Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav ddybing » tor 19.05.2011 20:45

Etter min mening: Hvis man driver med Windows Movie Maker er man ikke amatør, man er dum. :rolls eyes:

Det jeg mente med at jeg ikke vil at Apple skal bli et Microsoft er kort og greit, som jeg tror JHHolen også har nevnt, at det fort kan bli trøbbel med maskinvare og drivere, noe det allerede er med Microsoft.
Slik vil jeg ikke at Apple skal bli.
Jeg elsker at når jeg kobler i mitt kamera eller en printer, så bare fungerer det. Jeg sitter ikke på en juleaften og laster ned drivere til et nytt kamera. Det blir for dumt.

Og, jeg er ihvertfall ikke en av dem som "regner med rundt 5000-8000 for operativsystem" for å velge hvilket skjermkort jeg vil ha. Aldri i livet. Da lar jeg heller Apple velge for meg og jeg kjøper en billig og kraftig MacBook til 8490,-! Jeg synes de gjør en god jobb i å velge komponenter, og liker man ikke det: Lag en hackintosh, eller kjøp en PC.
Det er faktisk så enkelt.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Dr_Alzheimer » tor 19.05.2011 21:03

Er det bare jeg som lukter troll her?
medlem i 208 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 21:12

Dr_Alzheimer:

Viste du at trolling/Alzheimer ofte har noe til felles?
Som regel er det folk som glemmer hvordan stukturen er som sliter med trolling normaltsett, stress, usikkerhet etc.

PowermacG4:
Ok da blir det hackintosh isteden.
Det irriterer meg litt at virtalbox ikke er like GPU emulerene siden da ville ting gått enkelere.
medlem i 169 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » tor 19.05.2011 21:16

Du er en mester i å gjøre enkle ting vanskelig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav nesten_nerd » tor 19.05.2011 21:36

Imh1 kommer her i denne tråden med så mye tøv om både Mac og Pc og vet tydligvis hva alle mener og har behov for.
Å påstå at Mac Mine er for de med dårlg råd ?
Jeg har Mac Mini, men god råd. Den er kraftig, liten og fungerer som mediesenter for film musikk og bilder. Den fungerer mye bedre enn pc en jeg brukte før. Den er lydløs noe pc en ikke var. iMac bruker jeg til videoredigering, musikk og nett ++.
Pc er bygger jeg selv og brukes til mye mer enn spill.
Med Windows 7 og Windows Mediacenter er det enkelt å se Tv og ta opp Tv programmer.
Bildebehandling bruker jeg Pc til fordi programutvalget er bedre. Windows 7 er en så stor forbedring at skille mellom Mac OS ikke lenger er så stort.
Skal jeg bygge noe igjen blir det kun PC. Skal jeg kjøpe en eller flere nye Mac maskiner vil det bli en Mac mini til og den nyeste og kraftigste iMac maskinen med SSD.
Vi har alle forskjellige behov og slik jeg har det er mine behov godt dekket.
Men Imh1 vet nok best hva som er best for meg og alle andre inklusivt Apple og Microsoft !
STENG TRÅDEN
medlem i 184 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav jerry.c.bush » tor 19.05.2011 22:08

@lmh1: SKJERP DEG!

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Dr_Alzheimer » tor 19.05.2011 22:17

http://no.wikipedia.org/wiki/Internett-troll - Trolling
http://no.wikipedia.org/wiki/Alzheimers_sykdom - Alzheimer

Les og lær.

For min del kan du bare fortsette å trolle til du blir lei, jeg kan kunsten å ikke trykke på tråder jeg ikke vil lese.

Edit:
Til dere andre: Don´t feed the troll.
medlem i 208 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » tor 19.05.2011 22:53

Han troller faktisk ikke.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav ddybing » tor 19.05.2011 23:17

Å ha store forventninger når du skal emulere et OS er ofte dumt.
Du gorventer vel ikke full HD og kraftig ytelse fra en virtuell maskin, vel?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav nicho » tor 19.05.2011 23:21

Må jeg stenge dette emnet også? Dette er jo bare tøv og surr!
Lmh1: jeg blir svett av å prøve å følge tanketråden din her.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Chriistoffer » fre 20.05.2011 2:33

Hva er greia?

At Apple er ganske stengt er noe vi bare må leve med. Men på en annen side får vi produkter som er nyskapende og flotte å se på. At Apple er dyrt er ikke noe å skyve under en stol. Men tenker man på helheten får man et produkt som har så mye mer enn hva alle andre har. Si meg hvor du kan finne feks en Windows/Linux basert maskin som har akkurat det en Macbook Pro har til samme eller billigere pris, og som har levetid på flere år og som ikke windows ødelegger innen 12 måneder.

Hvor mange er det som er interessert å betale 10 000 kr for et operativsystem når man kan legge på fem lapper til så har man en komplett maskin som fungerer til akkurat det man skal ha?
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » fre 20.05.2011 7:48

Chriistoffer skrev:Men tenker man på helheten får man et produkt som har så mye mer enn hva alle andre har. Si meg hvor du kan finne feks en Windows/Linux basert maskin som har akkurat det en Macbook Pro har til samme eller billigere pris, og som har levetid på flere år og som ikke windows ødelegger innen 12 måneder.


Det angående windows er jeg enig med, men hva med mac definder?
Det har gjort livet surt for mange mac brukere.

