Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav KlodrikMcKr » fre 04.02.2011 21:59

Stiller samme spørsmål som trooooond + litt flere.

Hvorfor er det 13 tommer og 15 tommer, i annonsen og hva er iMovie HD?
Heter vel iMovie 2011.
Og hvorfor er bildene tatt på 4 forskjellige gulv?
Hvorfor er bildene av forskjellig kvalitet?
Hvorfor kjører en såpass ny Mac Leopard?
Hvorfor har du ikke informert om tommer?
Og hvorfor finner jeg ikke nummeret ditt i telefonkatalogen?
Har du skjult nummer?

Siden det er så mange "Avsløringer" i artikkelen, skal du ha en good grunn til at du valkte og linke til akuratt denne Macen."
På finn.no finnes det mye rimligere tilbud som også lover og møte deg hvis du bor nerme nok. Her er et eksemple:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26645037

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav iValid » fre 04.02.2011 22:45

Helt enig, OS best. Prøver du en gang, er det nok :)
medlem i 161 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav ColdFusion » lør 05.02.2011 0:24


Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav DeeWox » lør 05.02.2011 2:46

Å kjøpe Mac for å kjøre Windows på den er rett og slett FAIL. Kjøp deg eit billig leiketøy i frå Dell eller noko... Eg ser dei har billige netbooks.
medlem i 190 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav EinarJ » lør 05.02.2011 7:31

Hmm, noen detaljer her:

Boot Camp er ingen emulator eller noe i den duren, men et partisjoneringsverktøy, og noen drivere (og, forsåvidt da det kom, en BIOS-oppdatering, men den er standard nå). Kjører du Windows "I Boot Camp", kjører du altså Windows direkte på maskinvaren, på samme måte som hvis den var installert på en gråboks eller Dell.

Security Essentials... meh, enn så lenge er det fantastisk få trojaner også, men, det skader selvfølgelig ikke å være på den sikre siden (sidenote: Det er helt usaklig hvor treig windowsbokser blir med enkelte AV-progs, leste noen tester, og sammenlignet selv f.eks. AVG med Avast, og det er snakk om bortimot dobling av kjøretid på enkelte oppgaver).

Ellers, så er det et rimelig drøyt premium å betale for en maskin å kjøre kun Windows på, byggkvalitet, ja, men totalpris med Windowslisens (og for den del, FØR den også) er vanskelig å forsvare uansett, dersom Mac OS X ikke er en av tingene du vil ha. (På den andre side, havner den nette sum av kroner null i kassa til Microsoft, noe få andre leverandører kan skilte med :P)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav Lost » lør 05.02.2011 8:23

DeeWox skrev:Å kjøpe Mac for å kjøre Windows på den er rett og slett FAIL. Kjøp deg eit billig leiketøy i frå Dell eller noko... Eg ser dei har billige netbooks.


Enig, er lei denne tråden, Mac er Mac, alt annet er jobbverktøy eller leketøy for kids.
Å kjøre Win på Mac er greit i nødstilfeller, ellers fail!!!! :barf:
medlem i 216 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav DeeWox » lør 05.02.2011 11:23

ColdFusion skrev:@holsan: lest denne?
http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Genialt.
medlem i 190 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav lmh1 » ons 06.04.2011 12:36

DeeWox skrev:Å kjøpe Mac for å kjøre Windows på den er rett og slett FAIL. Kjøp deg eit billig leiketøy i frå Dell eller noko... Eg ser dei har billige netbooks.


Styr unna dell/acer/HP i vertfall.
ASUS & Toshiba er du innen rekkevidde med kvalitet.

Selv har jeg ganske så forskjellig mening av trådstarter.

Jeg liker OSX måten og stabilitet, men er egentlig mot maskinvaren dems.
Siden jeg ikke ser fordeler med det, (Etter min mening dyrt og lite valgfrihet gir høye priser). Dermed er maskinvare til PC best.

Husk til mye windows 7 bruk vil PC alltid tilby høyere ytelse.
medlem i 169 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav eee » ons 06.04.2011 15:41

KlodrikMcKr skrev:Og forresten bør du laste ned Hyperdock på Macen. Da får du minipreview av det programmet du holder musa over og du kan dra vinduene til side son som i Windows.
Utrolig praktisk og gratis. Eneste standardfordelene jeg kan se i Windows. Alt annet syntes jeg er bedre i OS X.


Hyperdock er ikke gratis? Når jeg installerte kom det opp at man hadde 15 dager trial. Det stod så at man måtte enten avinstallere eller kjøpe den for $9.95.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav KlodrikMcKr » ons 06.04.2011 16:16

Det var gratis før men desverre ikke nå :-( du kan jo sjekke ut chinch får den andre fungsjonen. Og det med prewiew har blitt mye bedere i lion som kommer til sommeren. Bedre enn på Windows siden du da også kan se sist brukte.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav iPhone4master » tor 28.07.2011 15:51

IKKE KJØP MAC MED WIN7!!

Hadde selv WIN7 på min stasjonære pc, så kjøpte jeg meg MBP med OS X :)
SUPERFORNØYD ! Mye bedre! Enig i at Windows har kommet langt med WIN7, men de har ett skritt å gå til Apples OS X.. SUPERBRA!
medlem i 159 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav KlodrikMcKr » tor 28.07.2011 20:04

En kompis hadde aldri hatt Mac og trodde det bare var noe overprist dilldall til han prøvde Mac OSX på sin egen pc. Han syntes det var så bra at han slettet Windows 7 til tross for at han hadde gyldi lisens. Hva skulle han med Windows? Dersom han vil bruke windowsprogrammer bruker han Vine men det skjer ikke da han, og jeg for den saks skyld, finner bedre erstettninger til Mac.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Lyst på Mac, men vil kjøre kun Windows på den..

Innleggav Chrish84 » fre 05.08.2011 18:42

NinjaChriis skrev:
macbook air er et supert valg. men husk du ikke kan oppgradere minnet eller harddisken. disse er festet direkte på hovedkortet som gjør den veldig rask.


Må rette litt på deg der,harddisk brikkene er mulig å bytte!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron