 20:07

Veldig enkelt:

UEFI BIOS -> http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Ex ... _Interface

Hvordan clone disken er også veldig enkelt med programmet superduper! Det kan du laste ned her :)

http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/ ... ption.html

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » lør 02.02.2013 20:30

Takk så meget!

Min søster har ønske om en hackintosh for lett bruk, og jeg tilbød meg å selge min med unntak av GTX 680 og ene SSD (har 2, hun kjøper ene).

Da beholder hun:

i7 930 @ 4GHz
24GB 1600MHz RAM
SSD 120GB
GT 240
Noctua NH-D14
Fractal Design R3 Artic White
Corsair 750W (standard ikke modular)

Jeg tenker dette:

Bilde

Funker dette HK? Er det et annet 2011 kort som kan duge (ska OC og må takle 8x 8GB DDR3 brikker)? Forskjellen på 1600MHz og 1866MHz, er den stor? Prisen er ivertfall stor så om noen har erfaring med gode minnemoduler så takker jeg for tilbakemeld/anbefaling. Ha en trivelig lørdags kveld :)
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » søn 03.02.2013 12:59

Jeg ville ikke valgt Asus hovedkort om du skal kjøre OSX på den, det er annbefalt Gigabyte til å kjøre OSX. Jeg kan finne frem ett til deg:

Du bør finne dette kortet:

http://www.amazon.com/GIGABYTE-GA-X79-U ... cx86com-20

Men ser ut som dette kortet bare støtter 24GB minne, mulig mer med en bios oppgradering, les litt om kortet først.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » søn 03.02.2013 20:56

http://www.youtube.com/watch?v=cbweudWMpyE

Sett denne? Ser ut til å funke, tror jeg... Men vet ikke, jeg MÅ ha 64GB RAM grunnet panorama produksjon + video (CPU krevende, så må nok vente på 4000K serien). Får klokke den til 4GHz.. En 8-core 4930K (vetta faen navngreiene til intel), så drar jeg kortet med en gang :)


Blir nok dette per dags dato: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759900

12 SATA porter, 8 slots for 64GB RAM etc. :) Fin pris også...
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 04.02.2013 9:39

Ah, har ikke sett denne. Det fungerer nok, men jeg har bare hatt gode resultater med gigabyte :)

Men det fungerer nok fint med ASUS også.

men det ser jo fint ut det siste kortet du linket til der da :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 04.02.2013 13:01

Det kortet du linket til har 8 plasser om mine øyne er plassert riktig! :P

http://cdon.no/elektronikk/gigabyte_ga- ... isguide_no

Har gigabyte nå (X58A-UD5) så helt enig i at gigabyte er smertefri opplevelse, men ser ut som om de HK fra videoen ikke er like lette i fremtiden (risky mtp. updates?). Eller tar jeg helt feil?

Vurderer toppmod. i 4XXX(X) serien, 8000 ish for en CPU :P :P
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 04.02.2013 17:27

Ja den har 8 minneplasser ja.

Tja, du skal kunne kjøre updates fint så lenge du har konfet systemet riktig :)
Sånn at ingenting blir overskrevet når du kjører en update.

Jeg har ALT i extra mappa mi på en egen partisjon på macintosh HD. også en backup bootloader, i tilfelle noe skulle gå galt.

Så det er smart ;)

Har opplved det at om man legger inn feks kexts inn i System/Extensions så kan disse filene bli fjernet ved software update.

Så derfor er det smart å legge det meste i Extra, men mindre kexts du har, mindre er det å holde styr på :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 04.02.2013 18:44

Det du sa nå får vi komme tilbake til, høres ut som en god plan å safe seg, lyden hos meg pleier å forsvinne etter 10.8.x updates, det skjedde forøvrig også på 10.7.X updatene.

Går for gigabyte men venter til den nye "Ivy-Bridge-E" serien kommer da det er sommerjobb pengene som skal brukes (student..). Ryktet sier 4 nye 2011 modeller:

i7 4990X ska være den grommeste. På prisguide ser jeg at "i7 3970X" har gått ned 300 kroner i pris ca, fra 7500 til 7200 siden release. Dette tyder vel på at extreme serien til Intel ikke faller så mye at det kanskje er lurt å vente 1mnd etter release? Erfaring der?

Speedstep og sleep er det eneste som ikke fungerer med 2011 kortene? Og hva er speedstep sånn på lettfattelig norsk? Leste noe om at den ikke klokket ned eller noe...
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » man 04.02.2013 20:29

Har da skrudd i sammen min håpefulle maskin, og går nå igang med Unibeast-guiden på tonymacx86, et spørsmål,

Når jeg booter fra USBen, kommer eple opp, så blir alt svart... Skjermen er koblet til via DVI inn på skjermkort... What to do?

Når jeg kjører fra verbose mode, kommer følgende feilmelding opp:

Unable to open /var/db/BootCache.playlist: 2 No such file
medlem i 226 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 04.02.2013 21:01

Hvilket skjermkort har du? Når du brukte unibeast install, fikk du "Install successfull" ?

EDIT: Så det nå, GTX 670..

Under "boot" meny, skriv inn "GraphicsEnabler=No", da funker det :)
medlem i 174 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]