Chriistoffer skrev:Hvor mange er det som er interessert å betale 10 000 kr for et operativsystem når man kan legge på fem lapper til så har man en komplett maskin som fungerer til akkurat det man skal ha?


Forskjellig behov?
Nå forventer jeg å få litt for pengene også.
Herregud hva får man for 10 000 kr når man kjøper et Mac? Hadde heller foretrekket å kjøpe mac i deler, og velget selv. Men det er ikke så enkelt. Da kan jeg kjøpe harddisk og ram et annet sted.
Videoredigering/spilling går neppe glatt? Spessielt ikke hollywood effekter etc.
Man kan selvsagt kjøpe seperat RAM/SSD men det blir jo dyrere invistering.

Da ville nok en core i7 2600k + 16 GB DDR3 og en SSD disk gjort ting enklere. Harddisk som Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA3
64MB 7200RPM 6.0Gb/s 0S03208 er fin for å ha video på, da oser maskinvaren av kvalitet og ytelse.
Det kunne jo også vært et OSX Lion operativsystem som har innebygdt et godt videoredigering program og man får med antivirus program etc.

Selv foretrekker jeg å betale stasjonær, siden den er fremtidrettet.
Greit du kommer trekkene at laptop er best med høy batterilevetid, grei ytelse, og supert skjerm. Men jeg liker ikke store eple på skjermen, og det andre kaller det (Amatør|latskap) på forum.

Selvsagt har jeg laptop, men der foretrekker jeg linux basert operativsystem.
Siden det umulig å få god batterilevetid på en slik løsning.

Som dere forstår her, å betale 10 000 kr for et operativsystem.
Ja det der dyrt, men både det støtter Apple å gi konkuranse mot Microsoft.

Men jeg får jo et operativsystem som er langt mere optimalisert for både Steam og avansert lyd/videoredigering. Så hva er negativt her?

Dere apple brukere burde være fornøyd over dere får muligheten å skryte over deres operativsystem, da forskjellene mellom Windows/Mac vil bli microskopiske.

For 5 000 til 10 000 kr for programvare må følgende krav være oppfylt:
[*]Adobe Premier (Tilsvarende videoredigeringprogram følger med)
[*]Blueraybrenning/ film avspilling (Dualayer 50 GB) skal virke uten tilleggprogramvare.
[*]Steam skal støttes 100% senere (full support)
[*]Installasjonsplaten Lion mac box set blueray skal være på blueray image.
[*]Antivirusprogram skal følge med (Inkludert microsoft office 2011)
[*]Fungeres på hovedkort/skjermkort som selges i løsvekt.
Riktignok er dette dyrt, men hvor mye skjer på utviklingen av Mac da?

Jeg tror dette er nesten helt umulig å få til på linux. Selv om dette ville blitt billigere.
Riktignok en dyr PC dette kanskje rundt 16 000 kr (Programvare + Maskinvare oppgradering av pcen jeg har), men jeg syns likevel den oppgraderingen er verdt prisen. Om det fysisk er mulig å få til.

Sammenlign med: http://store.apple.com/no/configure/MC560H/A?mco=MTg2OTY2NjY kr 20.990,00 for mac pro hva blir billigst?
Faktigst den apple maskinen jeg helst vil ha fordi jeg syns en slik dekker mine behov mest, men syns det er veldig dårlig kjøp.

Har jo fysisk råd til dette, selv om penger får jeg bruk for senere, så jeg prøver selvsagt å få ting så billig som mulig. Så å sløse penger blir ikke aktuelt.

Tror dere jeg minst må opp til 15 000 kr for programvare å forhandle med apple?
Nå begynne den prisen snart å bli lattlig å gå høyere en det for programvare.
Siden over 13000 kr blir det snart lite lønnsomt å gå for Apple.

Apple tjener jo rene penger (Minus moms) så for digital nedlasting her eller en blueray plate koster ca 50 kr.

Hvis dette koster 100 000 kr å heletatt vurdere noe slik, (Jeg regner med flere bedrifter + privatpersoner) er interisert i et slik tilbud. Ville det vært en synd og skam at dette aldri ble noe av.

Men jeg går ikke så veldig mye over 15 000 kr i verfall, da er microsoft langt bedre selv alle disse problemene man får.
medlem i 169 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav dundee » fre 20.05.2011 8:57

Skal gi deg et tall, siden du tydeligvis ikke klarer å lese poster med som svarer på flere av spørsmålene dine:

Holywood-redigering bruker utstyr og programvare som koster millioner av kroner. De gir fullstendig blaffen i om datamaskinen(e) de kjøper koster 5 000 eller 25 000.


Dr. Alzheimer skrev:Til dere andre: Don´t feed the troll.

Hadde det enda vært så vel at han bare trollet...
medlem i 175 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » fre 20.05.2011 9:12

Ok ta utgangspunkt i adobe premierer, pinacle eller greie videoredigeringsprogramvare for den maskinvaren jeg foreslår?

Må jo finnes et program, som er nogenlunde greit, en del bedre en imovie i så fall.
Til en pris fornuftig her, for en 3000 kr? Pinacle etc? Jeg vet ikke hva man må gi, men det må jo finnes noe helt greit.
medlem i 169 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » fre 20.05.2011 9:46

Dette er god underholdning.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]