Konvertere filmer fra WMP til QT?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Konvertere filmer fra WMP til QT?

Innleggav Bellaxo » tir 30.06.2009 0:37

Hei!
Da jeg nettopp har fått meg Mac, driver jeg i denne tid og overfører filmer, dokumenter og bilder fra den gamle Windows pcen min. Her støter jeg på noen problemer. Flesteparten av filmene mine er lagret i Windows Movie Player format (idiotisk siden jeg aldri brukte det, spilte av alt i VLC). Det jeg lurte på er derfor: Er det noen som vet om en smart måte å konvertere disse filene over til QuickTime?
medlem i 178 måneder
 

Re: Konvertere filmer fra WMP til QT?

Innleggav Mari3us » tir 30.06.2009 1:10

Vlc finnes også til mac :)
du kan også laste ned perian, som støtter mange videokodeker i quicktime, om den støtter WMP er jeg ikke sikker på men skal ikke se bort ifra det.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Konvertere filmer fra WMP til QT?

Innleggav mrPicatta » tir 30.06.2009 9:51

perian støtter ikke WMV, for det må du laste ned Flip4Mac som er gratis og støttet av Microsoft :rolls eyes: Da får du ihvertfall spillt av filmene i QTplayer. Du kan også bruke VLC, som gjør dette arbeidet raskere og bedre.

Når du har lagt inn VLC kan du prøve Handbrake til å konvertere, men min erfaring er at QT filmene blir massivt større, eller av tydelig dårligere kvalitet enn WMV filmene, at det til tider ikke er verdt det. Utrolig snodig det der.

Hvis du har pæng eller ror deg innom piratbukta kan du skaffe deg Flip4Mac PRO/Studio el. og QTpro og så konvertere via QTplayer. Til tider er den løsningen bedre enn Handbrake.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Konvertere filmer fra WMP til QT?

Innleggav Bellaxo » tor 16.07.2009 19:44

Jeg brukte Handbrake på Windows pcen min, og var veldig fornøyd med det. Visste ikke at det fantes en versjon til Mac, men så har jeg jo helt ærlig ikke tenkt over det heller. Men du sa det ble dårligere kvalitiet? Betydelig?

Haha, uff nå føler meg jeg meg skikkelig dum. Klart VLC er svaret, brukte jo alltid det på windows pcen min (wmp grøss, fikk det aldri til å funke ordentlig).
medlem i 178 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]