Noen få spørsmå om hard og software

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Noen få spørsmå om hard og software

Innleggav Dr.Pepper » lør 13.06.2009 20:37

Det er vel ikke vanskelig, alt er software styrt. Hvorfor Apple har laget en slik løsning vet jeg ikke.

Her ser du forøvrig en sammenligning.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Noen få spørsmå om hard og software

Innleggav convak » lør 13.06.2009 21:37

Slogmo:
Ikke værst.. Ser ut som om batterilevetiden bare går en vei. :)
Ang sykluser vs levetid: Jeg tenkte at om et gjennomsnittlig batteri lever 500 sykluser, så betyr ikke det nødvendigvis at antall sykluser bestemmer hvor lenge batteriet lever.
Kanskje vil et batteri som vedlikeholdes godt, tåle 800 sykluser, og et som vedlikeholdes dårlig bare et par hundre. Et gjennomsnitt sier jo egentlig ingen ting.

Det er ikke sånn at batteriene skal ha 80% kapasitet etter 300 sykluser. Det er kun hvis de vedlikeholdes godt.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Noen få spørsmå om hard og software

Innleggav slogmo » lør 13.06.2009 23:22

Li-Ion og Li-Po tåler jo klattlading og sånn sett skal det godt gjøres å ødelegge batteriet.
Batteriet i seg selv inneholder elektronikk som sørger for at batteri aldri blir overladet, eller får for mye strøm osv osv.
Om du legger en annen mening i vedlikehold av batteriet så aner ikke jeg. :)

Er verre med LiPo-cellene som jeg bruker til helikopteret mitt. De er helt fri for elektronikk, så om man setter ladestrøm for høyt eller ikke har en god balancer så kan cellene i verste fall eksplodere og ta fyr.
Batteriene mine leverer opptil 32A i kontinuerlig strøm, så de blir tømt i løpet av 6-7 minutter. Hehe.
Sånn bruk av batteriet tærer mye på det. Trur man skal være happy om en slik LiPo-pakke holder 100-200 cycles.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Noen få spørsmå om hard og software

Innleggav osla » søn 14.06.2009 13:26

Jeg står fortsatt igjen med å ikke forstå hvordan jeg får iconer isteden for text på bokmerkene??

Også har jeg fått et nytt problem. Når jeg minimerer et vindu blir det en bitteliten firkant. Jeg drar det selv følgelig ut i ønsket størrelse, men når jeg starter macen på nytt går den tilbake til en liten firkant, hvor jeg ikke ser noen ting av innholdet i vinduet. Noen som vet hvor jeg kan sette standaren for størrelse osv??


er det noen som har en link til et sted som forklarer hvordan jeg bruker toast titanium til å åpne toast filer? har en fil som skal innstalleres, men for meg ser det bare ut som det går ann å brenne cder i dette programmet. Jeg vil gjøre det samme som med Deamontools i windows med ISO filer.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]