Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Innleggav Dykkeren » søn 05.04.2009 7:50

Microsoft fortsetter sin kampanje med annonser for fordelen med PC. Det som er artige er å se hva de ender opp med.

http://www.appleinsider.com/articles/09 ... power.html

Det kan vel da også se ut som om Mac ikke er så dyr allikevel ;) .
medlem i 206 måneder
 

Re: Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Innleggav Silvergreen » søn 05.04.2009 10:13

Jeg synes Microsoft har et merkelig utgangspunkt når de lager disse reklamene.. Tror de hadde gjort bedre reklamer om de hadde utelatt Apple produktene i reklamen.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Innleggav arntss » søn 05.04.2009 10:25

HP chose to cripple by pairing it with a 533MHz memory architecture to save money and deliver a cheap system for people who don't know what they're really buying as they shop at Fry's for good-sounding GB and MHz numbers rather than focusing on finding a computer that does the things they want it to do


Nettopp. For folk flest er det ikke mye lett å lete i jungelen av konfigurasjoner. Når den gjennomsnittlige bruker går i butikken og skal ha seg en ny PC så er det vel som oftest snakk om hvor stor harddisk den har, hvor mye ram, hvor mange MHZ og hva den koster. Ellers vet ikke gjennomsnittet av brukere hva de egentlig kjøper. De må stole på selgeren.
Det er ikke lett å sette seg inn i alle detaljer rundt de forskjellige tekniske benevnelser de forskjellige ram, cpu'er og harddisker har. Her går ofte folk i fella og følger lommeboka der og da i stedet for å tenke fremover.

Men så er det vel også sånn at den bruken de fleste brukere har, heller ikke krever mye av maskinene og de klarer seg godt, faktisk, med billigere maskiner enn de ofte velger å kjøpe. Med det mener jeg at det krever ikke mye maskinkraft å skrive et brev, surfe litt på nettet. Og forsåvidt ikke heller mye kraft går med for å bruke den til enkel bildehåndtering.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Innleggav omaha » søn 05.04.2009 11:17

Det ER nå litt morsomt da...... :-!

I vår familie hadde vi 4 HP laptop'er og de ble tilsammen innlevert 10-11 ganger for bytte av hovedkort (av flere årsaker, bl.a grafikkort, varmgang, lydmodul og power). Ingen av oss kjøper HP igjen.

Dersom de skal sammenligne bør de i det minste velge maskiner som holder mål, og slik jeg ser det er det kun MacBook Alu og Thinkpad X/T/W som leverer maskiner som er gode nok.

Vi endte opp med 2 MacBook og 2 Thinkpads og alle er forøyd med maskinene. Bare 1 (må - ikke vil) bruke Windows, og det er XP fordi Vista ikke holder mål.
medlem i 205 måneder
 

Re: Ny Microsoft annonse PC vs Mac (i USA)

Innleggav slogmo » søn 05.04.2009 11:59

Hopefully, Giampaolo is at least technologically savvy enough to upgrade to the 64-bit version of Windows Vista (or downgrade to the 64-bit version of Windows XP) in order to actually take advantage of that 4GB of RAM, as the standard version of Windows can only actually use about 3GB of it, a technical problem he wouldn't face on the MacBook.

Teknisk problem? Eh. Mere en begrensning pga 32-bit OS kanskje?

Og PC2-5300 er da 667MHz og ikke 533MHz? Samme som i Crackbooken.

Men skal vær enig i at den tekniske "savvye" forbrukeren burde ha valgt en Macbook Unibody.
Den har riktignok bare 2.0GHz modellen hvis budsjettet er $1500.
For $1474 får du billigste MB Unibody med 4GB RAM og 250GB HDD.
Den har litt svakere CPU enn den maskinen han endte opp med, men pga høyere FSB og kjappere RAM + at OSX er generelt kjappere på samme hardware så ville han fått et bedre resultat.
Eneste kjipe er jo at skjermen er litt liten.
Dvs liten til heavy jobbing, men da kjøper han bare en mini-dp til DVI adapter for $29 og kobler den til en ekstern skjerm hvis han ikke er på farten. :)
Og batteritiden er jo uslåelig.

Teit reklame. Men må si at jeg synes den artikkelen hadde sine svake sider.
Deriblant det med RAM.
Det står jo at minneteknologien er den samme som Apple brukte til den gamle Macbookserien som kom ut for 3 år siden.
Men alikevel så står det at den går på 533MHz. :rolls eyes:

Eneste positive jeg har å si om den HP'en er at den har 9600M GT 512MB som standard etter hva jeg kan se, og den har HDMI.
In your face Steve Jobs. ;)
4 cent var for mye for en HDMI-plugg så Apple valgte å gjøre det verre for sine kunder.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron