Hackintosh

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » søn 22.03.2009 1:07

haha jeg er da ikke lat. Jeg vet jo om denne siden så klart. Har holdt på med dette her en stund, men ikke satt meg helt inn i hvor efix kan kjøpes som sendes til norge.

men uansett, fått de svarene jeg trenger ;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav kajac2 » søn 22.03.2009 2:05

Jeg anbefaler deg å kjøpe en leopardlisesn, og deretter laste ned en ferdigpatchet dvd ala kalyway. Dette er lovlig i norge SÅ LENGE DU ALLEREDE HAR KJØPT EN LEO-LISENS. Dette sparer deg også for 2000 kr for EFIX, som også bare virker på utvalgt hardware.

Det viktigste med hackintosh er å velge hardware som er støttet av Mac OS X. Spesiellt grafikk og nettverkskort.

Ellers lykke til. Kan være mange penger å spare.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Gwog » søn 22.03.2009 8:01

@Kajac2
Å laste ned en kalyway-patch sparer vedkommende noen kronasjer, men 2000,- er litt drøyt.

Jeg skal ikke gå inn på "lovligheten" av dette, men er veldig skeptisk til fremgangsmåten. Så hvis jeg har orginal Cden til min favorittartist, kan jeg laste ned en piratkopiert cd fra nettet? Hvis du snakker om "muligheten for å ta backup av eget digitalt material", er jo dette lovlig, men en kalyway patch er jo selvsagt ikke sammenlignbart. Vennligst opplys meg.

Uansett lovlig eller ikke er det noen konkrete fordeler med EFiX chippen. Maskinen min med EFiX er like stabil, eller mer stabil enn noen av mine andre MACer. Sammenlignet med min "gamle" hackintosh uten EFiX er den virkelig lysår mer pålitelig. Kan ikke si at det egentlig er å sammenligne. Har du prøvd EFiX? Ikke meningen å insinuere at du ikke vet hva du snakker om, men det er et viktig argument. EFiX bør prøves av de av dere som tviler.

@vidian
Har installert ny kjøler, prosessoren er overklokket til 3,25 GHz, og maskinen går som en drøm. Installerte d-link kortet, og det fungerer feifritt. Dukker opp som Airport Extreme, plug and play. Fortsatt lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » søn 22.03.2009 17:26

Altså, jeg har kjørt hackintosh snart 1 års tid nå, så alt om det kan jeg. Kalyway bruker jeg ikke, jeg bruker en retail disk med boot 123. Mye bedre.

Men det er mye enklere med efix da, hvor man kan ta sikkert update fra auto update fra apple.

Det er det ikke alltid man kan om man har en hacket versjon. Brått blir noen kext overskrevet, og under reboot får man panic, det er litt trist.

Finnes mange fixes for dette og, som man skal kjøre etter update. Men for mange så virker dette tungvindt. Derfor er efix mye bedre alternativ :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav noilivap » søn 22.03.2009 17:28

Om du ikke vil betale for EFIX kan man prøve Chameleon bootloader som funker ganske bra.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » søn 22.03.2009 17:29

boot 123 bruker chameleon boot loader ;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav skumlerud » søn 29.03.2009 9:20

Kjære venner. Det er ekstremt lett og utrolig kostnadsbesparende å bygge sin egen hackintosh. Hackintosh'en kostet meg ikke mer enn 3250 kr, inkludert tastatur, mus og frakt! Nå gjør den jobben like bra som en 10000 kroners mac.

Installerte iDeneb, gjorde bare noen få valg under installeringen, samt la inn kext for å få lyden til å fungere. Meget enkelt.

Men jeg har jo ikke hvitt tastatur da... :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav torgrim » søn 29.03.2009 11:05

Noen som har testet OS x server på en Hackintosh?

Dette må da være en rellativt rimelig måte å få en skikkelig intel server uten å betale det hvite ut av øye for en mac pro.

Man kan vel også få en maskin med bedre plass til disker osv...

Noen fler som har tenkt tanken??

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » søn 29.03.2009 19:42

OSX Server har jeg sett litt på selv. Fant en url her med noen som har det kjørende. men det er versjon 10.5.1 eller noe.

http://forum.osx86scene.com/viewtopic.p ... 75&p=23583

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav drhouse » søn 29.03.2009 23:31

NU har jeg akkurat bygget min egen hackintosh - og etter noen dager med bom og krasj funker det endelig! Har bestilt efix, men pr. nå kjører jeg med boot 132 metoden med retailinstall av leo. Det fungerer svært bra faktisk. Er et par ting med efix som tiltaler meg, derfor bestemte jeg meg å skaffe meg den åkke som.

Har jo mange mac'er, og må si at denne (skriver på hackintoshen nå) er veeeldig snappy. PC'en min som har vært grunnlaget er relativt ny, og tilfeldigvis stemte hw veldig bra med spec for osx86, så klarte ikke la være å teste. :-)

Så nå kjører jeg 3,8ghz core2duo (oc'et fra 3ghz) og det er en viss forskjell ja fra 2,5 MBP som jeg ved siden av... Oppsettet mitt var jo egentlig for en win maskin og et oc-prosjekt så det er klarer relativt bra oc/temp.

Eneste minuset er at jeg måtte dumpe det smekre skjermkortet mitt (HD4870) og finne frem et gammelt Geforce kort, men efix folkene jobber visstnok med å fikse driver til dette. Men inntil videre så får jeg leve med det :-)

Cool.... :bitchin:
medlem i 206 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav slogmo » man 30.03.2009 0:24

Sweet. :bitchin:
Du får ta en tur innom denne tråden her og poste hva det beistet yter:
viewtopic.php?f=106&t=216983

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 30.03.2009 3:16

Laget en liten wallpaper for oss hackintosh brukere om noen har lyst på :)

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Gwog » man 30.03.2009 7:11

Kul wallpaper! Takker.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav drhouse » man 30.03.2009 9:54

Postet! :-) Passe geeky å drive på med sånt, men morsomt å se hva ytelsene er dog.

Her er den forøvrig:

Edit: Litt bios fiks og dro den opp til 3,9. Har ikke så mye å si på utfallet, men
hey - alle monner drar :-) Skulle nok hatt flere kjerner...

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/123196a

Her er forøvrig tallene fra MBP'en:

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/123205
medlem i 206 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 30.03.2009 19:01

Har lastet opp bildet i flere forskjellige oppløsninger om noen trenger det :)

http://www.speedyshare.com/234678870.html

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron