Dropbox -

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Dropbox -

Innleggav logosr » tir 13.04.2010 20:51

Noen som har prøvd dette?
medlem i 171 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav ronaldhole » tir 13.04.2010 20:56

Fungerer som ei kule.

Greit å dele, gratisversjonen har 300 begrensing i filstørrelse.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav David_Hansen » tir 13.04.2010 20:57

kjempekjekt til å dele filer eller oppbevare dokumenter,musikk, bilder osv... bruker Dropbox ganske ofte.
man får 2 gb gratis lagringsplass, men du kan oppgradere den, husker ikke prisen, men det står på siden dems.

Edit: Det finnes dropbox app til iPhone om du har det

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav thomasfoto » tir 13.04.2010 21:21

Brukes hver dag og er helt genialt.
Fungerer også til iPad

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav taG » tir 13.04.2010 21:24

Dropbox er smud på så mange måter. Bruker den stadig til eks. overføring av filer ved å legge aktuell fil i public-mappen og så kopiere public url. Siden filoverføring over msn-protokollen via Adium er så tregt er dette et utmerket alternativ =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav KBiPhone » tir 13.04.2010 21:31

Anbefales på det sterkeste!! Helt genialt. Følger du velkomst instruksjonene så får du ekstra gratis lagringsplass også. Bl.a ved å invitere venner.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav SRD » tir 13.04.2010 21:35

Du kan også få opp til 5 GB lagring gratis ved å invitere andre til Dropbox.
medlem i 203 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav Andrew Wiggin » tir 13.04.2010 21:45

Det artigste er at du kan ta opp bilde med iPhone, så lastes det til din mac uten at du behøver å tenke på det. Dropbox er en 10/10 App.
medlem i 205 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav logosr » tir 13.04.2010 21:47

:-D
medlem i 171 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav svano » tir 13.04.2010 22:08

Kjekk sak, bruker det mest med soft links for å alltid å ha en backup av ting jeg jobber med (i tillegg til timemachine så klart) og for å synke filer og ical mellom flere maskiner :)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav iAndrew » tir 13.04.2010 22:36

Dropbox er helt herlig. Bruker det til å lagre filer i forbindelse med studier, dele filer med andre og laste opp bilder fra iPod touch.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav Brack » tir 13.04.2010 23:04

Om du bruker linken min vil både du og jeg få 250 MB ekstra plass helt gratis.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU1MDQ2MzM5
medlem i 180 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav hr Diablo » tir 13.04.2010 23:31

Plassen man kan oppnå ved å invitere andre til det har økt til 8GB, for en total størrelse på 10GB gratis.

Dette er en genial applikasjon, bruker den hele tiden til å ha jobb-filene mine tilgjengelig på alle maskinene jeg bruker :)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav HolgerH » tir 13.04.2010 23:43

Bruker selv DropBox, og er meget fornøyd. Den sørger for at det er tatt automatisk backup av filene, og er ypperlig til å dele filer med andre.

Når jeg setter opp en katalog som delt katalog, så tar det bare noen sekunder fra jeg har endret en fil, til endringen er synlig på den/de andre PC'ene.

Det er likevel ett par ting man må være klar over:
1. På en Mac, så opprettes folderen Dropbox rett i din mappe, og mappen er satt opp med lese-rettigheter for alle brukere. Dette har jo liten betydning hvis du er den eneste brukeren på maskinen, eller hvis du bruker FileVault for å kryptere Hjem-mappen din. Hvis du ikke er den eneste brukeren, og heller ikke krypterer Hjem-mappen din med FileVault, så ville jeg anbefale å bruke kommandoen chmod i Terminal for å endre rettighetene til mappen.
2. Hvis man deler en folder med en annen bruker, så vil størrelsen på filene i den delte mappen telle med på begge brukerene sin plass. Så hvis man har 2GB med plass i DropBox, og setter opp en delt katalog med en venn, og vennen din fyller denne mappen med 1GB, så har du bare en 1GB igjen selv.


Hvis du ikke har installert det allerede, så kan du bruke denne linken for å installere det:
https://www.dropbox.com/referrals/NTMzMDg4Mzk
Ved å bruke denne linken så får både du og jeg 250 MB ekstra plass i DropBox.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Dropbox -

Innleggav magnusen » fre 04.11.2011 8:32

Et par spørsmål rundt Dropbox og Timevault. Jeg har Dropbox i min mappe, dersom jeg slår på Timevault krypterer den vel hele disken? Hva skjer med filene jeg synker mot Dropbox? Vil jeg kunne aksessere disse filene fra en annen maskin med Dropbox-konto?
medlem i 156 måneder
 

Neste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]