Mac -> Film på mac?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Mac -> Film på mac?

Innleggav Ramgad » lør 05.03.2011 21:31

Hei.
Jeg lurte på en liten ting:

Jeg har en del filmer som jeg har lastet ned på min pc.
-> Spørsmålet er:

- Om jeg legger inn filmen min på en ekstern harddisk via en pc, kan jeg da koble til harddisken til macen å se filmen på macen?

Det er sikkert litt vanskelig å kjønne hva jeg mener, men poenget er at jeg vil se film på macen min. Jeg vil helst ikke laste ned filmen direkte på macen, men heller laste den ned på pc for å så overføre den.

Pcen er atså en "forsøkskanin".

Takk for alle svar og innspill.

- Hilsen meg :bitchin:
medlem i 159 måneder
 

Re: Mac -> Film på mac?

Innleggav slogmo » lør 05.03.2011 22:21

Det skal gå helt fint.

Vær obs på at om disken er formattert i NTFS-format så får du kun kopiert/lest filen fra harddisken.
Det er fordi OSX kun kan lese fra NTFS-formatterte disker.
Så om du forsøker å flytte filen fra disken inn til Mac'en så vil du få feilmelding om at det ikke går.
Det er fordi at flytting av en fil involverer sletting av kilden etter flytting av filen, og det går ikke.

Men å plugge til disken, og kopiere den inn på Mac'en evt spille den av direkte fra disken skal gå helt smertefritt.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Mac -> Film på mac?

Innleggav flyndrefjes » lør 05.03.2011 23:14

NTFS-3G is an open source cross-platform implementation of the Microsoft Windows NTFS file system with read-write support. NTFS-3G often uses the FUSE file system interface, so it can run unmodified on many different operating systems. It is runnable on Linux, FreeBSD, NetBSD, OpenSolaris, BeOS, QNX, WinCE, Nucleus, VxWorks, Haiku,[1] and Mac OS X.


http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS-3G

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]