Exchange på MAC

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Exchange på MAC

Innleggav Kristiad » tor 19.11.2009 15:33

Har nå bestilt meg min første MAC, en 13"MBP.

Etter litt research har jeg funnet ut at det går an å kjøre terminalserver fra PC'en på kontoret til maskinen, noe som var mitt viktigste ankepunkt.

Det jeg lurer på hvordan jeg gjør er å sync med kontorets Exchange2003 server til programvare på MAC. Har lest litt på forumene her, men greier ikke helt å skille mellom gamle og nye løsninger.

Hvordan gjør jeg dette på best mulig måte?

Takknemlig for alle svar.

mvh
Kristian
medlem i 218 måneder
 

Re: Exchange på MAC

Innleggav kometen » tor 19.11.2009 15:45

Hej.

Hvis I bruger shared folders, kan mail-klienten ikke se disse. Ellers virker os x's mail-klient helt ok. Har dog ikke brugt det særligt meget pga. manglende støtte for disse shared folders, og en del fælles mail havner der.

Hilsen
Claus
medlem i 194 måneder
 

Re: Exchange på MAC

Innleggav rub1 » tor 19.11.2009 15:56

Exchange 2003 støttes ikke av Mail app i Snow Leopard...
Jeg vet ikke om noen gode sync metoder men her hvor jeg jobber bruker vi også terminalserver og har outlook via den på våre få macer.

Kilder ang Exchange 2003:
viewtopic.php?f=117&t=227978
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=813850

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Exchange på MAC

Innleggav admin » tor 19.11.2009 16:14

Microsoft Office 2008 med Entourage gir deg ihvertfall Exchange Mail og kalender opp mot Exchange 2003-server.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Exchange på MAC

Innleggav ColdFusion » lør 09.01.2010 1:03

Dette løses ved å kjøre Windows 7 eller XP med Office. Selv bruker jeg en MBP (har bare hatt den en uke!) og kjører Windows 7 i Parallels med Office2007. I 'coherant' mode, så kjøres Outlook2007 som tilsynelatende en helt vanlig Outlook klient (eller du kan kjøre hele Win7 i full screen, eller vanlig vindu slik man kjøre vanlige virtuelle maskiner)...

Tipper også dette vil være smooth i VMWARE Fusion, og da vi kjører vSphare fra VMWARE på jobb så må det selvsagt testes senere.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere