Brannfakkel

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Brannfakkel

Innleggav Tangoento » lør 05.09.2009 12:25

Jeg er en PC-bruker, og har vært det fra dag én, uten noen annen grunn enn at det er det jeg er vant til hjemmefra. Skal pga jobb nå supplere hjemmemaskina med en bærbar, og bestilte etter veldig mye frem og tilbake en 13" MBP. Med intensjon om å sette en iMac på skrivebordet neste gang det var dags for fornying der. Men så leser jeg litt rundt her inne om alle problemene som Macbrukere har, og synes de ligner mistenkelig mye på akkurat de samme problemene PC-brukere har + at Eplegjengen i tillegg er rimelig rigide på å beholde løsninger som er upraktiske/billige for dem. Og nå lurer jeg da på om Mac virkelig er sååå mye bedre at det er verdt å lære seg et nytt OS etc. Hjelp.
Sist endret av Tangoento den lør 05.09.2009 13:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Brannfakkel

Innleggav ErikB » lør 05.09.2009 12:30

Bedre til hva?
Gaming, musikk, video, foto, tekstbehandling.......

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Brannfakkel

Innleggav arntss » lør 05.09.2009 12:48

Mac oset er bedre for meg etter at jeg skjønte hvordan det fungerte.
Men dette trenger ikke være likt for alle.
Men det skader ikke å prøve, dessuten så må man legge Windows uvanene på hylla.
Det er det absolutt beste.

Jeg har brukt Mac nå siden 2005, nesten hele tiden, med et lite avbrudd etter at jeg solgte min første iMac. Grunnen var at jeg bare brukte den innimellom da jeg hadde en Windows laptop som ble brukt til de fleste oppgaver og Macen bare var til lek og lær.

Men etter at jeg fikk min MB og da solgte min gamle laptop med Windows og virkelig satte meg inn i Mac OS, så ble det en annen tone.

Når jeg nå i dag skal velge, så er valge meeeeeget enkelt. Det er Mac os for alle penga.

Mer stabilt, kjappere, alt virker så godt i sammen, altså ilife og iwork pakkene er godt integrert i systemet.
Jeg har fått uvaner som Exposé, dashboard, docken...
I tillegg så vet jeg alltid hvor jeg finner det jeg leter etter uansett hvilket program jeg bruker. Det er alltid på samme plass på menylnja uansett program.
Dette er litt forskjellig når man har tredjepartsprogrammer etc i Windows. Da vet man ikke hvor ting er.
Hjelp menyen på Windows er en skam, Hjelp menyen i Mac OSx er meget god. Den er oversiktlig og lett å finne frem i.

Alt ser mye bedre ut på Macen enn på Windows, selv Vista og W7.
Men dette er en synsing og ikke noe som er en fordel eller bakdel.

Stabilitet, fart, måten Mac OSX fordeler minne til programmer etc etc.....

Glem ikke MobileMe, jeg har hatt det siden dag 1 med mine Macer. Jeg elsker funksjonene den gir meg. Om jeg må betale noen kroner er det helt greit.

Masse gode programmer, om man ikke liker programmene er det meget enkelt å slette de og få med filer som ligger rundt om i systemet. Windows etterlater seg mye etter en avinstallasjon, det være seg om en går i kontrollpanel og legg til fjern programmer, eller om man bruker medfølgende avinstallerer. Der ligger stort sett igjen enten ikoner/filer i menyen under start, mapper i filstrukturen etc......

Ja.... masse masse...
Der er mer, men jeg kan ikke fortsette i det uendelige.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]