Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 12:11

Hei, jeg lurer på følgene.

Alle PC brukerne kan si Apple er grådig med god sannvitighet. Det er ikke å ungå.
For oss som er interisert i Apple programvare mens som ikke er interisert å betale for Apple maskinvare og vil ha valgfrihet (PC byggere).

Hva å løse problemet med (Lion 10.7.1 universal) Altså noen hovedkort (Gigabyte) (ASUS) blir Mac OSX Lion plokket ut for å kunne lovlig kjøpes som digital nedlasting. Det må være et hovedkort som finnes som (Sandybrige) eller et LGA 755 f.eks ASUS P5QL Pro.

Som betingelse for å kjøpe dette lovlig, gir apple følgende begrensinger:

[*]Man må betale mellom 3000-8 000 kr for Mac Box set universal.
[*]Man må laste ned programvaren digitalt (Kun for pcbyggere) Ingen andre enn få tall hovedkort/skjermkort tilbyr denne muligheten.
[*]Resten av betingelsene er som normalt i følge Apples lisensvilkår.
[*]Man laster ned et images digital på 8.5 GB (Opp til 250 mbit bredbåndbredde.)
[*]Tilbudet er låst til f.eks ATI HD 5850/HD 5770 skjermkort og noen få hovedkort som selges i dag der flere av oss blir enige om 1 hovedkort blir støttet. Størst sannsylig noe som kommer nærmest Mac pro (Siden den maskinen er utdatert).

Om da Apple vil selge en tilsvarende maskin, gjør de som de vil med.

Så da spørs er det mulighet at vi "Hackintosh" brukere kan få et slik tilbud? Eller bli enige om et slik tilbud? Det er bra både for oss, som aldri vil få en god Apple opplevelse av å hackintoshe. Det er bra for Apple, siden de får inntekten sin, og muligene.
Selvsagt slipper Apple i mindre grad piratkopiering.

Hvis noen av dere jobber i Apple, vil vi gjerne høre fra dere.

Hvis dette ikke går, hvorfor ikke? Apple er jo et veldig stilig operativsystem.
Så jeg syns det ville vært kjedelig om en slik løsning ikke er gjennomførbart, siden vi størst sansylig aldri ville kjøpt en apple maskin uansett? Så hva har dere å tape?

Prisene er veiledene, jeg regner med minimum 2000 kr apple vil ta for dette, for å grantere maskinene vil fungere uten endringer. Hvis flere kjøper en slik tjeneste burde prisene falle, så jeg håper flere er interisert å betale for deres neste PC.

Hvis jeg skulle komme med et forslag på ny maskinvare kanskje:

[*]Gigabyte GA-Z68X-UD4, Socket-1155 Socket-1155
ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, FW, SATA 6Gb/s,USB 3.0, Dolby,16 phase
[*]Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K
3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed
[*]Asus Radeon HD 6850 1 GB DirectCU
[*]Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 16 GB, CL9
Kit w/4x ValueRAM 4GB DDR3 (KVR1333D3N9K2/8G)

Rambrikkene/harddisken/Prosessor kan man fritt velge, siden det ikke er noe fysiske begrensinger her, så skjermkortet/hovedkortet er den vi må bli enige om, størst sansynlig ATI basert. Selvsagt Seagate Hybrid harddisk har en del problemer med OSX.

Denne skulle fungere uten å gjøre mere en å boote fra DVD og installere.
Nå mistenker jeg Apple ikke vil være den som prøver ut en slik løsning, men flere av oss kan være forsøkskaniner, hvis det blir nødvendig.
Sist endret av lmh1 den tor 19.05.2011 12:27, endret 1 gang
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » tor 19.05.2011 12:24

En helt usannsynlig løsning.

Gi meg en ENESTE grunn til at Apple vil gjøre dette?

1. De vil jo ikke tjene noen ting på dette. Apple tjener ikke sine penger på operativsystem, men hele pakka med programvare og maskin (egentlig så er det vel iPod, iPad og iPhone som gjør at Apple er så rike).
2. I tillegg må de stille med brukerstøtte til noe de selv ikke kan gå god for. Grunnen til at Mac og OSX fungerer så godt er jo fordi Apple bare trenger å bry seg om de maskinene de selv lager.
3. Dette vil også gjøre at "ingen" vil kjøpe Mac Pro lenger.
4. Apple har gått vekk fra støtte til en del CPU for å hindre Hackintosh.

Skjønner hvor du vil, men du har virkelig ikke forstått hvordan det fungerer.
Dessuten, hvem ville betalt 3-8000 for OS X, når du må bygge maskinen ved siden av?

Ikke negativt; ta deg en liten runde over skriveleifene dine. ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 12:36

1. Du har muligens rett at fortjenesten ikke blir stor.
Men er det bedre å hackintoshe? På den løsningen tjener de noe.
Jeg er bare grei fordi jeg kjøpe boxset lovlig, men det irriterer meg å lyve.

2. Må de stille med brukerstøtte? Husk vi må regne med flere av hackintoshere som gode og flinke rutinerte folk i utgangspunktet, dermed er det heller utviklingen apple må jobbe med. En pcbygger stort sett kan spørre på mac1 i de fleste tilfeller.

3. Jo, de som er bedrifter må det, nå glemte jeg å si det som en betingelse.
Hvor mange er det som kjøper Mac Pro i utgangpunktet?
Nå tror jeg det er bare Macbook Pro+Imac kjøpere side disse platformene gir mest for pengene og er nye.

Mac mini er bare snakk om kjøpere som har få behov/dårlig råd.
Men denne tror jeg vi snakker snart om fornyelse.

Etter hva jeg fant når jeg søker på google er Mac Pro på vei ut, og det diskuteres om det vil bli erstattet av en mellom hveriant av Pro og mini (Liten Pro) antakelig på størrelsen som en stor Mac mini.

4. Ja muligens de gjorde dette, men uansett hva de gjør uten å tilbyr alternativer klarer de ikke å hindre folk å hackintoshe.

Så det blir omtrent som microsoft prøver å lage produktaktiveringer/Begrensinger, men senere viser seg at kundene blir offrene til piratkopier isteden.

Hvis det er slik at min tidligere maskinvare ASUS P5QL Pro tilfeldigvis kunne installere lion å funger, med et slik tilbud, kunne jeg godt brukt 5000-10.000 kr på programvaren hvis jeg i den summen får programvare å spille av blueray og Lion (Mac box set).
Men tror det blir vanskelig å få Bios å fungere her.

Nå er jeg enig det er mye å betale 5000 kr på programvare, men ja noe må man offre for at Apple er villige å gjøre dette. På maskinvaresiden syns jeg apple er en nedgradering sammenlignet med PC. Fordi mye av funksjonene klarer man seg med PC.

Nå jobber jeg ikke som filmprodusent eller lydredigering, og slike avanserte ting, men vil gjerne lære meg det.

JHHolen: Du av en del av folkene på Mac1.no burde se dette som er bra alterntiv:

Hvorfor?
1. Du slipper å stenge tråder som går under hackintosh
2. Du slipper å høre noe angående hackintosh
3. Du slipper å svare på tråder

Ikke minst Apple tilhengere kan vokse uten å ødlegge mac1.no forumet.
Så her bør du bli fornøyd hvis dette skjer.
Sist endret av lmh1 den tor 19.05.2011 12:54, endret 1 gang
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » tor 19.05.2011 12:52

Når Apple selger et produkt (i dette tilfellet OS X på PC) så må de også ha brukerstøtte til dette. Da holder det ikke med kunnskap fra et miljø slik som Mac1, men det må være fra offisielt hold. Tenk på alle de søksmåla de ville fått i USA om de ikke hadde en guide for alt?

Og folk hadde IKKE vært villige til å betale 5-10 000 for programvare+operativsystem. Det er nettopp derfor folk lager piratkopierte varianter. Fordi det er for dyrt.

Du nekter å betale 10 000 for en ny Mac med OSX, hvorfor skulle du da gidde å betale det samme bare for OSX da?

Men nå sier ikke jeg at ideen din er dårlig, det bare det at det kommer ikke til å skje.

Slik det er idag er Apple fornøyd, og de som vil bygge sin egen Hackintosh får gjøre det med det ekstra arbeidet det krever. De som vil klarer fint å lage sin egen Hackintosh.

For å svare på spørsmålene til slutt:

Det ville bare blitt 1000 tråder om "Lovlig Hackintosh" som "ikke fungerer", eller "hvordan få det til å fungere på en annen maskinvare". Og det er ikke bare jeg som blir irritert på alle de "håpløse" innleggene dine.
Sist endret av Wavelength den tor 19.05.2011 12:56, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav DeeWox » tor 19.05.2011 12:55

I det store heile hadde ikkje Apple tent noko på dette. Hackintosh miljøet er forsvinnande lite og dei fleste som bygger seg hackintosh ville nok ikkje kjøpt ein Mac uansett.

Det med at Mac OS X berre kan kjørast på Apple hardware er ein modell Apple har valt bevisst. Apple bryr seg ikkje om markedsandelar, men profitt. Kvantitet er ikkje betre og det beviser dei kvart kvartal med finansrapportane dei leverer.

Det å bruke Mac OS X er uansett ingen menneskerettighet og viss du ikkje liker at du må kjøpe Apple maskinvare så står du fritt til å velge Windows/Linux som kan brukast på det meste.

Alt anna er naivt å tru.
medlem i 189 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav pesnp » tor 19.05.2011 13:02

Dette gjorde apple på 90 tallet, det gikk dårlig. Jobs trakk pluggen på det, tviler på at de gjør det igjen.
Sist endret av pesnp den tor 19.05.2011 13:05, endret 1 gang
medlem i 188 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 13:03

JHHolen skrev:Når Apple selger et produkt (i dette tilfellet OS X på PC) så må de også ha brukerstøtte til dette. Da holder det ikke med kunnskap fra et miljø slik som Mac1, men det må være fra offisielt hold. Tenk på alle de søksmåla de ville fått i USA om de ikke hadde en guide for alt?

Har jeg sagt at tilbudet gjelder for USA også? Jeg syns du overdramatiserer litt her.

JHHolen skrev:Du nekter å betale 10 000 for en ny Mac med OSX, hvorfor skulle du da gidde å betale det samme bare for OSX da?


Fordi jeg vil ha valgfrihet, ikke låst til maskinvare som produsenten bestemmer. Riktignok blir dette lite valgfrihet men en bedre valgfrihet.
Er enig det er dårlig kjøp, men jeg snakker dette som et eksempel for å prøve å finne mulighet man fremdeles kan tilby Apple programvare også til folk som ikke har mac maskin.

Jeg kunne gjerne valgt windows/linux isteden, men ønsker noe profesjonelt, ikke noe "jalla" produkter f.eks linux, hvis en lydtekniker/Videredigerings frik skulle jobbe med å lære seg det, ville dagens blueray filmer kostet 500 kr stykke. Ville dere kjøpt det? Da snakker jeg om elkjøp/lefdal sin billig pris, som nesten er 5 til 10 ganger høyere en i dag.

DeeWox: Ja jeg har ingen ting i mot linux uten om overnevnte.
Jeg ønsker meg også å lære meg Mac fordi jeg syns det er spennende.
Virtualbox gir noen begrensinger selvsagt.

Å bruke OSX ingen menneskerettighet?
Mener du å sammenlignde dette med billappen?
Selvsagt må Mac OSX kjøpes som windows, men det sies ikke det ikke er menskerett å bruke for pcbyggere heller, vertfall slik jeg ser på det. Selv om Apple er i mot det.

Angående linux alternativer, som jeg ser på dette nå er Mandriva 2011 beta kanskje den som jeg ser på et godt altenativ nå, riktignok kan powerpack kjøpes på lik linje som Mac OSX, men hvis vi sammenligner prisene og kvaliteten tror jeg flere også ville sett det på som en stor nedgradering, prøv å bruk mandriva powerpack med maskinen jeg foreslår som en profosjonell videoredigeringmaskin og du ser raskt hva jeg mener, man bruker mye tid på programmering det blir dyrt før filmen i heletatt blir noe av.

Å kjøpe Windows 7, som er en mulighet, hvor dyrt blir det å kjøpe resten da for profosjonelt videoredigering? Har noen en prisliste? Jeg sier rundt 15 000 kr for programvare jeg, selvsagt retail lisenser hele veien.

Så det blir faktisk billigere å betale 10 000 kr for å kjøpe Apple OSX Lion (Box set) for PC en å velge windows 7 (Som alle her ikke foretrekker annet en spilling).

Da slipper man produktaktiveringer og mye annet som microsoft selges med.
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav dundee » tor 19.05.2011 13:33

Hva er det du ønsker å oppnå som du ikke kan få i dag?

1. OS X kan i dag installeres på en del konfigurasjoner av maskinvare, og tilbakemeldingene viser at dette går ganske smertefritt så lenge man følger instruksjonene nøye.

2. Jeg skjønner ikke hvorfor du har hengt deg så opp i "Mac Box Set", men hvis man må betale mer for OSX for å installere det på en godkjent hackintosh vil salget gå heller dårlig. Husk på at for mange er grunnen til at de kjører hackintosh at de vil spare penger... En annen sak, hvordan du skal kunne bekjempe piratvirksomhet ved å ta høyere priser og gi dårligere service er i hvert fall for meg et mysterium.

3. Skal Apple ta bedre betalt, eller for den saks skyld like mye, så vil folk forvente at de får den samme servicen. Hvor avanserte brukerne, eller mac1, er har lite å si, brukerstøtte er ganske kjekt å ha alikevel.

4. Hvordan skal Apple skille disse utgavene? De må i så fall lage to forskjellige versjoner av OS X, en som fungerer på Appleware (og uatoriserte hackintosher) og en som fungerer på autoriserte hackintosher. Det innebærer også å håndtere henvendelser fra folk som har kjøpt feil versjon el.

5. Hackintosh er ikke ulovlig, i hvert fall ikke her til lands. Har du kjøpt en kopi av OS X kan du installere den hvor du vil. Apple er kanskje ikke glade for dette, men det er fint lite de kan gjøre med det.

6. Meg bekjent er det svært få bedrifter som hackintosher, det er også svært sjelden de bygger maskiner selv. For en bedrift har stabilitet og brukerstøtte mer å si.

7. Du får ikke BluRay-støtte til en hackintosh før du får BluRay på mac. OS X mangler implementasjonen for BluRay, og Apple ville i hvert fall ikke gidde å bruke ressurser på å implementere dette i en subversjon.

8. Hvordan i alle dager du klarer å få det for deg at en bluray-film ville blitt vesentlig dyrere dersom man jobbet i linux/windows i stedet for OSX lurer jeg også på, men kan jo alltids nevne at Weta Digitals (Ringenes Herre) kjører følgende maskinpark:
125 SGI Octane systemer, 220 Linux-baserte maskiner, 35 NT-baserte og 15 Mac-systemer.
Når man jobber med lyd- og bilderedigering på proft nivå er det programmet i seg langt mer enn operativsystemet som er avgjørende. Mac Box Set inneholder på ingen måte det man trenger for å drive profesjonell redigering. Programvaren man benytter til denne type arbeid er spesiallaget, og jeg tviler på at 15'000 rekker til stort mer enn det første tallet i lisenskoden. Skal du produsere en BluRay-film bruker du også en ganske annen maskinvare enn hva du har listet opp. Grafikkort til bruk for grafisk arbeide koster alene i prisklassen 20'000 og oppover, i tillegg til et bøttelass med cpuer for å rendre.
Det skal sies at avanserte amatører klarer seg med mindre, men ut fra hva jeg har hørt er iVideo og GarageBand fortsatt å anse som morsomme leketøy...
Sist endret av dundee den tor 19.05.2011 13:44, endret 1 gang
medlem i 174 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav Wavelength » tor 19.05.2011 13:40

lmh1 skrev:Å kjøpe Windows 7, som er en mulighet, hvor dyrt blir det å kjøpe resten da for profosjonelt videoredigering? Har noen en prisliste? Jeg sier rundt 15 000 kr for programvare jeg, selvsagt retail lisenser hele veien.

