Flere kontoer...

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Flere kontoer...

Innleggav Goby » ons 01.04.2009 23:59

Hei

Jeg er newbie med Mac. Kjøpte mitt første Mac-produkt i høst i form av en iMac, og har et par spørsmål som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Jeg har satt opp maskinen med tre kontoer; en for meg som admin og en hver for min kone og sønn.

1. Jeg har installert Office mac 2008 og har tilgjengelig ikoner for de enkelte programmene word, excel osv i min dock (programliste nederst på skjermen). De er imidlertid ikke synlige for de to andre kontoene.
Er det en enkel måte å gjøre dette?

2. Det andre spørsmålet er litt i samme gate. Jeg har lagret masse bilder som er tilgjengelig i min iPhoto, men ikke under de to andre kontoenes iPhoto.
Kan jeg flytte bildene til en form for felles bildemappe, eller kan jeg gjøre bildene tilgjengelig for de to andre kontoene der de ligger nå?
medlem i 180 måneder
 

Re: Flere kontoer...

Innleggav fmandal » tor 02.04.2009 0:39

1. Ikoner i docken (stripa nederst på skjermen) må nok legges til manuelt på hver konto. Bare logg inn på de to andre kontoene, og dra ikonet fra programmappen og ned til docken, så fikser du det.

2. For deling av iPhoto-album kan du ta en titt på denne tråden på Apples diskusjonsforum: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1779031

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Flere kontoer...

Innleggav slogmo » tor 02.04.2009 8:28

Evt kan man starte programmet, og da dukker det et ikon opp nesten helt til høyre i docken.
Da kan man høyreklikke på det og velge "keep in dock".

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Flere kontoer...

Innleggav musher » tor 02.04.2009 8:30

Det du kan gjøre for å få like docker, er å kopiere en pref-fil fra din brukerkonto til de andre.

~/Preferences/com.apple.dock.plist

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Flere kontoer...

Innleggav Goby » tor 02.04.2009 10:24

Takk for hjelpen, da skal jeg få testet disse alternativene i kveld.
medlem i 180 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]