Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav lmh1 » søn 29.05.2011 18:02

Hei, nå har jeg oppdaget noe supert, bra å hackintoshe :-)

Det viser seg at Mac Snowleopard har skjulte funksjoner som flere kunne drømme om.

Jeg har funnet ut at SL klarer å lese av blueray, HD-DVD, BD-R foreløpig (Singelayer) og så langt funger de greit, har ikke programvare å spille av platene ennå, så: (Har ikke testet DL (DVD) og (50 GB blueray (DL) men tror det er sansynlig også disse vil fungere.

http://themacfeed.com/2010/08/steve-job ... -on-a-mac/ er nok best måte å overføre blueray ennå til en hackintosh maskin.

http://img860.imageshack.us/img860/5439 ... 29kl17.png

I følge dette bildet, ser dere at BD-R (25 GB) blir gjenkjent.

Så jeg lurer på hadde dere tørret å risikere en blueray plate å teste blueraybrenning?
Nå vet jeg ikke om det ville fungert, men bra at man har muligheten i vertfall.

Det jeg lurer litt på hvorfor mac har denne muligheten siden man ikke finner en blueraybrenner til mac?

Her burde alle Mac Pro, Imac, Macbook brukere angre på å ikke prøvd hackintosh.
medlem i 169 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav petrus764 » søn 29.05.2011 18:27

Dette er ikke noe nytt, OSX støtter lesing og brenning av Blu-Ray-plater via eksterne blu-ray-drev. Så vil du brenne dataplater eller egne filmer, er ikke det noe problem. Men det er vel noe de færreste gjør.

Derimot er ikke OSet avansert nok til å spille av Blu-Ray-filmer, er noe med at det ikke takler å holde videostrømmen kryptert elns, husker ikke helt i farten, men leste noe om hvor mye det kostet MS å gjøre Vista Blu-Ray-kompatibel. Så skal du spille av kjøpte Blu-Ray-filmer må du bruke bootcamp for å kjøre Windows.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav Wavelength » søn 29.05.2011 18:42

Jeg skjønner ikke hva en skal med BlueRay i det hele tatt. Finner ikke en eneste grunn til at jeg skal kjøpe en spiller til tven engang.

CD-platen er døende og fremtiden ligger i skyen.

Tror også at maks en promille angrer på at de kjøpte en Mac kontra enn Hackintosh.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav DeeWox » søn 29.05.2011 18:50

Optisk lagringsmedia? Er dette 90-talet?
medlem i 190 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav ddybing » søn 29.05.2011 18:59

Må også si meg enig i at optisk drev begynner å dø ut.
Selv har jeg en G5 med SuperDrive, men har egentlig aldri brukt den, untatt når jeg skal brenne musikk i bilen. Da er eneste måte å spille av å brenne plater. Men ellers bruker jeg DropBox, YouTube, WiMP og Spotify.


:-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav lmh1 » søn 29.05.2011 19:45

PowermacG4 skrev:Må også si meg enig i at optisk drev begynner å dø ut.
Selv har jeg en G5 med SuperDrive, men har egentlig aldri brukt den, untatt når jeg skal brenne musikk i bilen. Da er eneste måte å spille av å brenne plater. Men ellers bruker jeg DropBox, YouTube, WiMP og Spotify.
:-)


Selvsagt, så vil nok CD/DVD forsvinne.

Men jeg tviler på de fleste har høyere en 100 mbit internettlinje, så for å spille av blueray/ installere et operativsystem, hadde det vert greit med et media, der man slipper å taste inn IP adresse og installere fra.

Selvsagt går det fint ann å bruke 2,5" harddisker isteden, som lagringmedium, men å selge harddisker blir fort dyrt hvis man ikke har behov for så stor plass.

Kan jo godt tenkes blueray støtte, har eksistert siden leopard, men jeg syns det er få norske forum som heletatt har nevnt muligheten om det.
medlem i 169 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav Wavelength » søn 29.05.2011 20:09

lmh1 skrev:Kan jo godt tenkes blueray støtte, har eksistert siden leopard, men jeg syns det er få norske forum som heletatt har nevnt muligheten om det.


Kan det være fordi:
1. Hackintosh miljøet er utrolig lite.
2. Det er få/ingen som har behov for BlueRay.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav ddybing » søn 29.05.2011 20:25

Enig. Hvem har bruk for å se blueray filmer på maskinen sin? Da ser jeg det heller på TV`n.

Og, hvem er det som trenger 20 GB på en plate?
Og for hver gang man skal legge data på plata må man slette den helt og brenne igjen, uff. Nei, da er det bedre med minnepenn eller online lagringstjenester :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav rattata12 » søn 29.05.2011 21:02

Hvorfor skulle man ikke få muligheten til å velge? Det er MYE bedre kvalitet på en blu-ray, enn å streame noe dritt som liksom er kanskje 720p. Neitakk, få inn blu-ray, så kan vi heller få velge!

Hackintoshen skal nå få seg blu-ray nå om kort tid :)
medlem i 174 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav petrus764 » søn 29.05.2011 21:38

Hvorfor? Du kan jo ikke spille av filmene i OSX.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav jerry.c.bush » søn 29.05.2011 22:41

Kanskje han bruker Final Cut Studio og vil brenne filene sine til Blueray? Det er støttet. Så kanskje han bør investere i en leser/brenner?

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav rattata12 » søn 29.05.2011 23:01

Jeg kan rippe de inn og se de :)
medlem i 174 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav petrus764 » søn 29.05.2011 23:20

Nei, finnes ingen programmer som tar bluray-krypteringen på Mac, ala AnyDVD HD til Windows.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav Houd.ini » søn 29.05.2011 23:42

I de siste versjonene av MakeMKV beta kan man streame filmene slik at de kan spilles av i f.eks VLC, eller så kan man rippe de til en mkv- fil uten kryptering. Sjekk første linken i første post for framgangsmåte.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Blueray til mac OSX 10.6.7 funger greit

Innleggav Stereo Mac » man 30.05.2011 1:36

Om man er ute å reiser å vil se en film er det kjekt og kunne kjøpe blu-ray på flyplassen.
Mulig det er et døende format o.s.v men er nok mange av oss som kunne tenke oss å hatt BR på macene våre.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Neste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]