Fra Vista maskin til Mac - Laptop

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Fra Vista maskin til Mac - Laptop

Innleggav joaadl » tor 12.11.2009 16:54

Hei, har lenge vurdert å bytte til Mac men etter at den nye MacBook-en i unibody plast kom ut har jeg vurdert det enda mer.

Men så var det spørsmålet om jeg bør gå for en MBP og hvordan er 13" i forhold til 15", reiser mye og er blitt litt irritert over laptopen jeg har nå som er en 15,4" Acer (Drittmaskin med Vista).

Hvordan blir det med fildeling med windowsmaskiner har forstått at NTFS filsystemet til Windows er dårlig støttet.

Programvaren jeg bruker i Windows er enten bra støttet eller så finnes det noe bedre innebygd 8-)

Den vil kobles når jeg hjemme til en Ubuntu server hvor alt av musikk og film i hovedsak er lagret...
medlem i 182 måneder
 

Re: Fra Vista maskin til Mac - Laptop

Innleggav Mimir » tor 12.11.2009 17:09

MBP er selvfølgelig best, men en MB er også helt fantastisk. Personlig mener jeg at 13" er den optimale skjermstørrelsen på en laptop.
medlem i 174 måneder
 

Re: Fra Vista maskin til Mac - Laptop

Innleggav Digitalnatur » fre 13.11.2009 9:36

Hei, har selv akkurat byttet fra en Vista basert maskin til en MBP 17"
Et bytte jeg var vedig usikker på, men som jeg i dag ikke angrer en plass på.

Jeg anbefaler deg MBP 15". Denne er helt toppers til reise. Personlig syns jeg 13" blir for liten til å sitte å jobbe på over tid. Samtidig er det minimalt med størrelse forskjell mellom de to. 15" sklir lett ned i lommen på en bag/håndbaggasje, og jeg ser ikke helt grunnen til å gå for 13" med mindre du har helt klare størrelse behov. Til og med min 17" passer fint i ytterlommen på håndbaggsjen min.

Vet ikke hvor mye du har sett på ytre mål, men en 15" MBP tar troli mye mindre plass enn din nåverende Acer i samme str.

Jeg har alltid gjort litt narr over folk som har byttet til Mac og som etter noen uker forguder den nye Mac maskinen sin. Nå må jeg inn rømme at jeg er på vei dit selv. Det bare så utrolig befriende å slippe Windows "helvete". Og OS X er fantastisk intuitivt og lett forståelig. Etter noen dager med lesing på nett, og trykking på maskinen vil jeg påstå at ting har gått seg til.

Jeg tror faktisk jeg kan garantere deg at du vil like overgangen. Ikke det, selvfølgelig noen utfordringer på Mac også. Men i det store og det hele så virker det som om alt kan løses. Og skulle du mot formodning savne noe på din Win maskin, ja så kan du jo instalere en Win del på Mcen din og bytte enkelt mellom de 2 på samme maskin.

Lykke til!
medlem i 173 måneder
 

Re: Fra Vista maskin til Mac - Laptop

Innleggav joaadl » fre 13.11.2009 19:58

Takker for svarene. Har vurdert både 13" og 15" MBP men lurte på om det var nødvendig med 4 GB ram, Acerern jeg har nå går så vidt det er med 3 gb (32 Bit OS).
Å slik som på 15" om det er nødvendig med den med dobbelt grafikkort.

Ser jo og at MB-en i forhold til 13" MBP er at den er 2000 kr billigere og har større HD ellers så er alt likt.

Men designet og kvalitetsfølelsen til MBP er jo antageligvis skyhøyt over MacBook.

Når det gjelder å lære å bruke nye systemer syns jeg d er morsomt å lære noe nytt.
(Bruker å fikle en del med linux, å der har du jo uendelige variasjoner av systemer).
Etter alle problemene jeg har hatt i det siste spesielt med drivere i Windows så tror jeg tiden er moden for å prøve Mac.
medlem i 182 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron