Litt hjelp med min Hackintosh build?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Litt hjelp med min Hackintosh build?

Innleggav elvegaro » ons 23.12.2009 22:26

Heisann! Jeg har forsket litt før jeg bygget meg en maskin som skulle bli en fin hackintosh.
Den ble satt sammen forleden dag, og når jeg skulle legge inn OS X ble skjermen svart når installasjonen skulle starte. Det skjedde både når jeg brukte Rebel EFI og Empire EFI.
Hardwaren min er:

Gigabyte EX58-UD5 hovedkort
XFX GTX 260 skjermkort
et par SATA disker på 1 TB hver og 6 GB RAM.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme videre? Antar jeg kanskje trenger noen skjermkort kexts, men jeg trodde det var støtte for GTX 260 både i Rebel og Empire EFI.
Any tips?
medlem i 204 måneder
 

Re: Litt hjelp med min Hackintosh build?

Innleggav jonkriska » tor 24.12.2009 10:32

Vil anbefale at du tar en titt i denne tråden: viewtopic.php?f=109&t=216800&p=2078349#p2078349 . Mange som har vært gjennom prosessen der, inkludert meg selv. Om du leser fra side 20 så får du ganske mange svar.

Det kan være du må enable ACHI i BIOS. Valget finnes under SATA-instillingene i BIOS.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Litt hjelp med min Hackintosh build?

Innleggav elvegaro » lør 26.12.2009 12:53

Takk skal du ha. Har sett på den tråden, og ikke funnet så mye om akkurat dette. Jepp, jeg har slått på AHCI og mer til, som beskrevet her og der. Får bootet opp installasjons-dvden i single user mode, som ikke lar deg installere (såvidt jeg vet). Intet annet ser ut til å fungere. Noe som er utrolig kjipt! Gledet med til en (rom)jul full av leking på min nye hackintosh. I stedet blir det å forsøke å få den til å starte installasjonen... Jaja. Kanskje den andre tråden er rett sted for dette uansett.
medlem i 204 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron