5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

Innleggav pc » man 01.02.2010 23:18

5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

For å sende mine filer på mer enn 4 giga til et par windows venner vurderer jeg nå å ta natten til hjelp...og sende dem over nettet.

Mener å ha lest et gratistilbud for å kunne sende direkte uten størrelsebegrensing.
Tror jeg leste om en aplikasjon hvor andre kan hente filer fra avsenders eksportmappe i avsenders mac...men husker ikke hvem som hadde løsningen.

Online mellomlagring er vel uaktuelt pga filstørrelsen.

Har AirPort Express...er det komplisert å invitere linux eller windowsbrukere på besøk å forsøke fildeling via AirPort Express ??
Klarer å dele filer mellom mine maccer på AirPort Express men det er vel mer komplisert å å henge pc eller linux (ubuntu) på AirPort Express ??

Uansett lurere jeg på hvordan man kan sende mapper på 40-50 giga via nettet selv om det kan ta litt tid....
medlem i 195 måneder
 

Re: 5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

Innleggav AreKrishna » tir 02.02.2010 9:29

Det kommer til å ta UENDELIG lang tid!

Med så store datamengder ville jeg nok ha brukt en liten, ekstern harddisk og tatt med til vennene.

Nettet er ikke klart for så store filer ennå! Og BluRay er ikke klart til Mac... (50 gig per plate)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: 5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

Innleggav Freimen » tir 02.02.2010 10:01

.. Jeg bruker Opera Unite til å dele filer med andre... Fungerer greit etter hva jeg har erfart...
Men det gjelder stort sett ISO filer på 4-5 Gb.. Og jeg sitter på en 15 Mbit begge veier linje.
Men filer på 40-50 Gb blir jo ikke småtteri. Hadde nok vurdert en "Swapperdisk" som jeg sendte i posten da heller. Men du må nok legge en en NTFS plug-in for å kunne skrive til diskene (NTFS) vil jeg tru.

ElFreim

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: 5 gigafiler fra mac disc via nett til windows ntfs disc

Innleggav pc » tir 02.02.2010 10:38

Tusen takk !! Det var opera unite jeg hadde lest om og som i prinisippet løser alle mine problemer..

Å ha ekstern ntfs disc hjemme hos meg er ikke noe poeng så lenge jeg ikke vet hvordan jeg skal legge filer fra mac til ftns. Maccene fungerer så bra at jeg ikke tørr å legge inn plug inn for ntfs å rote til systemfiler(?).

Har engammel pc ...nå ubunty linux som jeg skal prøve å få på talefot med min airport express for fildeling med maccene mine og dermed kunne overføre til ntfs.

men altså i første omgang satser jeg på opera unite uten øvre grense for filstørelse.
medlem i 195 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron