Fil-tag´s

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Fil-tag´s

Innleggav PetePleasure » man 16.03.2009 18:04

Ja, da var de noen som omsider klarte å lure meg til å kjøpe mac. So far, so good...

Men...

Jeg bruker hovedsaklig maskinen til musikk. Se helt vekk i fra Itunes. Jeg bruker andre programmer enn dette...

Spørmålet er: Til alle mp3 filer er det tags (album, sjanger, tittel, artist, etc, etc...) I Finder som er Mac´s svar på Windows-Utforsker kan jeg ikke få frem denne informasjonen ser det ut som. Eller??? Jeg bruker denne informasjonen flittig da jeg sorterer, legger i ulike mapper osv.

Som jeg sa tidligere vil jeg ikke bruke Itunes som musikksorteringsprogram. Dette vil i hvert fall bli dobbelt så mye arbeid for meg.

Finnes det en funksjon i Finder som gjør at jeg kan se de tag´s jeg ønsker, eller er det noen som vet om andre lignenede programmer som jeg kan få frem dette i?
medlem i 181 måneder
 

Re: Fil-tag´s

Innleggav taG » man 16.03.2009 18:11

iTunes fixer dette for deg på en gullgod måte. Jeg skjønner ikke aversjonen mot å bruke iTunes. Om du ikke har et program som fikser dette på en bedre måte er det jo litt unødvendig å sky iTunes...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Fil-tag´s

Innleggav arntss » man 16.03.2009 18:30

iTunes gjør all sortering for deg, du slipper rote med mapper etc.
Jeg skjønner ikke heller hvorfor enkelte bare IKKE vil bruke iTunes uansett.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Fil-tag´s

Innleggav djxfade » man 16.03.2009 18:32

Kan godt skjønne at han som tidligere PC (les. Windows) bruker er skeptisk til iTunes.
iTunes på Windows er noe herk. Jeg var selv veldig skeptisk.

Men iTunes på Mac OS er noe helt annet. Her er softwaren skreddersydd til systemet, og det merkes på både ytelse og god integrasjon.

Så lenge filene dine er skikkelig tagget trenger du heller ikke være redd for å ødelegge samlingen din, iTunes leser alle tagsene og sorterer musikken din på alle tenkelige måter ut ifra tags.

Det er heller ingen problem å exportere samlingen ut av iTunes igjen, skulle du ombestemme deg senere.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]