Installere windows på mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Installere windows på mac

Innleggav HelgeHa » søn 14.02.2010 14:42

Hei!
Jeg er nokså ny mac-bruker og kunne gjerne trenge noen tips. Jeg har en windows xp installert på Bootcamp, men dette er en prøveversjon som er gått ut. Nå har jeg imidlertid fått tak i en versjon med full lisens. Men hvordan skal jeg få installert denne på enklest mulig måte? Har også vurdert windows 7, og det blir samme spørsmål. Hvordan installere?
Er veldig takknemlig for svar.
medlem i 171 måneder
 

Re: Installere windows på mac

Innleggav Uluen » søn 14.02.2010 15:29

Du skal vel kunne aktivere XP-en du har uten å måtte installere på nytt etter det jeg husker.
 

Re: Installere windows på mac

Innleggav HelgeHa » søn 14.02.2010 22:12

Hei!
Takk for svar. Jeg har imidlertid prøvt å starte opp for å få aktivisert XP-en, men det som skjer er at windows begynner oppstartingen, men etter en stund slår den seg av og mac´en starter i stedet. Jeg lurer på om den kan bootes på noen måte for å komme til aktiviseringspunktet. Dårlig dataspråk, men håper noen forstår hva jeg mener.
Fortsatt takknemlig for svar.
medlem i 171 måneder
 

Re: Installere windows på mac

Innleggav Uluen » man 15.02.2010 6:58

Det høres ut som et eller annet problem med bootcamp og bootcamp har jeg ikke prøvd enda fordi OS X mener jeg må reformatere disken og re-installere først :rolls eyes:

Håper noen som har greie på bootcamp kommer deg til unnsetning :)
 

Re: Installere windows på mac

Innleggav MrCrox » man 15.02.2010 9:19

hvis du ikke får til å starte opp i boot camp anbefaler jeg å gå inn i boot camp assistent og fjerne partisjonen, lage den til på nytt og så installere windows. mer tungvindt enn å starte opp windows og aktivere, men vil fungere..
medlem i 238 måneder
 

Re: Installere windows på mac

Innleggav HelgeHa » man 15.02.2010 22:47

Hei!
Takker igjen for svar. Skal kikke på alternativene :-)
medlem i 171 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]