Så det blir faktisk billigere å betale 10 000 kr for å kjøpe Apple OSX Lion (Box set) for PC en å velge windows 7 (Som alle her ikke foretrekker annet en spilling).


Seriøst hvor får du tallene dine fra? De har jo ingen sammenheng med virkeligheten.

OS X (Box set!) inkluderer iMovie, men iMovie er jo så langt du kan komme fra profesjonelle verktøy. Skal en kjøpe f.eks Adobe Premier koster akkurat like mye på PC som Mac.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 13:56

JHHolen: Har ikke satt meg så godt inn i musikkproduksjon/videoproduksjon.

Men har hørt flere av disse jeg kjenner som har erfaringer derfra anbefalt Apple platformen og flere av de syns Apple er langt billigere og enklere å jobbe med her.

Av folk som velger windows i en veriant, muligens jeg tar veldig feil her, men har hørt veldig få som velger microsoft her. Har lenge hørt windows er best egnet til spill.

Men kan jo være jeg har snakket med folk som ikke har minste peiling eller erfaringer basert på mac fan? Ikke vet jeg.

Hvis vi skal basere oss på et vanlig windows oppsett for filmredigering/musikkproduksjon:

[*]Microsoft Microsoft Windows 7 Ultimate Norsk Fullversjon pris 2239 kr
[*]Ahead Nero 9 Retail 675 kr
[*]CS5.5 Production Premium CS5.5 Production Premium 399 US (2209 kr)
[*]Lydredigering? Fant ikke programvare foreløpig

Men ja kanskje jeg tok litt for høy pris utgangspunktet, kanskje nærmere 5000 kr holder.

dundee: Ja jeg forstår høye priser.
Men hvis du har en nybygget stasjonær, forstår jeg man bør ha en god grunn for å bytte med Mac Pro.

Support er jo grei å ha. Men normaldrift klarer meg meg fint uten.
Hvis jeg trenger det kunne jeg kjøpt meg Apple protect plan eller hva den heter.

Når den koster ca 30 000 kr den dyreste syns jeg det er veldig dyrt jeg også.
Men jeg har jo råd til en imac for si det slik, bare jeg ikke ser helt fordelen og ha den siden den ikke dekker mine behov og ikke funger bra i spill/windows 7 generielt. Kan jo brukes, men ikke bra nok. Jeg tenker mere på valgfriheten en prisen.

4. Apple kan i prinsippet lage en "iboot" plate man laster ned, og installerer.
Eventuelt som følger med en form av Bootcamp som funger.
Sist endret av lmh1 den tor 19.05.2011 14:04, endret 1 gang
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav jaco » tor 19.05.2011 14:03

Bare å glemme.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav lmh1 » tor 19.05.2011 14:09

jaco skrev:Bare å glemme.


Eksepertene har dyttet meg ut av tråden.
Så da ser jeg ikke vits i å prøve noe her.
Så da får jeg prøve andre måter, dumt for apple, men jeg forstår jo at lenge leve piratverden og TPB.

Men en ting jeg lurer på jeg klarer ikke helt å forstå man trenger hjelp med apple produkter?

Jeg har lenge hatt ipod og eneste jeg har lurt på der, er jailbreaking og hvordan man synkroniserer/oppdaterer ipoden eller syns jeg support ellers er bortkastet.

Så ja problemet for meg har aldri vært å bruke et brukevennlig system, problemet har alltid hvert å finne et system jeg kan leve med.
medlem i 168 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav dundee » tor 19.05.2011 14:27

lmh1 skrev:JHHolen: Har ikke satt meg så godt inn i musikkproduksjon/videoproduksjon.

Men har hørt flere av disse jeg kjenner som har erfaringer derfra anbefalt Apple platformen og flere av de syns Apple er langt billigere og enklere å jobbe med her.

Av folk som velger windows i en veriant, muligens jeg tar veldig feil her, men har hørt veldig få som velger microsoft her. Har lenge hørt windows er best egnet til spill.

Men kan jo være jeg har snakket med folk som ikke har minste peiling eller erfaringer basert på mac fan? Ikke vet jeg.

Hvis vi skal basere oss på et vanlig windows oppsett for filmredigering/musikkproduksjon:

[*]Microsoft Microsoft Windows 7 Ultimate Norsk Fullversjon pris 2239 kr
[*]Ahead Nero 9 Retail 675 kr
[*]CS5.5 Production Premium CS5.5 Production Premium 399 US (2209 kr)
[*]Lydredigering? Fant ikke programvare foreløpig

Men ja kanskje jeg tok litt for høy pris utgangspunktet, kanskje nærmere 5000 kr holder.

dundee: Ja jeg forstår høye priser.
Men hvis du har en nybygget stasjonær, forstår jeg man bør ha en god grunn for å bytte med Mac Pro.

Support er jo grei å ha. Men normaldrift klarer meg meg fint uten.
Hvis jeg trenger det kunne jeg kjøpt meg Apple protect plan eller hva den heter.

Når den koster ca 30 000 kr den dyreste syns jeg det er veldig dyrt jeg også.
Men jeg har jo råd til en imac for si det slik, bare jeg ikke ser helt fordelen og ha den siden den ikke dekker mine behov og ikke funger bra i spill/windows 7 generielt. Kan jo brukes, men ikke bra nok. Jeg tenker mere på valgfriheten en prisen.

4. Apple kan i prinsippet lage en "iboot" plate man laster ned, og installerer.
Eventuelt som følger med en form av Bootcamp som funger.


Du sitter virkelig bare å surrer uten å forstå hva du snakker om.

1. Tenker du profesjonell videoredigering - altså type Hollywoodfilm - så snakker man millionbudsjetter for hardware og software. Ta igjen en titt på hva jeg skrev om Weta Digitals, de har ca 400 maskiner, hvorav en haug står i cluster for å rendre. Blant softwaren de bruker finner du "Massive". De selger også hyllevare, priser fra ca $1000 - $17000, pluss $1000 - $4000 i året for oppgradering og support.

2. For semi-proff/hjemmeredigerering koster Apples egen Final Cut Pro $750, Adobe Premiere Pro fra 8000. Fortsatt trenger man heftig maskinvare, særlig på CPU-siden. Legg så til en del ekstrautstyr som penpads ol, pluss at du gjerne har noe litt mer enn en iPhone du filmer med. Da blir ikke prisen på selve maskinen like avgjørende, og man har i tillegg andre interesser enn å fikle med en hackintosh.

3. Skal du drive enkel redigering med iMovie el. finnes det også andre, billige alternativer som fungerer på Linux og Windows. Da kan du kanskje ha interesse av en hybrid, men enten er du interessert nok til å bygge din egen hackintosh, eller så vil du ha mac.

4. Hvorfor i alle dager tror du det blir mindre piratkopiering hvis hackintoshversjonen av OSX er dyrere enn den du kan kjøpe i butikken i dag?
Og hvis det ikke var behov for hjelp med Apple-produkter hadde neppe dette forumet vært til...
medlem i 174 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav DeeWox » tor 19.05.2011 14:32

Dyttet deg ut av tråden? Me har berre komme med ein haug med argument kvifor eit sånt system ikkje ville fungert. The Pirate Bay er ulovleg, men det du derimot kan gjera er å kjøpe OS X hos Apple. Lisensen hindrar deg ikkje i å bruke den på ein hackintosh.
medlem i 189 måneder
 

Re: Gjøre hackintosh tjeneste lovlig alternativ

Innleggav bungum » tor 19.05.2011 16:07

Jeg tenkte på et system for hvordan man kan gjøre det lovlig å stjele epler fra naboen.
Poenget er at man må sette sammen en "ta ett, plant ett" - system. Om vi regner med at et eple inneholder nok frø til å plante mellom 5 og 10 nye trær og at hvert tre har en årlig innhøstning på mellom 20 og 50 epler vil dette bli et veldig avansert regnestykke.
Derfor synes jeg at dette er en veldig god ide, og jeg synes dere er lite fantasifulle om dere ikke er enige med meg. Jeg mener, er det greit å ta epler fra naboen? Burde ikke myndighetene løse problemet med dette problemet?
medlem i 180 måneder
 

Neste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere