Itunes musikk fra pc til mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav 01dnot » søn 02.05.2010 12:13

Hei

Får snart min nye MBP og lurte på om det var mulig og flytta alle sangene og all "artworken"
over fra min windows 7 til mac. Har lagt nesten all musikken og artworken manuelt inn i itunes. Musikken ligger litt overalt på dataen. Finnes det ett program som finner all musikk og albumbildene på min windows slik at jeg lett kan kopiere dem over til macen? :-P
medlem i 182 måneder
 

Re: Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav Traktor » søn 02.05.2010 12:29

Kan du ikke bare kopiere sangene direkte fra itunes, det var slik jeg gjorde det. Men da kommer kanskje ikke albumbildene med :-P

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav Sorry » søn 02.05.2010 13:25

Først velger du "Kosolider biblioteket" på din PC. Dette samler all musikken i iTunes i den mappen du har valgt som iTunes Musikkmappe. Så kan du enten kopiere over musikkfilene på vanlig måte (dette vil gi deg all musikk, men mister metadata som ganger spilt osv) eller også kopiere over alle databasefilene til iTunes som vil gi deg et identisk bibliotek med spillelister, ganger spilt osv.
medlem i 170 måneder
 

Re: Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav 01dnot » søn 02.05.2010 13:46

Hvor finner jeg dissse database filene?:)
medlem i 182 måneder
 

Re: Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav arntss » søn 02.05.2010 13:48

De ligger under iTunes mappen på maskinen.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Itunes musikk fra pc til mac

Innleggav nesten_nerd » søn 02.05.2010 13:59

Hei

Slik jeg har overført musikken til Mac er ved å ha en egen Harddisk som jeg har formatert med Fat.
Denne kopierer jeg musikk bilder filmer etc over til fra pc, for deretter å koble den på Mac maskinen og oveføre det til denne. Også omvendt fra Mac til Pc.
Dessuten er det greit med en ekstern disk til backup.
Alle burde ha en ekstern disk som de bruker til backup uansett om de har Mac eller Pc.
medlem i 183 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]