Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav ArneTh » ons 24.06.2009 21:48

Samboeren har nå switcha fra Windows til Mac etter overtalelser fra meg...:)
Men nå er jeg noe bekymret: Hun er bl.a avhengig av å få overført en haug av mail fra Outlook til Mail på sin nye 13" MBP... Dette sier hun når hun spør meg hvor Outlook er, slik at hun kan få overført de 3-400 mailene hun har i de ulike mappenestrukturene der... Noen som har en idé? Jeg sliter hvis dette ikke går!... :-!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav JonZy » tor 25.06.2009 1:09

Sjekk ut http://www.littlemachines.com/
Det skulle ordne det du er ute etter ;)
medlem i 210 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav ArneTh » tor 25.06.2009 8:08

Flott! Utfordringen blir å få IT-avdelingen i en statlig avdeling, hvor sensitivt innhold på avveie er prekært til å godkjenne innstallere noe sånt... Det blir nok en heftig utfordring!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav Andrew Wiggin » tor 25.06.2009 9:45

vet ikke om det er svar på det du spør etter, men jeg jobber i PC miljø med Outlook og bruker mac. Da er Entourage perfekt. Kontakter, kalender og e-post synkroniseres smertefritt.
Det finnes noen som har blitt plaget med Entourage og kalender. Men hos meg har det fungert bra.
medlem i 205 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav ArneTh » tor 25.06.2009 10:31

Ja, vi fant ut igår at Entourage passet best for hennes bruk i jobb. Grensesnittet lignet mer på Outlook, som hun jo er vant med, men utfordringen blir jo å få overført mailene (med riktig avsenderdata osv) til Entourage i et it-miljø hvor det knapt er lov til å koble til en ekstern disk...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav Andrew Wiggin » tor 25.06.2009 11:18

Du overfører ikke akkurat mailene, men leser dem via en Exchange server. Entourage er faktisk et av de få produktene fra MS som fungere i blandingsmiljø av Mac og PC. Til og med Word sliter mye mer.
medlem i 205 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav ArneTh » tor 25.06.2009 11:30

Ja, det tror jeg. Men jeg tror ikke denne statlige etaten baserer mail på exchange server. Tror det er et mye mer komplisert og lukket miljø. Det er så mye sensitiv info på gang...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav ArneTh » tor 09.07.2009 21:09

Da har samboeren klart å overføre alle aktuelle Outlook-mail fra sin Windows PC til en usb minnestikk. I finder dukker disse opp som en "Utførbar Unix-fil". Noen som har noen idé på hvordan vi får overført disse til hennes Entourage?...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav drtveit » tir 25.08.2009 18:59

Er det noen som har ett annet alternativ enn til det programmet ovenfor og heller ikke Exchange/IMAP? Det programmet ovenfor konverterte ikke alle e-poster, og den tok heller ikke alltid med seg vedlegg. Veldig ustabilt...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav åttitre » tir 25.08.2009 19:20

http://www.techhit.com/outlook/export_i ... k_mac.html

Jeg hadde suksess med dette programmet. Koster noen få kroner men gjør ting veldig enkelt. Anbefaler deg å prøve demoen så du kan få sjekket om programmet fungerer slik du ønsker!

Ellers er det mye bra lesestoff her: http://www.entourage.mvps.org/
medlem i 239 måneder
 

Re: Overføring fra Outlook til Mail for Mac

Innleggav drtveit » tir 25.08.2009 19:25

Mni thnx. Skal sjekke programmet. Var inne på den websiden du refererte til helt nederst, men var såpass mye å lese at jeg hoppet over den.

Microsoft i ett nøtteskall.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron