Mine tanker om Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Mine tanker om Mac

Innleggav cordoprod » tor 03.09.2009 22:46

Hei!
Dette er ikke noe spørsmål, mer en liten pekepinn og gode ord til PC-brukere som lurer på å bytte til Mac.

Jeg er en ganske fersk Mac bruker (bytta til Mac i Mai 2009).
Jeg angrer ikke et sekund. Mitt første inntrykk når jeg fikk min MacBook Pro 15" i hånda var. Wow, for et design på alt.

Så åpnet jeg den, og prøvde den for første gang. Skulle sette opp en hel haug av ting og hva som forundret meg var hvor fort ting gikk i motsetning til min andre PC.
Men så begynte jeg å lure og stusse litt på OS X. Jeg skjønte jo ikke så mye av det. Jeg ante ikke åssen jeg høyreklikka og det tok noen minutter før jeg skjønte at programmet ikke var lukka med å bare klikke på den røde X'en. Hehe.

Men dette gikk fort over, etter en time eller to så var det null stress. Etter en liten stund og bruk av Macen merka jeg fort hvor stabilt OS X er. Det fryser liksom aldri og alt er så kjapt. Altså, dette kommer jo helt ann på spesifikasjonene på Macen din, men uansett.
Noe jeg også totalt forelska meg i etterhvert var multi-touch. Det å kunne scrolle med to fingre f.eks er etter min mening genialt.

Selv er det kun PC i min familie, relativt mange også, og da jeg kjøpte Macen lurte jeg litt på hvordan det ville gå med kompabilitet o.l. Det merker jeg ingenting til. Det går som smurt! :-)

Hvis jeg bruker en PC nå, blir jeg rett og slett provosert. Nå er jeg jo kommet litt ut av Windows selvfølgelig, men f.eks multi-touch er et STORT savn der. Og all brukervennligheten syns jeg at ikke eksisterer på Windows. Syns også OS X er mye mer stabilt. Følte at PCen frøys veldig mye (har kjørt XP i alle år, gikk over til Win 7 beta i Januar).

Med andre ord; IKKE nøl med å kjøp Mac. Du mener kanskje det er dyrt, men etter min mening er det verdt pengene. Du komme til å bli STORFORNØYD! :-D

BTW, så kan jeg også nevne at jeg har iPhone. Ikke nøl med å kjøp det heller, er den mest underholdene og beste telefonen jeg har hatt.

Apple (L)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Mine tanker om Mac

Innleggav Tkima1 » søn 06.09.2009 18:21

Fine ord om Mac! Og jeg er NESTEN helt enig!

Men jeg har ÉT savn!
Sync med Windows Mobile. Jeg har kjøpt en HTC Touch Pro til 6 tusen og det går ikke ann å synce (er dessverre ikke interessert i å betale for å synce mobilen) ( - - - - - - til mac! )

Ellers er det det beste valget jeg har gjort innen datamaskinverdenen.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Mine tanker om Mac

Innleggav nyfrelst » søn 06.09.2009 18:36

@Tkima1

Finnes løsninger på det meste:

http://www.sync-mac.com/syncmate.html?g ... zAodMA4Ujw

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Mine tanker om Mac

Innleggav Tkima1 » søn 06.09.2009 18:39

nyfrelst skrev:@Tkima1

Finnes løsninger på det meste:

http://www.sync-mac.com/syncmate.html?g ... zAodMA4Ujw


JEg prøvde syncmate men jeg vil ikke si at det fungerte.
Jeg trenger en stabil tilkobling slik at jeg eksempelvis kan Flashe til nye ROM.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Mine tanker om Mac

Innleggav kenichi-san » søn 06.09.2009 20:13

Helt enig i alt som står her (relativt kort/lite menmen)
Multitouch som du nevner har jeg blitt helt forelska i, og jeg hater
å bruke jobbpc`en min nå :-P.
Det samme gjelder spaces, jeg har satt opp skifting av spaces til "alt+piltastene",
dermed kan jeg surfe/bruke macen med kun høyrehånda, fordi programene
har jeg satt opp til å starte i forhåndsdefinerte spacevinduer.
eksempel 1=msn, 2=safari, 3=spotify/iTunes, 4=findervindu.
Jeg har rett og slett byttet ut "alt+tab" med spaces, helt genialt!

Jeg gikk selv over til Mac på samme tidsrom som deg og har aldri vært mer fornøyd :-)
medlem i 179 måneder
 

Re: Mine tanker om Mac

Innleggav leosgonewild » søn 06.09.2009 21:35

jeg blir også provosert når jeg setter meg ned foran en pc med windows.
tnekte dette kom til å bli et så stort problem med skolen jeg går på, så jeg så meg nødt til å invistere i en macbook når studielånet kommer.


men: Skolen min har eget rom med mac´er:):):)
medlem i 190 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]