Ekstern harddisk

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ekstern harddisk

Innleggav bjornfromnotodden » søn 17.04.2011 11:06

Nyinnkjøpt Mac Book Pro, som jeg b.l.a har innstallert Parallel desktop og Windows på.
Har en Packard Bell disk som jeg har lagret alle mine foto og brukt som backup på mine tiligere pcér. Jeg koblet dene opp mot min MBP og fikk valg om å koble den til som mac eller pc. Jeg valgte pc og da fikk jeg kommet inn på disken.
Senere koblet jeg den til igjen, men da valgte jeg mac. Fikk så beskjed om at den ikke kunne leses av denne maskinen. Koblet så opp parallel´s og windows og prøvde å åpne den der. Da får jeg melding om at den må formateres.
Jeg tenker nå at disken har ¨låst seg¨på ett eller annet vis.
Noen som har forslag til løsning?.
medlem i 156 måneder
 

Re: Ekstern harddisk

Innleggav nesten_nerd » søn 17.04.2011 14:26

Formater den eksterne harddisken med exFAT og du kan bruke den på Mac og Pc.
Dette er forklart i dette forum en milliard ganger.
medlem i 184 måneder
 

Re: Ekstern harddisk

Innleggav laptop » søn 17.04.2011 19:03

Problemet med å formatere til exfat er vel at alt av data forsvinner :) Ellers er det et godt forslag.

ed exfat har du ikke begrensningen på maks 4g filer som er på fat. Det du må huske på er at du må ha minst snow-leopard eller win 7.

Det jeg ville gjort i dette tilfellet, jeg tolker det slik at du gjerne vil ha tak i filene dine og derfor en formatering ikke er aktuell? så prøv fra en annen maskin, gjerne med et annet operativsystem. Eventuellt starte maskinen med ubuntu live-cd.
medlem i 161 måneder
 

Re: Ekstern harddisk

Innleggav nesten_nerd » søn 17.04.2011 19:27

Da kan du laste ned gratisprogrammet ntfs-3g og Mac kan lese innholdet på den eksterne harddisken. Du kan flytte og kopiere fra disken til Mac og omvendt.
Du laster det ned her :
http://macntfs-3g.blogspot.com/

Superenkelt jo 8-)
medlem i 184 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]