Fersk iMac bruker trenger hjelp

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav ikkenostress » ons 06.05.2009 20:01

I dag pakket jeg opp min første mac noensinne, en 3Gh iMac. Etter å ha brukt windows i mange år ville jeg prøve mac, og takke være Dere her på mac1 så følte jeg meg overbevist.
Men så lurer jeg på følgene : jeg har en iPone som har det meste av musikk, bilder, spill, apps og kontakter. Vil jeg miste alt når jeg kobler til macen? Siden denne har windows platform blir vel alt borte? Jeg har kopiert iTunes mappa fra pc til iMac så alt burde vel være med. Men er redd for å miste noe

Så til det andre: vil legge inn msn mail kontoen min i mail prog. Hva skal utgående mailserver hete? Har satt kontoen til map. Er dette riktig.

Vil til slutt si at jeg har lest og lest men finner ikke dette jeg lurer på. Håper Dere kan hjelpe meg.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav avsnes » ons 06.05.2009 21:04

Hei, og gratulerer med Mac!

Når det gjelder iPhone er jeg ikke sikker på hva du skal gjøre, men håper noen andre her kan komme med noen gode ord!

Når det kommer til "msn + mail = usant" Dette vil ikke virke i forhold til mange tråder her inne på forumet.
Sjekk ut programmet Postbox. jeg har nettopp lastet det ned til min egen maskin,dog jeg bruker Gmail. Verdt å prøve - så står det litt info om det på dinside.no
http://www.dinside.no/812340/postbox-smart-e-post

Forøvrig; http://www.postbox-inc.com/
lykke til

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav dflyer » ons 06.05.2009 21:21

Det du gjør når du kobler til iPhonen din til macen, så velg manuell håntering av musikk og video og klikk synkroniser. Da vil du få melding om at alt vil bli slettet på på din iPhone iom at den er synkronisert til et annet iTunes bibliotek. Bare gjør det, det er kun musikken og spillelistene din som vil forsvinne. Alt annet vil være inntakt på iPhonen din.
så kan du fra arkiv i itunes overføre kjøp, så vil programmer overføres til macen.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du og legge inn msn mail på iphonen.

Innstillinger>epost>legg til ny konto>annet>og sskriv inn det som trengs, vips så er msn mailen oppe å kjører på iphonen.

Når det gjelder msn i mailapp sjekk ut denne linken

http://www.dinside.no/mobil/300/iphone/ ... ?id=807691

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav pengu83 » ons 06.05.2009 21:24

hei...

mener faktisk at kontaktene dine vil holde seg på Iphonen selv om du bytter plattform. gjorde det på dama sin mener jeg.. men du kan spørre på http://www.ipod1.no.. mener at kontaktene som var det eneste som ikke hadde forsvunnet.. appsene du har lastet ned ligger registrert i din itunes konto så de får du tilbake..

ang mail vil jeg anbefale å skaffe deg gmail da det ikke har de begrensningene hotmail har.

switchet selv i juli 08 å var mye irritert over småting i starten,men fant raskt ut at etter man er omstillt går alt enklere enn hva jeg var vant med.. har enda mange positive overraselser med osx og mac.. (å mere frustrasjon over win)..

håper du blir fornøyd..=)
medlem i 184 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav ikkenostress » tor 07.05.2009 1:09

Takker for mange gode tips.. skal koble til iPhone nå men sliter med et annet problem. Har kopiert iTunes mappa fra windows til iTunes mappa på mac,en. MEN det skjer ingenting i itunes når jeg starter den.
I windows har jeg gjort dette mange ganger og da beholder jeg alle spillelister og ganger spillt osv. men nå skjer ingenting... noen som kan hjelpe meg her da?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav dflyer » tor 07.05.2009 1:16

hold nede alt tasten når du starter iTunes. Da velger du itunes biblioteket ditt.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav ikkenostress » tor 07.05.2009 2:00

dflyer skrev:hold nede alt tasten når du starter iTunes. Da velger du itunes biblioteket ditt.

Tusen takk dette fikset spillelister og lignende. Men så ble det plutselig mange sanger som viser seg med et ! forran.. og da får jeg ikke spillt fordi iTunes sier at orginalfilen mangler?? Hva kan dette være?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav dflyer » tor 07.05.2009 2:14

At sangene ikke ligger i itunesmappa der itunes forventer å finne de. Om de gjør det eller ei, så kan det enkelt løses ved å dra og slippe mappa med musikken din over itunes vinduet eller på itunes i docken.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav ikkenostress » tor 07.05.2009 2:19

prøvde alt dette men funket ikke.. men når jeg stengte iTunes og så slo den på igjen så var alt i orden og helt likt slik jeg hadde det på windows. Bare dette her er 1000 ganger penere hehe :-) takker for hjelp i natten dflyer

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Fersk iMac bruker trenger hjelp

Innleggav dflyer » tor 07.05.2009 2:22

bare hyggelig, og velkommen til macverdenen.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron