Synk av ical og outlook exchange?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav Henriksensei » tir 18.08.2009 13:58

Heisann kjære forum!

Takk for mange gode svar - trenger stort sett ikke å spørre, svarene finnes for det meste i gamle tråder. Har lett litt nå også, men er i beita...

Vil gjerne synke ical med outlook. Håpet er å kunne synke kalenderen i tre enheter - jobb-pc, mac og iPhone.

Har forsøkt å synke via mobile me, men måtte dra ut litt hår da jeg fant ut at det ikke fungerer når outlook benytter seg av en exhange-server.

Er det noen som kan hjelpe?!

Vennlig hilsen Henrik
medlem i 197 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav Macaholic » tir 18.08.2009 14:48

Been there, tryed that!
Jeg ser også etter en løsning og håper den av oss som finner ut av det, legger løsningen her ;o)
medlem i 182 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav Cybbe » tir 18.08.2009 15:16

Jeg ville undersøkt om dette lar seg gjøre via Google Calendar. iCal syncer perfekt med Google Calendar via CalDAV. Du kan også bruke den protokollen til å synce med iPhone (evt Exchange, men forskjellen ligger primært i push eller ikke). Google har også laget støtte for sync med Outlook via en egen (proprietær?) løsning. Jeg bruker ikke Outlook, men syncer iCal, Google Calendar og iPhone, og det fungerer sømløst. Det burde være relativt enkelt å legge til Outlook i løsningen.

Du vil da også ha tilgang til kalendar på nett, og i motsetning til MobileMe koster det ingenting.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav Henriksensei » tor 20.08.2009 11:10

Hei igjen!

Ikke helt lett å få til denne synken, men har enn så lenge fått det til å fungere sånn passe bra med Plaxo. Synker ikke så ofte som jeg kunne ønske når den står på automatisk, så hvis noen har tips, tar jeg gjerne imot:)-
medlem i 197 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav iRoger » ons 28.10.2009 13:31

Hiver meg på denne.

Har imidlertid en smule annet behov.. Vil gjerne synke iPhonen (3gs) med Outlook når det gjelder kalender, men med Mac når det gjelder alt annet (kontakter, musikk, etc etc..) Altså ikke noe blanding av iCal/outlook.

Lar dette seg gjøre ? At iPhonen snakker med outlook selv om den er "Mac-formatert"?

Går det an å synke med outlook uten å måtte laste ned iTunes? (strenge downloadings regler på jobben.. :-P )

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav Cybbe » ons 28.10.2009 14:28

Det må da gjøres via en omvei, eksempelvis Google Calendar, som du kan legge inn som CalDAV på iPhonen uavhengig av iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Synk av ical og outlook exchange?

Innleggav iRoger » søn 13.12.2009 14:22

hm funket jo som en kule å synke med outlook kalenderen også, plugga den bare i på jobben og vips så var jobbkalenderen lagt inn i iphone calendar, og dersom eg la inn avtaler på iphonen med "jobb-fargen" så la det seg inn i outlook. Perfekt :-)

MEN, selskapet kjører noe iTunes-remover om natta, sånn at iTunes er jo borte vekk når eg kommer på jobb og eg er like langt.. Finnes det andre små enkle program som kun kan ta seg av denne synkinga?? :-P

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]