Msn kontakter til Ichat

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Msn kontakter til Ichat

Innleggav JørgenM » man 07.09.2009 22:37

Hallo !
Jeg har nå gjort så iChat fungerer som msn (gått gjennom guide jeg fant her, gjennom å bruke Jabber). Men det jeg lurer på nå er om jeg må manuelt legge til alle msn kontaktene mine, eller kan jeg synkronisere dem på noen måte ? Har lagt til en, som det ble sagt i guiden. Men det er den eneste som har blitt lagt til. Må jeg gjøre det samme med alle kontaktene mine, eller finns det en lettere måte ? evnt. har jeg gjort noe galt siden dem allerede ikke er der ?

Mvh. Jørgen
medlem i 187 måneder
 

Re: Msn kontakter til Ichat

Innleggav Lukas » tor 10.09.2009 0:12

Jeg har ikke svar til deg, dessverre, men vil tipse deg om IM-klienten Adium. Der kan du samle flere kontoer, og ha f.eks. msn, ichat/aol, jabber og facebook oppe samtidig, i samme kontaktvindu. Programmet logger seg på de forskjellige tjenestene, og hos meg dukker i alle fall kontaktene opp av seg selv, ingen som må legges til.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Msn kontakter til Ichat

Innleggav heisveis » tor 10.09.2009 2:46

Jeg satte opp msn i iChat med jabber med en gang jeg kjøpte meg mac og mener at alle msn kontaktene mine "poppet" opp på en gang som nye kontakter og at jeg måtte legge dem til.
I lengden fant jeg ut at å bruke msn via jabber ikke var noen fullverdig løsning og gikk dermed over til Adium som er blitt anbefalt tidligere i tråden her. Nå bruker jeg Adium til msn og iChat til MobileMe/AIM... :)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]