Advokatsystem til Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Advokatsystem til Mac

Innleggav Jonaldo93 » tir 07.06.2011 15:50

Hei!

Vi har nå kjøpt MacBook Pro + LED cinema display til alle advokatene på jobben + 1 stk XServe. Vi hadde opprinnelig Windows + Windows server, men har nå valgt å gå over til Mac.

Vi kjørte tidligere dette systemet på jobben: http://www.advisor.no/TheSite/Applications/Article_Show.aspx?ID=73
De leverer ikke for mac, men de kan levere løsningen på web via:
http://www.smrt.no/smart-solution-produkter/advisor-smart
Dette blir ikke helt optimalt føler jeg da mye av Windows henger igjen, noe som vi ikke er interessert i. Derfor trenger vi en alternativ løsning! Eller hva tror dere?

Det har oppstått en del problemer da de vi kjøpte fra ikke har holdt helt ord. Jeg lurte på om noen av dere derfor hadde greie på slike ting.

Det vi trenger er:
- Felles kalender for jobben
- Klient behandling system
- Timelister
- Avregning/Regnskap
- Mail (vi har et domene nå)
- Dokument behandling (slik at alle kan få tilgang til ulike dokumenter)

Eventuelt om det er noen her som klarer å utvikle databaser og slikt på FileMaker som er skreddersydd oss så kan vi betale godt hvis noen utvikler en løsning (kanskje i tillegg kan drive server for oss da vi ikke har god greie på dette) :-)

Er ganske lysten på å kunne få dette systemet opp å gå da Windows systemet kræsjer hele tiden. Tar derfor gladelig i mot forslag og hjelp.

På forhånd, takk!

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav Rafen » tir 07.06.2011 16:43

Driver også advokatkontor (alene) men er interessert i å høre om det er noen løsninger. Har forsøkt Hansa World men er ikke fornøyd. Her er det åpenbart et marked for utviklere.
medlem i 227 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav manwithnoname » tir 07.06.2011 17:06

Hei,

Tror jeg vet om noen systemer dere kan benytte dere av, vennligst send meg en PM så kan vi ta en prat. Vi benytter en Filemaker løsning til håndtering av våre dokumenter, kunder, fakturering etc... Fungerer bra!
medlem i 183 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav torgrim » tir 07.06.2011 19:25

Hvor i landet holder dere til?

Mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav Onkel Sid » tir 07.06.2011 19:54

Sjekk løsningene til:

http://37signals.com/

Da jobber du riktignok mot "skyen", men der har du det meste av det du trenger.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav spiffers » tir 07.06.2011 21:22

Siden det er flere som er interessert i dette, så begynner jeg å utvikle et slikt system nå.
Programmerer det fra bunn av, med en klient/server arkitektur, men som også skal kunne fungere som en enkeltstående applikasjon. Vil bli utviklet i Objective-C, altså native OSX app. Kodebase i Objective-C gjør at det da også er kort vei til iOS app.
Jeg trenger litt mer spesifikasjoner enn det som allerede er nevnt, så sleng gjerne ut ønsker her.
medlem i 183 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav Jonaldo93 » tir 07.06.2011 22:24

torgrim skrev:Hvor i landet holder dere til?

Mvh
Torgrim


Holder til i Oslo!

Onkel Sid skrev:Sjekk løsningene til:

http://37signals.com/

Da jobber du riktignok mot "skyen", men der har du det meste av det du trenger.


Skal sjekke ut løsningene!

spiffers skrev:Siden det er flere som er interessert i dette, så begynner jeg å utvikle et slikt system nå.
Programmerer det fra bunn av, med en klient/server arkitektur, men som også skal kunne fungere som en enkeltstående applikasjon. Vil bli utviklet i Objective-C, altså native OSX app. Kodebase i Objective-C gjør at det da også er kort vei til iOS app.
Jeg trenger litt mer spesifikasjoner enn det som allerede er nevnt, så sleng gjerne ut ønsker her.


Hadde virkelig vært helt fantastisk om du kunne gjøre det. Tror også som Rafen at det virkelig er et marked for utviklere.

Liker veldig godt at det ikke er en lang vei til en iOS app, da dette kan bli et sterkt ønske i fremtiden.

Skal slenge inn litt mer spesifikasjoner i morgen tidlig. Er det greit?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav Jonaldo93 » fre 06.06.2014 15:27

Er det noen som kunne tenke seg å utvikle dette?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Advokatsystem til Mac

Innleggav Lars A. Gundersen » fre 06.06.2014 20:48

Så jeg antar det ikke ble noe av det forrige innlegger sa vedkommende skulle utvikle? Og dere har heller ikke funnet noe annet som passer bra nok?

Jeg kan ta på meg Sonora IT AS hatten og fortelle at vi har utviklet og driver Beetrieve på http://www.beetrieve.no, en webapp rettet mot enterprise for å produsere og gjennomføre spørreundersøkelser og liknende. Beetrieve anser vi nå som et modent produkt og vi ser oss om etter nye prosjekter.

Vår styrke er å utvikle enterprise-type webapplikasjoner med brukerfokuserte grensesnitt fra backend til frontend. Gjøres det ordentlig kan også det brukes som et godt grunnlag for å lage native apper på mobil skulle det være aktuelt.

Beetrieve kjører på Amazons sky-infrastruktur, så vi er godt bevandret i slike felt også.

Om dette er interessant fra deres ståsted kan dere ta kontakt på lars 'ætt' sonorait.no .

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]