Usenet / Torrent / Office

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Usenet / Torrent / Office

Innleggav DADDY » man 17.05.2010 16:53

Hei, håper på litt hjelp!

Alt med Iphone og nå sist Ipad har gjort at jeg vurderer en mac - under tv'n.

Har 3 spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med:

1. Usenet.
Hva er anbefalt klient for å laste ned fra usenet? Bruker NewsLeecher på pc i dag.

2. Torrent
Samme her, hva er anbefalt. Bruker uTorrent, vet om Vuze men likte den IKKE. Vil ha det mest mulig enkelt - og "godtatt" der ute i verden.

3. Office
Er glad i nye versjoner! Hvor "langt" bak ligger mac når Microsoft slipper noe nytt?

Takk for gode svar!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav BlueWaste » man 17.05.2010 17:05


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav DADDY » man 17.05.2010 18:48

BlueWaste skrev:1. Unison - http://www.panic.com/unison/


Flott, kan denne ta inn nzb filer - og deretter ordne med nedlastning, fixing og utpakking?

Newsleecher gjør akkurat det - og legger alt "annet" i søpla. Har googla en del og sett at dette faktisk er et savn fra mac folket.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav Tubaplayer » man 17.05.2010 19:27

Unison laster ned (NZB er fint), og så bruker du MacPar Deluxe til å reparere/pakke ut/ slette det som skal slettes.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav BlueWaste » man 17.05.2010 20:06

Du trenger ikke MacPar Deluxe lenger mtp at Unison har dette innebygget nå.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav mac_31 » man 17.05.2010 20:52

Anbefaler veldig uTorrent, som akkurat fikk en bra oppdatering. Vuze er håpløst komplisert og "overprogrammert".. Transmission er også OK, men det dukket opp små, irriterende bugs for meg når jeg brukte Transmission (mistet plutselig noen nedlastinger). Kanskje programmet er bedre nå. uTorrent er i hvert lite ressurskrevende, og er veldig stabilt.
medlem i 167 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav nicho » man 17.05.2010 22:26

BlueWaste skrev:1. Unison - http://www.panic.com/unison/


Nei, nei.
SABnzbd+ er det eneste som duger, jeg har brukt usenet i mange år nå og Unison syns jeg ikke bemerker seg i det hele tatt.

Videre anbefaler jeg uTorrent som torrentklient. Ny versjon av Office kommer veldig snart. De ligger ikke langt bak.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav BlueWaste » man 17.05.2010 23:23

En fin egenskap innen diskusjon er åpenhet ovenfor at andre kan ha forskjellige erfaringer og meninger. Jeg har brukt Unison en god stund, og jeg er ikke missfornøyd med programmet. Derfor synes jeg at Unison er et godt tips om du ønsker en brukervennlig Usenet leser :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav arokh » tir 18.05.2010 3:22

nicho skrev:
BlueWaste skrev:1. Unison - http://www.panic.com/unison/


Nei, nei.
SABnzbd+ er det eneste som duger, jeg har brukt usenet i mange år nå og Unison syns jeg ikke bemerker seg i det hele tatt.


Har selv vært tilhenger av SABnzbd (og Hellanzb før det), men anbefaler dere alle å ta en titt på ferske NZBVortex. Denne klienten er skrevet i Cocoa og bruker merkbart mindre CPU enn SABnzbd (som forøvrig er skrevet i Python). Billigere enn Unison også.

For torrent er det Transmission som gjelder, mye bedre enn uTorrent etter min mening.
medlem i 213 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav nicho » tir 18.05.2010 9:05

Ah, gode, gamle Hellanzbd. Den husker jeg :)

NZBvortex ser jo veldig spennende ut, hvordan er den med RSS-støtte, web GUI?

EDIT:
Automatic er veldig allright til å prosessere RSS-feeder ;-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav DADDY » tir 18.05.2010 21:13

Takk for alle innspill!

Er trygg på at jeg "trygt" kan kjøpe meg en mac!

uTorrent brukes i dag og det skal mye til for at jeg "bytter", Vuze gjør jo alt annet - i tillegg - og ble dermed bare "dum". Dessuten synes uTorrent å være godtatt på de fleste siter.

For news så blir det noen timer med kosing osv. - bare de ikke stenger flere "indexer" nå... :-! :-! :-!

D.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav arokh » ons 19.05.2010 12:30

nicho skrev:Ah, gode, gamle Hellanzbd. Den husker jeg :)
NZBvortex ser jo veldig spennende ut, hvordan er den med RSS-støtte, web GUI?


Den har ingen av delene, men vil tro at RSS er noe som potensialt kan komme. Utvikleren har sagt at han ikke vil ha web GUI da han vil ha en minimal klient i stedet. Det holder jeg med han i, for min del synes jeg det kunne vært greit med en CLI utility for å evt styre køen.
medlem i 213 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav nicho » ons 19.05.2010 22:11

Da var det tilbake til SABnzbd+ for meg, surt, selv etter å ha betalt for lisens til programmet.

Det var alt for buggy for meg, den finner ikke nzb-filer i "watched"-mappen..
Desuten syns jeg det er enklere med RSS-delen i SAB + at jeg liker muligheten for web-delen også. Utviklingen av SABnzbd syns jeg går fort og de introduserer stadig bedre festures.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav arokh » tor 20.05.2010 10:18

Du prøvde sikkert å bruke zipped NZB, det er ikke en bug det er bare ikke støttet enda. Snakket med utvikleren og det kommer støtte for det i neste release. RSS kommer i versjon 1.0.
medlem i 213 måneder
 

Re: Usenet / Torrent / Office

Innleggav nicho » tor 20.05.2010 11:14

Da har jeg i alle fall en lisens til da, så får vi se.
Takk for info :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Neste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]