Skryt til Eplehuset - Bergen

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Digitalnatur » fre 06.11.2009 9:35

Jeg synes det er mye syting og klaging i dette Mac1 forumet. Må helt ærlig innrømme at om jeg ikke hadde venner som gav Mac solide anbefalinger så hadde jeg nok ikke kjøpt Mac, i alle fall ikke på bakgrunn av innholdet i dette forumet.

Jeg fikk mitt livsførste Mac i går, og har så vidt fått testen den, lagt inn jobb software og lekt litt med den. Første inntrykker er helt topp, og mest fornøyd er jeg med flyten maskinen min (en Macbook Pro 17" m/ antiglare) virker til å ha. Blir spennede å se hvordan dett blir fremover.

Nok om det. Jeg vil bare gi betjeningen på Eplehuset i Bergen skryt for servicen de har vist. Hyggelige og behjelplige med spørsmål fra en ny mac bruker. Det tok 10 dager fra bestilling til jeg fikk maskinen, kjapt og enkelt. Jeg fikk også enkelt og greit et nytt (reklamasjon) exo deksel til min Iphone da det hadde sprukket etter kort tidsbruk.

Takk for handelen Eplehuset/Bergen.
medlem i 173 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Maxell » fre 06.11.2009 12:31

Synes du 10 dager er kjapt? Ja ja, deg om det.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Digitalnatur » fre 06.11.2009 13:07

Ja, så lange det er tiden mann får opplyst ved kjøp så synes jeg det. Men for all del, du kan jo gå å kjøpe deg en standar MBP på Elkjøpp og sikkert få den på dagen om du vil. Men nå var denne MBPen custom, og da sendes den fra produksjon i Asia. Ingen problem å vente i 10 dager når det er premissene jeg hadde når jeg bestilte!
medlem i 173 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Maxell » fre 06.11.2009 13:10

Jeg bare stusset siden Apple Store sender innen tre dager når du modifiserer ... Men uansett, det spiller ingen rolle.

Jeg blir bare litt forbauset over at noen fremhver god kundeservice når de har fått verken mer eller mindre enn lovverk tilsier. Det er kanskje et resultat av at denne bransjen i utgangspunktet er et helvete å ha med å gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav vlekanger » fre 06.11.2009 13:32

Bare en liten kommentar til første del av innlegget ang. syting og klaging.
Det er jo en gang slik at man ofte henvender seg til slike forumer når man har problemer med noe... for å få hjelp.
Derfor blir det veldig mye "får ikke....... til å fungere"-innlegg.

Hvis du ser på andre forumer på nettet, som er mer rettet mot Windows-brukere eller andre produkter, så ser man det samme.

For de aller fleste så fungerer ting som det skal, enten man har Mac eller andre systemer... man roper som regel ikke ut før det er noe som ikke fungerer som det skal.
medlem i 203 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav sortebill » fre 06.11.2009 13:36

10 dager er raskt, at apple sender innen tre dager er bare vås.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Maxell » fre 06.11.2009 13:37

Og hvor har du det fra at det bare er vås? Infoen kommer direkte fra Apple Store.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav MacBook93 » fre 06.11.2009 13:46

Bare vent til du må levere den på service hos eplehuset i Bergen, da er helvete løst. Mest patetiske servicen jeg har vært borti. Tok meg 2 måneder å få den tilbake og de lovte at det kom til å ta 1-2 uker.
medlem i 190 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Digitalnatur » fre 06.11.2009 14:07

Hehe. Jeg viste forsåvidt jeg vill sette litt fyr i gresset ved å kalle en del posting her inne for syting og klaging. Men jeg mener det forsatt.

Fullstending inneforstått med at slik portaler blir brukt til å få råd og tips ved feil og problemer. Og at det derfor i stor gradvil være poster knytter til problemer og misnøye som postes. Men jeg synes alikevell at svært mange av postene her inne bikker fra å være "ønske om hjelp" til et evt problem, til å bli akkurat det, syting og suttring...

Joda, det kan hende at jeg også vil støte på problemer på min "Mac"-vei, men jeg følte uansett et behov for å gi en postistiv tilbakemelding til Eplehuset. Og ja, servicen jeg har fått kan mann i utgangspunktet si at er lov pålagt og en selvfølge. Men av og til tror jeg faktisk at de som yter service har godt av å høre at noen setter pris på det. I motsettning til at de stort settbare får kjeft, "eder og galle", fra de som er uheldige og opplever problemer.
medlem i 173 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav TheRealChristoffer » fre 06.11.2009 14:19

Til dere som syte rpå apple sin levering. de sier de SENDER innen 1 til 3 dager. Det betyr ikke du du HAR den innen 3 dager. kan fort gå over 1 uke før du har den da den ikke sendes fra lager i norge.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav sortebill » lør 07.11.2009 17:43

Maxell skrev:Og hvor har du det fra at det bare er vås? Infoen kommer direkte fra Apple Store.


De sender standardmodellene innen tre dager, men så må du påregne i alle fall syv dager med frakt fra Shanghai eller hvor de sender fra nå. Bestiller du en custom modell (oppgraderer ett eller annet) må de bygge maskinen og da tar det fort to uker eller mer.

At info kommer fra applestore er vel ikke dermed gitt at det er sant, hvis jeg sier jeg er verdens sterkeste mann, tror du på det da?

Og til din informasjon, jeg har bestilt fra applestore flere ganger, det har ALDRI tatt tre dager.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav MacKennsan » lør 07.11.2009 18:07

Som Cosmo skriver så sender Apple ut maskinene innen tre dager. Det har aldri vært påstått at maskinen er levert innen tre dager. Maskiner som bestilles med andre specs blir ikke satt sammen før de får de aktuelle bestillings spesifikasjonene. Av åpenbare årsaker.

Tror også at de forskjellige monterings anleggene venter med å sette sammen maskiner før de får spesifikasjoner for å hindre at de blir sittende inne med maskiner ingen vil ha...?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav dsgh » lør 07.11.2009 18:29

Eplehuset Bergen er helt greit frem til man får eventuelt får problemer med maskinen.
medlem i 218 måneder
 

Re: Skryt til Eplehuset - Bergen

Innleggav Maxell » lør 07.11.2009 18:32

sortebill skrev:
Maxell skrev:Og hvor har du det fra at det bare er vås? Infoen kommer direkte fra Apple Store.


De sender standardmodellene innen tre dager, men så må du påregne i alle fall syv dager med frakt fra Shanghai eller hvor de sender fra nå. Bestiller du en custom modell (oppgraderer ett eller annet) må de bygge maskinen og da tar det fort to uker eller mer.

At info kommer fra applestore er vel ikke dermed gitt at det er sant, hvis jeg sier jeg er verdens sterkeste mann, tror du på det da?

Og til din informasjon, jeg har bestilt fra applestore flere ganger, det har ALDRI tatt tre dager.


Hvor faen har jeg skrevet at du HAR maskinen innen tre dager? Lær deg å lese før du driter deg ut.

Jeg skrev at de SENDER custommaskiner innen tre dager, og refererte til nettsidene deres. Der står det at standardmodeller sendes innen 24 timer, og custom-modeller innen tre dager (testa med å konfigurere en, og da spratt utsendelsestiden fra 24 timer til 3 dager).

Forrige gang jeg kjøpte en standardmodell fra Apple Store, var den levert på døra mi etter fire dager.

Vennligst les hva jeg skriver før du tillegger meg meninger jeg aldri har hatt.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]