Fra PC Expert til Mac nybegynner

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav el-nico » fre 29.04.2011 17:55

btorbo skrev:
Du er såvisst ikke alene om å ha litt dilla på ting med halvspiste epler på, nei...

btorbo


Jeg har festet et hvitt halvspist eple-klistremerke i frontruten på min
klassiske Volvo 360GL :)
medlem i 178 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav ddybing » fre 29.04.2011 17:59

Det skal jeg ha min i HiLux også, når jeg blir 18 :D

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Voodoosurf » fre 29.04.2011 18:18

Er enig med de som sier at du må prøve å glemme PC. Lang erfaring derfra kan være en bakdel da du vil at MAC skal oppføre seg som PC.
Så prov å glem det meste du kan om PC og brgynn med blanke ark og ha et åpent sinn for at MAC arbeider anderledes.
Prøv og feil litt så vil du etter en ukes tid oppdage en ny verden.
Det er en grunn til at de fleste klager til å begynne med og det er en grunn for at veldig få går tilbake til PC.
Ellers er dette forum et ypperlig sted å stille dumme spørsmål, de fleste her gir deg seriøse og hjelpsome svar.
Jeg selv begynte med Classic og LS1 og LS2 osv.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Lukas » fre 29.04.2011 18:26

nesten_nerd skrev:Er merkelig at Apple valgte en logo iform av et halvt eple. Det kan jo virker rart på de som ikke kjenner til Mac. Kanskje de tror Mac er søppel eller et halferdig produkt :-!


Ja, kanskje det.

Eller kanskje de bare kobler det til det å spise fra kunnskapens tre.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav petrus764 » fre 29.04.2011 18:33

Som var en synd, og Onkel Steve er ikke særlig glad i syndere (jailbreakere).

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav iBjorn » fre 29.04.2011 19:02

el-nico skrev:Jeg har festet et hvitt halvspist eple-klistremerke i frontruten på min
klassiske Volvo 360GL :)


Jeg har tre på min (ikke fullt så klassiske) 2002 modell Golf stasjonsvogn.

:-D

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Lukas » fre 29.04.2011 19:16

petrus764 skrev:Som var en synd, og Onkel Steve er ikke særlig glad i syndere (jailbreakere).


Det var også en øyeåpner, en kilde til kunnskap og et brudd med Storebror, og det liker onkel Steve.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav el-nico » fre 29.04.2011 19:36

btorbo skrev:
el-nico skrev:Jeg har festet et hvitt halvspist eple-klistremerke i frontruten på min
klassiske Volvo 360GL :)


Jeg har tre på min (ikke fullt så klassiske) 2002 modell Golf stasjonsvogn.

:-D

btorbo


TRE? På en 2002 Golf?
Du trenger flere biler ;)
medlem i 178 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav rattata12 » fre 29.04.2011 19:58

@nesten_nerd, det har vel sine logiske årsaker til at du angrer litt :P?
medlem i 174 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav danibo77 » fre 29.04.2011 22:00

Etter 15 år som Windows-bruker tok det meg mindre enn en dag å angre på at jeg ikke hadde gått over tidligere :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav jerry.c.bush » fre 29.04.2011 22:42

Tror nok dette med å venne seg til et annet operativsystem kan være litt forskjellig fra person til person. Hos noen sitter vanene litt for fast til at man slipper de fra seg med det første. Desto bedre blir det når man skjønner hva man har gått glipp av ved å ikke slippe vanene sine for å lære nye måter å gjøre ting på.
Undertegnede brukte dessverre nokså lang tid på å omstille seg og å slippe løs de eldgamle vanene som satt fast både i fingerspissene og under hjernebarken. Nå er det litt sånn med meg som med mange andre at jeg lurer på hva jeg har holdt på med i mange år av mitt liv.... Har misbrukt masse tid på unødvendige ting og angrer bittert på at jeg ikke tok til fornuft tidligere.

Kjøp en Mac, lær deg hvordan du skal bruke den og du vil bli forundret over hvor enkelt noen ting virkelig kan gjøres og hvor mye tid man kan spare inn, og ikke minst hvor mye frustrasjon man blir kvitt ved å slippe klikkediklakk klikkediklakk, ventetid, organisering og ingen meldinger som popper opp i tide og utide, ingen programmer som henger etc etc...... Er noe galt, eller føles feil så er det ofte meget enkelt å rette opp i, så godt som ingen vedlikehold nødvndig, ingen antivirus å holde styr på.... Jaja... Masse mer å si om dette, men det får holde nå.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Lost » lør 30.04.2011 7:24

danibo77 skrev:Etter 15 år som Windows-bruker tok det meg mindre enn en dag å angre på at jeg ikke hadde gått over tidligere :)


Word! Husker at jeg tok med min første MacBook på jobb for å skryte, flere av de er Macbrukere i dag. Morsomt :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Snire » lør 30.04.2011 9:29

Da jeg gikk over til Mac for tre år siden fant jeg ut at jeg tenkte for vanskelig i mange tilfeller. Hadde nok litt for mange Windows tanker i bakhodet.
Nå angrer jeg ikke på overgangen :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav espran » lør 30.04.2011 11:31

Får frysninger når jeg tenker på kvelden jeg kom hjem med min første MacBook Pro fra Elkjøp. Tok meg en time før jeg skjønte systemet, og da hadde jeg aldri rørt en Mac før. Etter et par dager gikk alt som smurt.
medlem i 179 måneder
 

Re: Fra PC Expert til Mac nybegynner

Innleggav Nicklas » lør 30.04.2011 13:10

Wow, takk for mange tips!
Penger er ikke problemet, så vil ikke si at jeg sliter med det. Skaffer meg en mac snarest mulig, bare lurte på om det var lurt å vente på neste operatørsystem som jeg har hørt kommer iløpet av juni/juli mnd?
Men det spiller kanskje ingen rolle, som en nevnte ovenfor her et sted at det kanskje vil være mye bug etc.

Forresten, noen som vet om apple kjører også i år "back to school" kampanje?
Kjøp MBP og få med en ipod touch? :P
medlem i 155 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]