Virtual pc for mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Virtual pc for mac

Innleggav jronbeck » man 11.01.2010 18:40

Hei!

jeg trenger i forbindelse med skolen å kjøre enkelte windowsbaserte programmer!

er den greieste løsningen å bruke virtual pc for mac! vi snakker enkle programmer som WinScp, putty, osv.

det jeg er avhengig av er at ejg kan hoppe mellom os x og windows uten å reboote maskinen!

hvilket program er den beste løsningen for meg, og hva trenger jeg av programvare evt!

takk for alle svar!
medlem i 174 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jFrode » man 11.01.2010 18:46

De to eksemplene du nevner har du i Terminal på OS X. Ellesr så sjekk ut Virtualbox (http://www.virtualbox.org/). Gratis, stabilt og bra synes jeg.
medlem i 179 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jronbeck » man 11.01.2010 18:55

men uansett så må jeg ha en kopi av windows xp, vista eller win 7?
medlem i 174 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jFrode » man 11.01.2010 19:03

Ja det må du, men som sagt de to funksjonene du nevnte har du allerede i OS X. I hvert fall har jeg de når jeg starter Terminal.
medlem i 179 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jronbeck » man 11.01.2010 19:06

har dem nok jeg også! men winscp er jo et ftp program! hvordan fungerer dette i terminal? greieste er jo hvis jeg lærer meg hvordan jeg gjør de enklete tingene i terminal! jeg vet hvordan ejg bruker de samme funksjonene som er i putty med terminal, men ftp funksjonen har jeg ikke peiling på!
medlem i 174 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav admin » man 11.01.2010 19:31

Skaff deg et FTP-program - f.eks. Transmit fra Panic. Det støtter SCP.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jag » man 11.01.2010 20:53

putty er telnet/ssh klient. Bruk kommandoen "ssh" eller "telnet" for å få tilgang til serveren du skal logge inn på.

winscp er ikke et ftp progrm, i osx har du "scp".

Alle disse kommandoene har du tilgjengelig fra terminal, bruk "man ssh" for å se hvordan du bruker programmet.

Vil du heller ha grafisk ftp/scp klient anbefaler jeg Filezilla. Den er gratis og støtter scp, sftp, ftps og ftp.

Finnes både for OSX og Windows

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Virtual pc for mac

Innleggav jFrode » tir 12.01.2010 0:45

Filezilla (som allerede nevnt) eller Cyberduck er programmer som gjør akkurat dette. De støtter både sFTP og FTPS som er to forskjellige standarder for filoverføring. Det meste finnes til Mac og Terminal/BASH er et glimrende verktøy som får kommandolinjen i Windows til å virke som en full nordmann som prøver å snakke spansk på grisefest eller noe i den duren. Filezilla er kanskje det beste (min mening) om man benytter forskjellige OS fordi den finnes til i hvert fall de tre store OS (Windows, Linux og OS X). Da kjenner en seg lett igjen.
medlem i 179 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron